Hej på er! Längesedan!
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Hej på er! Längesedan!

    Hej, jag var flitig skrivare och läsare här en gång i tiden. Dotter född maj 2003 och jag sökte ivrigt efter information när jag väntade henne och sedan under mammaledigheten en tid därefter. Sedan blev det mindre med tid åt att surfa

    Men nu är jag här igen! Eller, nja kanske inte kommer hålla till så mkt på 03 vårbarn....men kanske dyker upp senare på 10 Höstbarn....

    Jepp, vi försöker oss på en till! En tredje bebis. Gissa om känslorna och tankarna åker ber-och-dal-bana! Dottern Minna är ju nu 6,5 år och Erik är 5 år. Balansen är underbar i familjen och barnen goa (för det mesta!). Men så har en längtan smygit sej på! Åldersnojja undrar jag ibland. Blir ju 36 år till våren, så det känns oxå som "sista chansen" innan jag tycker jag är för gammal. Är det verkligen en biologisk klocka som sätter igång - jo det känns så!

    Ngn mer som är på gång igen?????
    Nu är det din stund på jorden.
  2. 1
    Hej på er! Längesedan! Hej, jag var flitig skrivare och läsare här en gång i tiden. Dotter född maj 2003 och jag sökte ivrigt efter information när jag väntade henne och sedan under mammaledigheten en tid därefter. Sedan blev det mindre med tid åt att surfa

    Men nu är jag här igen! Eller, nja kanske inte kommer hålla till så mkt på 03 vårbarn....men kanske dyker upp senare på 10 Höstbarn....

    Jepp, vi försöker oss på en till! En tredje bebis. Gissa om känslorna och tankarna åker ber-och-dal-bana! Dottern Minna är ju nu 6,5 år och Erik är 5 år. Balansen är underbar i familjen och barnen goa (för det mesta!). Men så har en längtan smygit sej på! Åldersnojja undrar jag ibland. Blir ju 36 år till våren, så det känns oxå som "sista chansen" innan jag tycker jag är för gammal. Är det verkligen en biologisk klocka som sätter igång - jo det känns så!

    Ngn mer som är på gång igen?????
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Harry har tre småsyskon (och en storebror), våra barn är födda -00 -03 -04 -07 och lilleman som kom nu i augusti -09.
    Jag är 35 år och känner också av att klockan tickar. Vi vill gärna ha ett barn till men inte just nu (jag blev akutsnittad senaste gången och kroppen tog mycket stryk). Frågan är ju hur länge man vågar vänta.
  4. 2
    Harry har tre småsyskon (och en storebror), våra barn är födda -00 -03 -04 -07 och lilleman som kom nu i augusti -09.
    Jag är 35 år och känner också av att klockan tickar. Vi vill gärna ha ett barn till men inte just nu (jag blev akutsnittad senaste gången och kroppen tog mycket stryk). Frågan är ju hur länge man vågar vänta.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    hej va kul hoppas allt går vägen, japp vi väntar en till fast vi har kommet en bit på vägen redan bf 7 feb men kommer bli snittad.
    Cecilia fyller 7 år i 4 april och längtar tills lilla syster kommer ut från magen, jag fyller själv 36 år nu i december

    lycka till...
  6. 3
    hej va kul hoppas allt går vägen, japp vi väntar en till fast vi har kommet en bit på vägen redan bf 7 feb men kommer bli snittad.
    Cecilia fyller 7 år i 4 april och längtar tills lilla syster kommer ut från magen, jag fyller själv 36 år nu i december

    lycka till...
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Nejdå du är inte ensam

    Jag har också börjat känna mig gammal och försöker lindra det med fler barn. :P Man får ju passa på eller nåt. :P I februari är det dags för oss igen och det är (hoppas jag!) sista barnet.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  8. 4
    Nejdå du är inte ensam Jag har också börjat känna mig gammal och försöker lindra det med fler barn. :P Man får ju passa på eller nåt. :P I februari är det dags för oss igen och det är (hoppas jag!) sista barnet.
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5
    Hej!
    Novalie(maj03) har fått tre småsyskon, två systrar och en liten bror som föddes för drygt 2 månader sen.
    Det innebär totalt åtta barn i vår familj
    Sex döttrar och två söner gör ju könsfördelningen aningen ojämn, men de var ju roligt för äldsta sonen att få en brorsa nu
    Jag är hemma på heltid, har inte jobbat sen jag fick Trixie okt 05, och mellan 00 och 05 jobbade jag nätter på timmar bara. Jag älskar att vara hemma! Vill helst aldrig jobba mer

    Ha det bra!
  10. 5
    Hej!
    Novalie(maj03) har fått tre småsyskon, två systrar och en liten bror som föddes för drygt 2 månader sen.
    Det innebär totalt åtta barn i vår familj
    Sex döttrar och två söner gör ju könsfördelningen aningen ojämn, men de var ju roligt för äldsta sonen att få en brorsa nu
    Jag är hemma på heltid, har inte jobbat sen jag fick Trixie okt 05, och mellan 00 och 05 jobbade jag nätter på timmar bara. Jag älskar att vara hemma! Vill helst aldrig jobba mer

    Ha det bra!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Jättelänge sedan jag var här inne också. Albin fick en lillebror Ture april 2003 men inga fler barn planeras i vår familj. Men jag var ju redan rätt gammal(37) när Albin föddes så jag är ju väldigt glad över att jag ändå hann få två superfina pojkar.

    Men det låter onekligen mysigt med ett litet syskon. )
    /ingrid med Albin och Ture
  12. 6
    Jättelänge sedan jag var här inne också. Albin fick en lillebror Ture april 2003 men inga fler barn planeras i vår familj. Men jag var ju redan rätt gammal(37) när Albin föddes så jag är ju väldigt glad över att jag ändå hann få två superfina pojkar.

    Men det låter onekligen mysigt med ett litet syskon. )
    /ingrid med Albin och Ture
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    Hej!
    Har väl inte varit så flitig skrivare här inne men läste desto mer! Har en son född i feb 03 och en storebror född 01.

    Vi har länge funderat på ett syskon men nu är det dags. Har tagit ut spiralen och hoppas på att det ska bli en liten till här. Vi har länge längtat men också känt det så bra med våra två killar. De börjar ju bli större och även om längtan funnits här så är beslutet att börja om väldigt stort. Detta beslut kommer i mångt och mycket innebära förändring för oss alla i familjen.

    Jag är 38 år nu så det är verkligen nu eller aldrig!

    Det känns jätte härligt och spännande. Nu väntar en helt ny resa! Nitti
  14. 7
    Hej!
    Har väl inte varit så flitig skrivare här inne men läste desto mer! Har en son född i feb 03 och en storebror född 01.

    Vi har länge funderat på ett syskon men nu är det dags. Har tagit ut spiralen och hoppas på att det ska bli en liten till här. Vi har länge längtat men också känt det så bra med våra två killar. De börjar ju bli större och även om längtan funnits här så är beslutet att börja om väldigt stort. Detta beslut kommer i mångt och mycket innebära förändring för oss alla i familjen.

    Jag är 38 år nu så det är verkligen nu eller aldrig!

    Det känns jätte härligt och spännande. Nu väntar en helt ny resa! Nitti
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    har jag lyckats missa detta alltså...ber så mycket om ursäkt och Grattis
  16. 8
    har jag lyckats missa detta alltså...ber så mycket om ursäkt och Grattis
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Har du missat?? :)

    Har du missat min senaste gos propp?
    Tack för grattis
    Du är ju lite osynlig, vart håller du hus? Nån annanstans här inne på AFF kanske?
    Hoppas att alt är väl med er alla!
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  18. 9
    Har du missat?? :) Har du missat min senaste gos propp?
    Tack för grattis
    Du är ju lite osynlig, vart håller du hus? Nån annanstans här inne på AFF kanske?
    Hoppas att alt är väl med er alla!
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Ja eller inte att det skulle komma en till men uppenbarligen att den var född och var en pojke

    Jag är inte inne så mycket, har ju fått jobb jag
    Annars är jag väl mest på autismspektrum och lite på höstbarn-05

    Allt är bra, jag ahr årets förkylning som inte vill släppa så jag är hemma sjuk...och superstressad för jag skall vara klar med det jag gör till den 15december

    Kram
  20. 10
    Ja eller inte att det skulle komma en till men uppenbarligen att den var född och var en pojke

    Jag är inte inne så mycket, har ju fått jobb jag
    Annars är jag väl mest på autismspektrum och lite på höstbarn-05

    Allt är bra, jag ahr årets förkylning som inte vill släppa så jag är hemma sjuk...och superstressad för jag skall vara klar med det jag gör till den 15december

    Kram
  21. Medlem sedan
    Oct 1999
    #11

    Då har jag missat....

    ..att du fått jobb!! Grattis
    Jo då, tänk att vi kunde få en gosse, och utan medföljande tvillingsyrra!
    Jag trodde bara att vi fick pojkar "på köpet"
    Sen är han ju den klart mest lättsamma unge vi haft, han bara äter och sover! Novalie var ungefär likadan, men jag tror att Jordan är ännu enklare
    Underbart!
    Ha det gott!
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  22. 11
    Då har jag missat.... ..att du fått jobb!! Grattis
    Jo då, tänk att vi kunde få en gosse, och utan medföljande tvillingsyrra!
    Jag trodde bara att vi fick pojkar "på köpet"
    Sen är han ju den klart mest lättsamma unge vi haft, han bara äter och sover! Novalie var ungefär likadan, men jag tror att Jordan är ännu enklare
    Underbart!
    Ha det gott!
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12
    Hej!
    Inga små syskon till Melinda (vårbarn -03) Men hon har ju ett gäng storasyskon. Daniel som är 16, Emma 14 och Felicia 13 år..... så Melinda är vår lilla sladdis. Vi har inga planer på att skaffa nån mer, vi börjar ju bli till åren... jag 36 och sambon 38.
  24. 12
    Hej!
    Inga små syskon till Melinda (vårbarn -03) Men hon har ju ett gäng storasyskon. Daniel som är 16, Emma 14 och Felicia 13 år..... så Melinda är vår lilla sladdis. Vi har inga planer på att skaffa nån mer, vi börjar ju bli till åren... jag 36 och sambon 38.
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Grattis till den väntade bebisen! Det var länge sedan vi sågs nu, men kanske kunde vi köra en "göteborgsmammor" reunion i vår eller nåt?
  26. 13
    Grattis till den väntade bebisen! Det var länge sedan vi sågs nu, men kanske kunde vi köra en "göteborgsmammor" reunion i vår eller nåt?
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    Här är en nr 4 på gång, beräknas titta ut i februari 2010. Mitt vårbarn, Rebecca, är äldst och har en lillasyster på 5 år och lillebror på 2 år och så då lill*n i magen.
  28. 14
    Här är en nr 4 på gång, beräknas titta ut i februari 2010. Mitt vårbarn, Rebecca, är äldst och har en lillasyster på 5 år och lillebror på 2 år och så då lill*n i magen.
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15
    Hej! Vad mysigt med en liten till... jag är himla sugen på en till jag med, men min make är inte lika på då han redan har fem, jag har ju "bara" tre...
  30. 15
    Hej! Vad mysigt med en liten till... jag är himla sugen på en till jag med, men min make är inte lika på då han redan har fem, jag har ju "bara" tre...
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Linus har en lillebror som är född nov -05.
    Det är fullt ös medvetslös här om dagarna. 3 barn är lagom för oss känner vi. Men det är härligt med barn.
    Ibland när jag är som mest galen tänker jag att en lillasyster vill de säkert ha....sedan vaknar jag upp till verkligheten och inser att nej det går inte. Jag kämpar med mig själv sedan 4 åringen föddes, har en del som spökar för mig.
  32. 16
    Linus har en lillebror som är född nov -05.
    Det är fullt ös medvetslös här om dagarna. 3 barn är lagom för oss känner vi. Men det är härligt med barn.
    Ibland när jag är som mest galen tänker jag att en lillasyster vill de säkert ha....sedan vaknar jag upp till verkligheten och inser att nej det går inte. Jag kämpar med mig själv sedan 4 åringen föddes, har en del som spökar för mig.
  33. Medlem sedan
    Nov 2000
    #17

    Absolut!

    vore jättekul att träffa alla igen och se hur våra små troll utvecklats!
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  34. 17
    Absolut! vore jättekul att träffa alla igen och se hur våra små troll utvecklats!
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18
    Nej vi är så nöjda med de två vi har. Mitt vårbarn Hedda fick en lillasyster-04 och här blir det som sagt inga fler. Jag studerar på universitetet och tänker äntligen skaffa mig ett riktigt jobb Tycker det är superskönt nu när barnen är lite mer självgående så man kan ägna sig lite mer åt sig själv. Lycka till med bebistillverkningen
  36. 18
    Nej vi är så nöjda med de två vi har. Mitt vårbarn Hedda fick en lillasyster-04 och här blir det som sagt inga fler. Jag studerar på universitetet och tänker äntligen skaffa mig ett riktigt jobb Tycker det är superskönt nu när barnen är lite mer självgående så man kan ägna sig lite mer åt sig själv. Lycka till med bebistillverkningen
  37. Medlem sedan
    Feb 2000
    #19
    Hej,

    ja här inne är ajg inte alls så flitig längre som förut! JGA är ju dokc inne på aff rent allmänt men mest inne på viktsnack...o så går ajg runt och lufsar bland mina galma sidor o skriver sporadiskt.

    Nej vi ahr inte några planer på fler barn JAG är så nöjd med Lova -03 och Linus -00. Är ju essutom 37 redan så jag tycker att det räcker. Nu kan amn ju äntligen njuta av livet igen när inte barnen är så små o behöver en hela tiden...

    Lycka till med försöket på ett barn till!!
  38. 19
    Hej,

    ja här inne är ajg inte alls så flitig längre som förut! JGA är ju dokc inne på aff rent allmänt men mest inne på viktsnack...o så går ajg runt och lufsar bland mina galma sidor o skriver sporadiskt.

    Nej vi ahr inte några planer på fler barn JAG är så nöjd med Lova -03 och Linus -00. Är ju essutom 37 redan så jag tycker att det räcker. Nu kan amn ju äntligen njuta av livet igen när inte barnen är så små o behöver en hela tiden...

    Lycka till med försöket på ett barn till!!
  39. Medlem sedan
    Feb 2000
    #20
    OCh hej där!! Vill oxå passa på och säga GRATTIS, ha rju missata tt lillbror anlänt nu! Hoppas ni mår bra! Kram!
  40. 20
    OCh hej där!! Vill oxå passa på och säga GRATTIS, ha rju missata tt lillbror anlänt nu! Hoppas ni mår bra! Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Längesedan
    By Basilika & nr 3 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 21:18
  2. Längesedan...
    By vittosvart in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 08:12
  3. vet ni vad som var längesedan?
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 20:34
  4. Längesedan...
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 15:52
  5. Längesedan...
    By emwi o pyret in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar