Vaccinerade!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Vaccinerade!

    Då var hela familjen vaccinerad. Hjalmar fick på BVC i måndags, Sixten och jag på vårdcentralen idag. Det känns så bra!
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Vaccinerade! Då var hela familjen vaccinerad. Hjalmar fick på BVC i måndags, Sixten och jag på vårdcentralen idag. Det känns så bra!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    3/5 här

    De två stora och sambon fick i början på veckan och Kasper ska få nu till veckan på BVC.

    De som redan har fått har klarat sig väldigt bra utan mer biverkningar än lite ont i armen
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    3/5 här De två stora och sambon fick i början på veckan och Kasper ska få nu till veckan på BVC.

    De som redan har fått har klarat sig väldigt bra utan mer biverkningar än lite ont i armen
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    0/7 här

    Velar ännu.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    0/7 här Velar ännu.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Här avgjordes det enkelt

    Då sambon gärna ville att barnen skulle få vaccin. Jag tror ju inte det är någon fara med vaccinet, bara onödigt för de allra allra flesta utanför riskgrupperna.

    Men jag är ännu ovaccinerad, mig bestämmer jag över helt själv
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Här avgjordes det enkelt Då sambon gärna ville att barnen skulle få vaccin. Jag tror ju inte det är någon fara med vaccinet, bara onödigt för de allra allra flesta utanför riskgrupperna.

    Men jag är ännu ovaccinerad, mig bestämmer jag över helt själv
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Vi också! Eller inte vi, bara Alva och Leah än så länge. Men nästa vecka blir det Arons tur och sen får vi väl se om jag o gubben får nåt.
    Jag höll på att fundera mig galen på för-mot vaccinering, men insåg till sist att jag måste gå på sjukvårdens/myndigheternas linje, jag vågar inte ta ansvaret själv om mina barn skulle bli jättesjuka. Så jag är nöjd med mitt val nu trots att det föregicks av otrolig vånda!
  10. 5
    Vi också! Eller inte vi, bara Alva och Leah än så länge. Men nästa vecka blir det Arons tur och sen får vi väl se om jag o gubben får nåt.
    Jag höll på att fundera mig galen på för-mot vaccinering, men insåg till sist att jag måste gå på sjukvårdens/myndigheternas linje, jag vågar inte ta ansvaret själv om mina barn skulle bli jättesjuka. Så jag är nöjd med mitt val nu trots att det föregicks av otrolig vånda!
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Inte vi, för här vaccinerar man ju inte

    Inte om man inte tillhör en riskgrupp iallafall, och det gör vi inte. Men jag tror faktiskt att ungarna redan har haft svininfluensan, de har haft influensa alla 3 nyligen. Jag var hos läkaren med tjejerna eftersom de ville kolla så att det inte var streptokocker (halsfluss), men det var det inte och då sa läkaren bara att ja, det är säkert bara Influensa A. Det är epidemi i Köpenhamnsområdet just nu. De testar inte ens, utan just nu utgår man bara från att influensa symptom är lika med svininfluensa.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  12. 6
    Inte vi, för här vaccinerar man ju inte Inte om man inte tillhör en riskgrupp iallafall, och det gör vi inte. Men jag tror faktiskt att ungarna redan har haft svininfluensan, de har haft influensa alla 3 nyligen. Jag var hos läkaren med tjejerna eftersom de ville kolla så att det inte var streptokocker (halsfluss), men det var det inte och då sa läkaren bara att ja, det är säkert bara Influensa A. Det är epidemi i Köpenhamnsområdet just nu. De testar inte ens, utan just nu utgår man bara från att influensa symptom är lika med svininfluensa.
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7

    2 av 4

    Jag och storasyrran vaccinerde oss förra veckan. Vi blev dåliga båda två, jag ont i armen, bröstet och feber och hon med huvudvärk och feber.

    Västerbottens landsting har inte beslutat sig för vaccinering av de yngre barnen, de vill kolla upp äggallergier etc. så jag hoppas att Greta får vaccineras nästa vecka.

    Det var en enorm lättnad att äntligen vara vaccinerad även fast full effekt inte är uppnådd ännu. Jag hade ingen ångest eller vånda över detta (som jag annars brukar ha om allting), det här var självklart.

    Sen så ska man köa och greja med barnen för dos 2, två gånger till det känns ju lite jobbigt.
    Mamma till
    A. 0312
    G. 0803
  14. 7
    2 av 4 Jag och storasyrran vaccinerde oss förra veckan. Vi blev dåliga båda två, jag ont i armen, bröstet och feber och hon med huvudvärk och feber.

    Västerbottens landsting har inte beslutat sig för vaccinering av de yngre barnen, de vill kolla upp äggallergier etc. så jag hoppas att Greta får vaccineras nästa vecka.

    Det var en enorm lättnad att äntligen vara vaccinerad även fast full effekt inte är uppnådd ännu. Jag hade ingen ångest eller vånda över detta (som jag annars brukar ha om allting), det här var självklart.

    Sen så ska man köa och greja med barnen för dos 2, två gånger till det känns ju lite jobbigt.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Ska ni ha 2 doser? Här är det bara en.
  16. 8
    Ska ni ha 2 doser? Här är det bara en.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Barn under 13

    Sägs än så länge få 2 doser (eller då två halva doser, de får bara hälften av vuxna).

    Folk i riskgrupperna tar också två sprutor medans alla andra bara får en.

    Men jag kommer inte ha någon brådis med barnens andra spruta för det skulle inte förvåna mig det minsta om den också avskrivs. Det blir nog hursomehelst först i jan för alla andra ska ha vaccin innan barnens omg 2 börjar.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  18. 9
    Barn under 13 Sägs än så länge få 2 doser (eller då två halva doser, de får bara hälften av vuxna).

    Folk i riskgrupperna tar också två sprutor medans alla andra bara får en.

    Men jag kommer inte ha någon brådis med barnens andra spruta för det skulle inte förvåna mig det minsta om den också avskrivs. Det blir nog hursomehelst först i jan för alla andra ska ha vaccin innan barnens omg 2 börjar.
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Ahaa, har inte hört talas om nåt sånt här. Fast barnen får halvdos här också.
  20. 10
    Ahaa, har inte hört talas om nåt sånt här. Fast barnen får halvdos här också.
  21. Medlem sedan
    Sep 2007
    #11
    Jag vaccinerade mig i måndags efter mycket velande fram och tillbaks.. Maken igår och skrutten blir inte erbjuden förrän tidigast efter jul som det ser ut nu.. Och en av hennes dagisfröknar är hemma med just svininfluensa..
  22. 11
    Jag vaccinerade mig i måndags efter mycket velande fram och tillbaks.. Maken igår och skrutten blir inte erbjuden förrän tidigast efter jul som det ser ut nu.. Och en av hennes dagisfröknar är hemma med just svininfluensa..
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Det är visst under utredning. Vår läkare sade till oss att hålla kol i tidningarna för att se om vi skulle gå tillbaka efter tre veckor med barnen eller inte.
  24. 12
    Det är visst under utredning. Vår läkare sade till oss att hålla kol i tidningarna för att se om vi skulle gå tillbaka efter tre veckor med barnen eller inte.
  25. Medlem sedan
    Aug 2007
    #13
    Vi har också velat fram och tillbaka hur länge som helst nu men i fredags bara vi bestämde oss för att ta den. Hela familjen åkte ner och fick fylla i papper och sedan var det klart. Gick väldigt smidigt även om jag också grät när Albin grät (skyller på otroligt hög mängd hormoner just nu... Han är fruktansvärt rädd för allt som har med doktorer, sputor, sjukhus och annat att göra. Det gick ju fort över, speciellt efter en liten tripp till leksaksaffären och en ny målarbok. Nu känns det iaf bra att det är gjort och att vi slipper fundera mera och de enda biverkningarna vi haft är lite ont i armarna.
  26. 13
    Vi har också velat fram och tillbaka hur länge som helst nu men i fredags bara vi bestämde oss för att ta den. Hela familjen åkte ner och fick fylla i papper och sedan var det klart. Gick väldigt smidigt även om jag också grät när Albin grät (skyller på otroligt hög mängd hormoner just nu... Han är fruktansvärt rädd för allt som har med doktorer, sputor, sjukhus och annat att göra. Det gick ju fort över, speciellt efter en liten tripp till leksaksaffären och en ny målarbok. Nu känns det iaf bra att det är gjort och att vi slipper fundera mera och de enda biverkningarna vi haft är lite ont i armarna.
  27. Medlem sedan
    Aug 2007
    #14
    Elsa vaccinerades med en första dos i fredags, sen var hon totalt däckad fre kväll och hela lördagen med 40 graders feber. Varken jag eller sambon är vaccinerade, han är hypokondriker och superstressad över att han kommer kunna få vaccin tidigast v. 50 (säkert ännu senare nu pga av försenade lev.), jag å andra sidan är inte helt säker på om jag vill vaccinera mig och har tagit det hela med en klackspark. Vad händer, jo jag ligger totalt däckad sedan igår i 39 graders feber, sen vet jag ju ifs inte om det är just svininfluensa eller ngn annan influensa. Trist är det i alla fall. Men då kom jag mig ju för att skriva ngt här, inget ont som inte för ngt gott med sig
  28. 14
    Elsa vaccinerades med en första dos i fredags, sen var hon totalt däckad fre kväll och hela lördagen med 40 graders feber. Varken jag eller sambon är vaccinerade, han är hypokondriker och superstressad över att han kommer kunna få vaccin tidigast v. 50 (säkert ännu senare nu pga av försenade lev.), jag å andra sidan är inte helt säker på om jag vill vaccinera mig och har tagit det hela med en klackspark. Vad händer, jo jag ligger totalt däckad sedan igår i 39 graders feber, sen vet jag ju ifs inte om det är just svininfluensa eller ngn annan influensa. Trist är det i alla fall. Men då kom jag mig ju för att skriva ngt här, inget ont som inte för ngt gott med sig

Liknande trådar

  1. Vaccinerade och klara
    By Folkabo in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-18, 16:33
  2. På tal om TBE, vilka här är vaccinerade?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 21:17
  3. Är era 97:or vaccinerade?
    By KatarinaFR in forum _97 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 23:52
  4. vaccinerade
    By Petrea in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 22:52
  5. Vaccinerade
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 13:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar