Snälla storebror!
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Snälla storebror!

    Tänk att ha en så här snäll storebror:

    Tim och lillasyster sitter och målar på varsitt papper. Så lutar sig Tim fram, tittar på lillasysters teckning och utbrister "Ååååh Nela" och här tror jag att han ska säga att hon bara har kluddrat på sitt papper, men han fortsätter: "vad fint du ritar!" Och så tittar han på mig och viskar i en inte särskilt diskret teaterviskning: "Bebisar kan inte rita så bra men man ska säga till dem att det är fint ändå, för då blir de glada."

    Gulligt, tycker jag. Men jag undrar varifrån han har fått det, vi brukar mer framhålla att hon ritar/gör saker fint för sin ålder, inte att man "ska säga att det är bra fast det inte är det". Och så undrar jag när han ska tycka att lillasyster slutar vara en bebis.

    Vilket påminner mig om vad han utbrast när Nela tog sina första steg: "Titta mamma, Nela är ingen bebis längre! Hon är.... ett barn!
    Anna m Tim 12/9-04 och Nela 12/2-08
  2. 1
    Snälla storebror! Tänk att ha en så här snäll storebror:

    Tim och lillasyster sitter och målar på varsitt papper. Så lutar sig Tim fram, tittar på lillasysters teckning och utbrister "Ååååh Nela" och här tror jag att han ska säga att hon bara har kluddrat på sitt papper, men han fortsätter: "vad fint du ritar!" Och så tittar han på mig och viskar i en inte särskilt diskret teaterviskning: "Bebisar kan inte rita så bra men man ska säga till dem att det är fint ändå, för då blir de glada."

    Gulligt, tycker jag. Men jag undrar varifrån han har fått det, vi brukar mer framhålla att hon ritar/gör saker fint för sin ålder, inte att man "ska säga att det är bra fast det inte är det". Och så undrar jag när han ska tycka att lillasyster slutar vara en bebis.

    Vilket påminner mig om vad han utbrast när Nela tog sina första steg: "Titta mamma, Nela är ingen bebis längre! Hon är.... ett barn!
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Söt!
  4. 2
    Söt!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Vilken snäll storebror! Hoppas att lillasyster uppskattar honom:-)
  6. 3
    Vilken snäll storebror! Hoppas att lillasyster uppskattar honom:-)

Liknande trådar

  1. Snälla snälla alla! Kan vi inte lägga
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 12:00
  2. Snälla snälla läs detta o svara!
    By Filliduttan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 06:57
  3. Snälla snälla någon, svara snabbt!
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 18:11
  4. Snälla, snälla förklara hur (långt)
    By amanda-b in forum Singelmingel
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 14:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar