Ett fjärde barn efter tre barn tätt?
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Ett fjärde barn efter tre barn tätt?

    Hej!
    Vi har tre barn tätt. Flicka född -02, pojke född -03 och en pojke till född -05. Nu är vi sugna på ett barn till. Det skulle om allt går vägen bli fem år mellan trean och fyran. Vi är lite oroliga för att fyran kommer känna sig utanför eftersom det är så tätt mellan de första tre. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vi antar att det även handlar om personkemi, intressen, kön m.m. Åldersskillnaden avgör ju inte ensam hur kontakten syskon emellan blir. Vi vill bara inte att bebisen ska känna sig som femte hjulet.
  2. 1
    Ett fjärde barn efter tre barn tätt? Hej!
    Vi har tre barn tätt. Flicka född -02, pojke född -03 och en pojke till född -05. Nu är vi sugna på ett barn till. Det skulle om allt går vägen bli fem år mellan trean och fyran. Vi är lite oroliga för att fyran kommer känna sig utanför eftersom det är så tätt mellan de första tre. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vi antar att det även handlar om personkemi, intressen, kön m.m. Åldersskillnaden avgör ju inte ensam hur kontakten syskon emellan blir. Vi vill bara inte att bebisen ska känna sig som femte hjulet.
  3. Gudrun
    #2
    jag säger till dej så som alla tycks säga till oss som planerar en 3:a...jo att det där lilla nya tillskottet kommer bli så ompyssalt och omhändertaget och älskat av så många, vilken lycka för er alla!
  4. 2
    jag säger till dej så som alla tycks säga till oss som planerar en 3:a...jo att det där lilla nya tillskottet kommer bli så ompyssalt och omhändertaget och älskat av så många, vilken lycka för er alla!
  5. bebis 2010?
    #3
    Lite de funderingarna har jag med, JAG har två barn födda 00 och 03 med min Fd sambo...
    nu är jag o sambon i bebisverkstads stadiet och vill så gärna ha en liten tillsammans. vi har sagt att en räcker då som sambon säger får vi en så har vi ju tre sen =) och det räcker för oss i vårt hus...

    men tanken finns där, bröderna är hos sin pappa varannan vecka, o vår (om vi nu får till någon) lilla sladdis kommer ju vara kvar hos oss de veckorna... är lite rädd att h*n blir utanför dels pga åldersskillnaden, dels pga att bröderna har vv boende...

    men hoppas att kärleken i familjen gör att detta inte blir något problem!!

    och tror inte det blir det för er heller!
  6. 3
    Lite de funderingarna har jag med, JAG har två barn födda 00 och 03 med min Fd sambo...
    nu är jag o sambon i bebisverkstads stadiet och vill så gärna ha en liten tillsammans. vi har sagt att en räcker då som sambon säger får vi en så har vi ju tre sen =) och det räcker för oss i vårt hus...

    men tanken finns där, bröderna är hos sin pappa varannan vecka, o vår (om vi nu får till någon) lilla sladdis kommer ju vara kvar hos oss de veckorna... är lite rädd att h*n blir utanför dels pga åldersskillnaden, dels pga att bröderna har vv boende...

    men hoppas att kärleken i familjen gör att detta inte blir något problem!!

    och tror inte det blir det för er heller!

Liknande trådar

  1. Få barn tätt
    By Mina84 in forum Planera för barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 11:44
  2. Barn tätt efter kejsarsnitt!
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 19:10
  3. Så bra att ha barn tätt....
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 10:24
  4. Ett fjärde barn?
    By Camilla in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:51
  5. Nån mer som får barn tätt?
    By Malmöflickan bf 3/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar