Idag har jag verkligen kollat upp allt och pratat med FK, arbetsförmedlingen och redovisningsbyrån som har hand om det administrativa.
Fram till den 15 dec så räknas jag som anställd fortfarande. Så det är som vanligt fram tills dess. Jag får ut från arbetsgivaren de första två veckorna för halvtid och så från FK upp till heltid. Sen är det ju upp till FK om de beviljar sjukpeng eller inte.
Men skulle det krångla så får jag lön fram tills jag får HP den 27 nov för halvtid och sen ta ut föräldrapenning upp till heltid. HP har jag beviljat från 27 nov heltid till den 15 dec. Allt kollat och klart med både redovisningsbyrån och FK så jag kan efteranmäla FP om så är. Sedan kan jag ta ut semesterdagarna från den 16 om jag vill så jag klarar mig året ut.
Enda kravet som FK hade var att jag skulle anmäla mig till AF om jag inte får igenom sjukskrivningen sen. SGI är redan skyddad och garanterad så det enda jag behöver tänka på sen är att jag får in pengar så jag klarar mig. Det känns skönt!
Då kan jag ju plocka föräldradagar sen isåfall! Mitt i allt tråkigt så känns det bra att ha detta ur världen och slippa oroa mig för det!
Vi är ett bra gäng arbetskamrater och vi ska försöka ses med jämna mellanrum och hålla kontakten och hälsa på mamman (som ju är vår arbetskamrat också) som det nu blir ganska ensamt för. Förut har hon ju haft oss där nästan jämt...