Mer hårtoning!
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Mer hårtoning!

    Ni som skriver att ni låtit barnen prova först med en toning som inte måste växa ut - var fasiken hittar ni såna toningar? Jag har letat överallt till min dotter som vill tona håret svart men INTE vill ha utväxt.

    Hittar bara nivå 2 eller 3 på Åhléns, Maxi, Willys, Hemköp, HM mfl....

    Tips emottages tacksamt!
  2. 1
    Mer hårtoning! Ni som skriver att ni låtit barnen prova först med en toning som inte måste växa ut - var fasiken hittar ni såna toningar? Jag har letat överallt till min dotter som vill tona håret svart men INTE vill ha utväxt.

    Hittar bara nivå 2 eller 3 på Åhléns, Maxi, Willys, Hemköp, HM mfl....

    Tips emottages tacksamt!
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    ordentligt mörkbrun toning har jag hittat men kolsvart vet jag inte. Är kolsvart ett krav?
  4. 2
    ordentligt mörkbrun toning har jag hittat men kolsvart vet jag inte. Är kolsvart ett krav?
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Nu vet jag inte var du bor men schock (kolla deras hemmis www.shock.se) har ju det mesta i färgväg
  6. 3
    Nu vet jag inte var du bor men schock (kolla deras hemmis www.shock.se) har ju det mesta i färgväg
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Just svart är svårt och sliter även mer på håret än andra toningar. Den mörkaste bruna är mycket snyggare.
  8. 4
    Just svart är svårt och sliter även mer på håret än andra toningar. Den mörkaste bruna är mycket snyggare.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Jaha, men det tycker ju inte dottern. Svart ska det vara.

    Jag har ju själv färgat håret i 26 år och haft de flesta nyanser och testat alla varianter (henna, toning, färg, avfärgningsmedel när man ångrade sig...) men då fanns ju vanlig schampotoning om man var osäker.
  10. 5
    Jaha, men det tycker ju inte dottern. Svart ska det vara.

    Jag har ju själv färgat håret i 26 år och haft de flesta nyanser och testat alla varianter (henna, toning, färg, avfärgningsmedel när man ångrade sig...) men då fanns ju vanlig schampotoning om man var osäker.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Ja, det är ett krav men var säljs den toningen du har sett?
  12. 6
    Ja, det är ett krav men var säljs den toningen du har sett?
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Jag trodde att deras färg var permanent. Men ska kolla igen!
  14. 7
    Jag trodde att deras färg var permanent. Men ska kolla igen!
  15. Medlem sedan
    Jun 1998
    #8
    Svart blir håret ohyggligt torrt, matt och risigt av - just svart har jag faktiskt sagt nix till av den anledningen. Likaså skulle jag säga nej till extrem blondering, av samma skäl.
  16. 8
    Svart blir håret ohyggligt torrt, matt och risigt av - just svart har jag faktiskt sagt nix till av den anledningen. Likaså skulle jag säga nej till extrem blondering, av samma skäl.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Tja, jag anar att det blir svart eller inte alls!

    Men jag upplever nog att blondering är snäppet värre för håret (av egen erfarenhet) men hon får väl vara noggrann med inpackningar och så.
    Hon har ett väldigt tjockt blankt och friskt hår, och jag tycker att hon är jättefin som hon är! Men det spelar ju liksom ingen roll, hon vill ha svart....
  18. 9
    Tja, jag anar att det blir svart eller inte alls!

    Men jag upplever nog att blondering är snäppet värre för håret (av egen erfarenhet) men hon får väl vara noggrann med inpackningar och så.
    Hon har ett väldigt tjockt blankt och friskt hår, och jag tycker att hon är jättefin som hon är! Men det spelar ju liksom ingen roll, hon vill ha svart....
  19. Medlem sedan
    Nov 2009
    #10
    Hej,
    Du skriver att hon vill ha håret svart.
    Om detta är möjlig beror helt och hållet på hennes utgångsläge Dvs. är hon ljusblond så är det svårare och risken att hon blir missfärgad är stor. Svart innehåller blå pigment och ett blont hår blir istället, grönt, ojämnt färgat (mörkt eller ljusare i topparna) beroende på hur långt slitet det är.
    Mitt råd är att du först pratar med en frisör för att tå tips. Ja, en frisör och inte ett butiksbiträde på tex Åhlens (de har ingen utbildning i hår och tar heller inget ansvar om det skulle bli fel).
    En toning fastnar i håret olika beroende på hårets kvalitet, uppsugningsförmåga, glansighet mm.

    Använd inte en 2 komponentstoning, dvs färg + väteperoxid som blandas. Dessa toningar fastnar oftast i håret + att de även kan bleka ursprungsfärgen.
    Att färga flera gånger med en 1 komponentstoning resulterar även i samma sak, dvs att färgen till slut fastnar och måste växa ut.
    Att få en snygg svart ton på ett ljusare hår är nästan omöjligt utan att få en utväxt.
    Prata med en frisör, de har mycket kunskap om hår.
    /från en fd frisör
  20. 10
    Hej,
    Du skriver att hon vill ha håret svart.
    Om detta är möjlig beror helt och hållet på hennes utgångsläge Dvs. är hon ljusblond så är det svårare och risken att hon blir missfärgad är stor. Svart innehåller blå pigment och ett blont hår blir istället, grönt, ojämnt färgat (mörkt eller ljusare i topparna) beroende på hur långt slitet det är.
    Mitt råd är att du först pratar med en frisör för att tå tips. Ja, en frisör och inte ett butiksbiträde på tex Åhlens (de har ingen utbildning i hår och tar heller inget ansvar om det skulle bli fel).
    En toning fastnar i håret olika beroende på hårets kvalitet, uppsugningsförmåga, glansighet mm.

    Använd inte en 2 komponentstoning, dvs färg + väteperoxid som blandas. Dessa toningar fastnar oftast i håret + att de även kan bleka ursprungsfärgen.
    Att färga flera gånger med en 1 komponentstoning resulterar även i samma sak, dvs att färgen till slut fastnar och måste växa ut.
    Att få en snygg svart ton på ett ljusare hår är nästan omöjligt utan att få en utväxt.
    Prata med en frisör, de har mycket kunskap om hår.
    /från en fd frisör

Liknande trådar

  1. Hårtoning!
    By elsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 13:10
  2. Hårtoning utan Ppd?
    By Notte m tjejer in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 21:34
  3. Hårtoning 110:-?
    By M.... in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 00:51
  4. Hårtoning
    By ~Emma~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 18:38
  5. Bra hårtoning?
    By Minta in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 10:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar