Nu är Tindra vaccinerad :)
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Nu är Tindra vaccinerad :)

    Gick jättebra, hon sa inte ett pip och fick inga biverkningar, mer än lite gnäll på natten. (Än så länge, det var igår)

    Ville bara rapportera och lugna...

    Mvh, Maria
  2. 1
    Nu är Tindra vaccinerad :) Gick jättebra, hon sa inte ett pip och fick inga biverkningar, mer än lite gnäll på natten. (Än så länge, det var igår)

    Ville bara rapportera och lugna...

    Mvh, Maria
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Då kan jag med lugna alla Vaccinerade Ella och August igår, och de sov gott hela natten och är på dagis idag, ing biverkningar alls
  4. 2
    Då kan jag med lugna alla Vaccinerade Ella och August igår, och de sov gott hela natten och är på dagis idag, ing biverkningar alls
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Vad skönt! Olle fick sprutan idag och skrek och skrek! Han kunde inte gå på benet där sprutan togs, det tog en timme ca så jag fick bära honom och köra vagnen med lilleboro i hem Pust!
    Hemma fick han glass och alvedon så då blev det bättre Nu är han dock pigg!
  6. 3
    Vad skönt! Olle fick sprutan idag och skrek och skrek! Han kunde inte gå på benet där sprutan togs, det tog en timme ca så jag fick bära honom och köra vagnen med lilleboro i hem Pust!
    Hemma fick han glass och alvedon så då blev det bättre Nu är han dock pigg!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Fick han den i benet? Ella fick i armen, trodde bara det var ännu mindre barn som fick i benet. Ja, då gör de antagligen olika då
  8. 4
    Fick han den i benet? Ella fick i armen, trodde bara det var ännu mindre barn som fick i benet. Ja, då gör de antagligen olika då
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Hon tyckte att de under tre år var tillräckligt små för att inte ta i armen... Synd bara att den ska tas en gång till, vill inte...
  10. 5
    Hon tyckte att de under tre år var tillräckligt små för att inte ta i armen... Synd bara att den ska tas en gång till, vill inte...
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Noa fick den också i benet för de små har inte så stor muskelmassa i armen.
  12. 6
    Noa fick den också i benet för de små har inte så stor muskelmassa i armen.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Vi tog den i går

    Gick kanon. Noa sa inte ett ljud så fort det var klart sprang han ut och ville leka vidare i väntrummet.Men när vi skulle gå hem skreeeeeeeeeeeeeek han ,han ville ju leka.... barnen som stod i kö trodde han var ledsen för sprutan så vi fick förklara *s*
    Jag, Janne och storebror på 8 är ömma i armen i dag.
    Noa verkar inte känna av något alls.... än.
    Det löser sig...
  14. 7
    Vi tog den i går Gick kanon. Noa sa inte ett ljud så fort det var klart sprang han ut och ville leka vidare i väntrummet.Men när vi skulle gå hem skreeeeeeeeeeeeeek han ,han ville ju leka.... barnen som stod i kö trodde han var ledsen för sprutan så vi fick förklara *s*
    Jag, Janne och storebror på 8 är ömma i armen i dag.
    Noa verkar inte känna av något alls.... än.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Aha, då kanske jag ska be om att få spruta 2 i benet, jag har inte heller så stor muskelmassa i armen och fick skitont av första sprutan...
  16. 8
    Aha, då kanske jag ska be om att få spruta 2 i benet, jag har inte heller så stor muskelmassa i armen och fick skitont av första sprutan...
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Vi tog i torsdags, Malva hängde på när vi andra fick och då fick hon oxå, märks inget, det enda var att tvåårstrotset gjorde sig påmint när hon ville ha i armen hon oxå, men fick i benet. Skitarg är bara förnamnet.
  18. 9
    Vi tog i torsdags, Malva hängde på när vi andra fick och då fick hon oxå, märks inget, det enda var att tvåårstrotset gjorde sig påmint när hon ville ha i armen hon oxå, men fick i benet. Skitarg är bara förnamnet.
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Teodor fick för en vecka sen i armen. Han hade inga biverkningar dagen efter men andra dagen efter fick han hög feber och kräktes engång. Nu är man lite i valet o kvalet om lillebrorsan på 6mån ska vaccineras. Förresten blir effekten annorlunda om de får i armen eller spelar det ingen roll?
  20. 10
    Teodor fick för en vecka sen i armen. Han hade inga biverkningar dagen efter men andra dagen efter fick han hög feber och kräktes engång. Nu är man lite i valet o kvalet om lillebrorsan på 6mån ska vaccineras. Förresten blir effekten annorlunda om de får i armen eller spelar det ingen roll?
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Skönt för er! Jag försökte vaccinera Ella igår, men det gick inte pga hennes äggallergi. Pricktest visade att vi måste göra det på en speciell mottagning och att de sedan ska ha henne under övervakning :-(
  22. 11
    Skönt för er! Jag försökte vaccinera Ella igår, men det gick inte pga hennes äggallergi. Pricktest visade att vi måste göra det på en speciell mottagning och att de sedan ska ha henne under övervakning :-(

Liknande trådar

  1. Vaccinerad
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 19:03
  2. Vaccinerad *OT*
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 07:19
  3. Vaccinerad
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 21:08
  4. Vaccinerad
    By BM66 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 09:01
  5. Vaccinerad
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 15:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar