Vattkoppor och lite annat
_0901 Januaribarn
  1. ~Scilla~
    #1

    Vattkoppor och lite annat

    Nu har Saga fått vattkoppor. Storebror hade det för en vecka sedan och nu var det hennes tur. Hon verkar inte så påverkad än så länge, ingen feber eller så och det verkar inte klia så hemskt heller. Men prickig är hon - och främst i underlivet tyvärr, kan inte vara så skönt i blöjan Får försöka lufta ofta...

    Jag har börjat jobba för tre veckor sedan och det fungerar bra. Saga har börjat äta bättre nu när inte brösten finns hemma på dagarna Vi ammar på kvällen och natten istället, det funkar även om jag känner mig lite trött och sliten. Ska försöka sluta helt när vi är lediga till jul. Det lär inte bli populärt hos Saga så vi får ladda lite innan.

    För övrigt har det varit en tuff start för min mans pappaledighet. Samma dag jag började jobba fick Saga 3-dagarsfeber och var som en gnällig liten trasa i tre dagar. Hon hann lagom bli frisk så fick storebror vattkoppor och fick vara hemma från dagis sjuk fast pigg" i en vecka. Och nu har Saga fått sina koppor. Men min man klarar det galant, nemas problemas där Just det, svinvaccinet + ett pricktest på Saga för misstänkt äggallergi fick han också ta hand om. Och tyvärr visade det att Saga inte tål ägg. Lite trist, men det verkar ju vara rätt vanligt att det växer bort.

    Saga är en lugn liten tjej, hon kryper nu och rör sig runt i huset i maklig takt och upptäcker. Hon ropar Lullu efter storebror (Ludvig) och säger mamma och pappa. En enda liten tand har hon, och ett leende som smälter berg
  2. 1
    Vattkoppor och lite annat Nu har Saga fått vattkoppor. Storebror hade det för en vecka sedan och nu var det hennes tur. Hon verkar inte så påverkad än så länge, ingen feber eller så och det verkar inte klia så hemskt heller. Men prickig är hon - och främst i underlivet tyvärr, kan inte vara så skönt i blöjan Får försöka lufta ofta...

    Jag har börjat jobba för tre veckor sedan och det fungerar bra. Saga har börjat äta bättre nu när inte brösten finns hemma på dagarna Vi ammar på kvällen och natten istället, det funkar även om jag känner mig lite trött och sliten. Ska försöka sluta helt när vi är lediga till jul. Det lär inte bli populärt hos Saga så vi får ladda lite innan.

    För övrigt har det varit en tuff start för min mans pappaledighet. Samma dag jag började jobba fick Saga 3-dagarsfeber och var som en gnällig liten trasa i tre dagar. Hon hann lagom bli frisk så fick storebror vattkoppor och fick vara hemma från dagis sjuk fast pigg" i en vecka. Och nu har Saga fått sina koppor. Men min man klarar det galant, nemas problemas där Just det, svinvaccinet + ett pricktest på Saga för misstänkt äggallergi fick han också ta hand om. Och tyvärr visade det att Saga inte tål ägg. Lite trist, men det verkar ju vara rätt vanligt att det växer bort.

    Saga är en lugn liten tjej, hon kryper nu och rör sig runt i huset i maklig takt och upptäcker. Hon ropar Lullu efter storebror (Ludvig) och säger mamma och pappa. En enda liten tand har hon, och ett leende som smälter berg
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Usch, vad trist med krassligheter. Vad härlig hon låter! Lullu, vad gulligt. Skönt att det funkar bra med ditt jobbande. Lycka till med amningsslutandet sen!
  4. 2
    Usch, vad trist med krassligheter. Vad härlig hon låter! Lullu, vad gulligt. Skönt att det funkar bra med ditt jobbande. Lycka till med amningsslutandet sen!

Liknande trådar

  1. Lite otäckt... och lite annat med.
    By Miss_Piggy in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 21:45
  2. Lite allmän fråga om vattkoppor
    By -Allis- in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 20:22
  3. Lite gnäll och lite annat
    By Carro m 4, -59 kg in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 13:19
  4. benjamins vattkoppor förde med sig lite
    By therese_t in forum _0407 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 19:31
  5. Lite grattis och lite annat....
    By MammaMu79 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 17:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar