En fantastisk dag idag
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    En fantastisk dag idag

    Sonen och en flicka i hans klass har, vad man säger, haft väldigt svårt att komma överrens, såpass så illa att lärarna har reagerat på det. Det har varit som att dessa båda har triggat igång deras allra sämsta sidor.
    Nu tog jag kontakt med flickans föräldrar, för så här kunde det inte fortsätta, ingen av barnen mår bra av detta.
    Idag var vi över, och det har varit toppen, tösen var en jätterar tjej (inte för att jag tvivlat på det innan) och hon visade sonen hennes heligaste, hennes rum. Var pratglad och öppen.
    Mamman ringde mig precis (jätterar) och tackade för att jag tog kontakt och tillade att tösen tyckte om mig.
    Nu har vi "hotat" med att om ni inte bättrar er, så kommer vi till skolan med våra arbetskläder (jag har skyddskläder ibland)
    Nu kommer det säkert bli bakslag och de kommer nog ryka ihop igen, men samtidigt så har vi fått en plattform framöver.
    Så det jag vill ha sagt, det är att man kan arbeta för att få en negativ spiral att vända och jag tror det faktiskt genom att man utan anklagelser och utan att lägga skuld på någon, och att vi föräldrar kan göra väldigt mycket
    Sambon tog det hela mer på sättet "kärlek börjar med bråk", fast det vet jag inte om det stämmer
    Sonen då, tja, han tog det lite som det var, men han var inte alls lika neggig till tösen som han var innan.
  2. 1
    En fantastisk dag idag Sonen och en flicka i hans klass har, vad man säger, haft väldigt svårt att komma överrens, såpass så illa att lärarna har reagerat på det. Det har varit som att dessa båda har triggat igång deras allra sämsta sidor.
    Nu tog jag kontakt med flickans föräldrar, för så här kunde det inte fortsätta, ingen av barnen mår bra av detta.
    Idag var vi över, och det har varit toppen, tösen var en jätterar tjej (inte för att jag tvivlat på det innan) och hon visade sonen hennes heligaste, hennes rum. Var pratglad och öppen.
    Mamman ringde mig precis (jätterar) och tackade för att jag tog kontakt och tillade att tösen tyckte om mig.
    Nu har vi "hotat" med att om ni inte bättrar er, så kommer vi till skolan med våra arbetskläder (jag har skyddskläder ibland)
    Nu kommer det säkert bli bakslag och de kommer nog ryka ihop igen, men samtidigt så har vi fått en plattform framöver.
    Så det jag vill ha sagt, det är att man kan arbeta för att få en negativ spiral att vända och jag tror det faktiskt genom att man utan anklagelser och utan att lägga skuld på någon, och att vi föräldrar kan göra väldigt mycket
    Sambon tog det hela mer på sättet "kärlek börjar med bråk", fast det vet jag inte om det stämmer
    Sonen då, tja, han tog det lite som det var, men han var inte alls lika neggig till tösen som han var innan.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Vilket bra initiativ! Hoppas det fungerar bättre i skolan framöver. Ibland kan det behövas att träffas på annan plats och under andra former för att lära känna varandra bättre.
  4. 2
    Vilket bra initiativ! Hoppas det fungerar bättre i skolan framöver. Ibland kan det behövas att träffas på annan plats och under andra former för att lära känna varandra bättre.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Åh, vad bra! Vilket bra initiativ, som sagt. Hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu.
  6. 3
    Åh, vad bra! Vilket bra initiativ, som sagt. Hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu.
  7. Mimmi m D&M
    #4
    Du är som jag - företagsam! Så många trycker ner huvudet i sanden och bara "det går väl över...nån gång...och sånt e livet"
    Har mååånga såna vänner.
    Skönt höra någon är som jag!!! hihi =)
  8. 4
    Du är som jag - företagsam! Så många trycker ner huvudet i sanden och bara "det går väl över...nån gång...och sånt e livet"
    Har mååånga såna vänner.
    Skönt höra någon är som jag!!! hihi =)

Liknande trådar

  1. Fantastisk dag
    By Jennie_82 in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 07:20
  2. Idag är jag fantastisk
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 13:52
  3. Idag blir det garanterat en fantastisk
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 08:41
  4. Jag har en fantastisk dag idag
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 12:55
  5. Ny fantastisk dag!
    By Carin m grabbarna in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 14:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar