Långvariga bruna flytningar
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Långvariga bruna flytningar

    Hoppas på kloka och goda råd samt "lite tröst i mörkret".
    På BIM-dagen så uteblev mensen, men istället kom det en brun flytning som jag trodde skulle gå över snabbt. Nu 17 dagar senare har det bruna fortfarande inte försvunnit. Jag har haft som mensvärk nu alltsedan det började. Trött, grinig, yr och allmänpåverkad med nedstämt humör, såklart.
    Har nog googlat sönder varenda sida på bruna flytningar och vad det innebär. 9 av 10 verkar ha det under sina graviditeter. Och det vore ju trevligt. Om det inte var för att jag har testat negativt.

    Men är det verligen möjligt ha detta rinn från underlivet i nästan 3 veckor?? Har panisk rädsla för sjukvården och törs inte ringa någon BM för att be dom kolla. Vem vill gräva mellan benen på någon som det rinner ifrån, känns det som.
    Jag är 30 år, moget va....*skäms*

    Vad kan det vara, och hur får jag det att sluta, samt Tror ni att man blir emottagen under tiden man har dessa flytningar, OM jag skulle ta mod till mig och ringa och höra?
  2. 1
    Långvariga bruna flytningar Hoppas på kloka och goda råd samt "lite tröst i mörkret".
    På BIM-dagen så uteblev mensen, men istället kom det en brun flytning som jag trodde skulle gå över snabbt. Nu 17 dagar senare har det bruna fortfarande inte försvunnit. Jag har haft som mensvärk nu alltsedan det började. Trött, grinig, yr och allmänpåverkad med nedstämt humör, såklart.
    Har nog googlat sönder varenda sida på bruna flytningar och vad det innebär. 9 av 10 verkar ha det under sina graviditeter. Och det vore ju trevligt. Om det inte var för att jag har testat negativt.

    Men är det verligen möjligt ha detta rinn från underlivet i nästan 3 veckor?? Har panisk rädsla för sjukvården och törs inte ringa någon BM för att be dom kolla. Vem vill gräva mellan benen på någon som det rinner ifrån, känns det som.
    Jag är 30 år, moget va....*skäms*

    Vad kan det vara, och hur får jag det att sluta, samt Tror ni att man blir emottagen under tiden man har dessa flytningar, OM jag skulle ta mod till mig och ringa och höra?
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Jag har ingen aning om vad det kan vara men ring gyn och fråga ev boka tid för ett besök. Du kommer inte vara den första som har flytningar/mens som går dit.

    kram och lycka till
  4. 2
    Jag har ingen aning om vad det kan vara men ring gyn och fråga ev boka tid för ett besök. Du kommer inte vara den första som har flytningar/mens som går dit.

    kram och lycka till
  5. Ealina
    #3
    Sådär hade jag när jag hade p-stavar. Det var väl ungefär som minipiller tror jag. Jag fick svaret, då, för tio år sedan, att det var något med hormonerna och fick någon tablett att ta. Sedan redde det upp sig ett tag. Fast eftersom jag behöll stavarna ändå, så kom det tillbaka då och då.

    Kolla upp det är mitt svar. Jag tror nog att de sett det mesta! Oroa dig inte! Kram

    (Minns att jag en gång på ungdomsmottagningen läste i en gästbok man kunde skriva i i väntrummet, att en tjej ville bli gravid och hade inte duschat på en vecka för att hon ville hålla kvar "hans riddare" så länge det gick, typ.)
  6. 3
    Sådär hade jag när jag hade p-stavar. Det var väl ungefär som minipiller tror jag. Jag fick svaret, då, för tio år sedan, att det var något med hormonerna och fick någon tablett att ta. Sedan redde det upp sig ett tag. Fast eftersom jag behöll stavarna ändå, så kom det tillbaka då och då.

    Kolla upp det är mitt svar. Jag tror nog att de sett det mesta! Oroa dig inte! Kram

    (Minns att jag en gång på ungdomsmottagningen läste i en gästbok man kunde skriva i i väntrummet, att en tjej ville bli gravid och hade inte duschat på en vecka för att hon ville hålla kvar "hans riddare" så länge det gick, typ.)
  7. Ealina
    #4
    (Ja, de där sista raderna var menat som pepp och att jag gissar att de som sagt sett och varit med om det mesta där på gyn. Kram igen!)
  8. 4
    (Ja, de där sista raderna var menat som pepp och att jag gissar att de som sagt sett och varit med om det mesta där på gyn. Kram igen!)
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Hejsan hejsan!!

    Kan meddela dig att gynläkarna nog är rätt vana.. de är ju liksom deras jobb..
    Dom felsta gångerna Jag har varit upp i gynstolen, så har jag haft mens..
    Så.. dom ÄR vana vid att de är blodigt eller en massa flytningar, lukter osv..
    De behöver du absolut inte oroa dig över!

    Vad de kan vara..
    *Bakteriell vaginos (slidkatarr) ??
    *rubbning??
    *utebliven ÄL??
    *grav med liiiiiiiiiite hormner??

    Har du varit o tagit cellprov nyligen?
    Vill inte skrämmas.. men, jag hade så där, med bruna flytningar som inte ville ge sig, o de första läkaren sa va att vi tar cellprov.. Tydligen något som är standard när man har så..
    Hoppas naturligtvis att de "bara" handlar om en ev bakteriell vaginos!

    Hoppas du samlar mod till dig o masar dig iväg till läkaren o får de upptittat..
    Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!

    Lycka till!
    *kram*
  10. 5
    Hejsan hejsan!! Kan meddela dig att gynläkarna nog är rätt vana.. de är ju liksom deras jobb..
    Dom felsta gångerna Jag har varit upp i gynstolen, så har jag haft mens..
    Så.. dom ÄR vana vid att de är blodigt eller en massa flytningar, lukter osv..
    De behöver du absolut inte oroa dig över!

    Vad de kan vara..
    *Bakteriell vaginos (slidkatarr) ??
    *rubbning??
    *utebliven ÄL??
    *grav med liiiiiiiiiite hormner??

    Har du varit o tagit cellprov nyligen?
    Vill inte skrämmas.. men, jag hade så där, med bruna flytningar som inte ville ge sig, o de första läkaren sa va att vi tar cellprov.. Tydligen något som är standard när man har så..
    Hoppas naturligtvis att de "bara" handlar om en ev bakteriell vaginos!

    Hoppas du samlar mod till dig o masar dig iväg till läkaren o får de upptittat..
    Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!

    Lycka till!
    *kram*
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    tillägg!

    Förresten,
    När jag hade så där med bruna flytningar, så fick jag några tabletter som gjorde de bra igen..
    Kommer dock inte ihåg vad de va jag hade..
    De suger ju rätt hårt.. Men.. ja.. vet att jag fick tabletter mot de..

    Kram igen
  12. 6
    tillägg! Förresten,
    När jag hade så där med bruna flytningar, så fick jag några tabletter som gjorde de bra igen..
    Kommer dock inte ihåg vad de va jag hade..
    De suger ju rätt hårt.. Men.. ja.. vet att jag fick tabletter mot de..

    Kram igen
  13. Medlem sedan
    Nov 2009
    #7
    Tack för allt pepp! Sitter med klump i magen tycker det är så otrevligt. Trodde inte man kunde gå dit faktiskt om man blödde. Att man inte var välkommen typ.
    Tog cellprov senast för snart 3 år sen så jag gissar att jag kommer bli kallad i februari/mars någongång.

    Är jag skitlöjlig om jag vill ha min sambo med mig eller är dom inte välkomna? Han har erbjudit sig att följa med men jag vet inte. Det är ju en speciell situation.
    Gud jag måste vara fånigast i världen som inte tror att vare sig jag själv eller nån annan är välkommen till gyn vid sjukdomstillstånd...
  14. 7
    Tack för allt pepp! Sitter med klump i magen tycker det är så otrevligt. Trodde inte man kunde gå dit faktiskt om man blödde. Att man inte var välkommen typ.
    Tog cellprov senast för snart 3 år sen så jag gissar att jag kommer bli kallad i februari/mars någongång.

    Är jag skitlöjlig om jag vill ha min sambo med mig eller är dom inte välkomna? Han har erbjudit sig att följa med men jag vet inte. Det är ju en speciell situation.
    Gud jag måste vara fånigast i världen som inte tror att vare sig jag själv eller nån annan är välkommen till gyn vid sjukdomstillstånd...
  15. Ealina
    #8
    Det är väl klart att han får följa med om du vill det Tycker jag i alla fall
  16. 8
    Det är väl klart att han får följa med om du vill det Tycker jag i alla fall
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Självklart! Dom brukar ju vara så supertrevliga dom där bm.Klart dom kommer uppmuntra dig att sambon ska med om du känner dig tryggare med det.Dom vet vad dom gör och kommer ha full förståelse för din oro och kommer inte alls tycka du är löjlig! JAg hade oxå velat ha med gubben om jag kände som du!
    Ring nu i morgon och boka tid! Lova!
  18. 9
    Självklart! Dom brukar ju vara så supertrevliga dom där bm.Klart dom kommer uppmuntra dig att sambon ska med om du känner dig tryggare med det.Dom vet vad dom gör och kommer ha full förståelse för din oro och kommer inte alls tycka du är löjlig! JAg hade oxå velat ha med gubben om jag kände som du!
    Ring nu i morgon och boka tid! Lova!
  19. Medlem sedan
    Nov 2009
    #10
    Nu har jag pratat med en BM på vårdcentralen, och hon ville inte ta emot mig utan hänvisade till sjukhus istället. Det kändes ju inte alltför positivt att höra. Hon tyckte det lät så onormalt och kallade det för sjukdomstillstånd, och då hade jag inget hos henne att hämta.
    Nu blev jag ännu nervösare
  20. 10
    Nu har jag pratat med en BM på vårdcentralen, och hon ville inte ta emot mig utan hänvisade till sjukhus istället. Det kändes ju inte alltför positivt att höra. Hon tyckte det lät så onormalt och kallade det för sjukdomstillstånd, och då hade jag inget hos henne att hämta.
    Nu blev jag ännu nervösare
  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11

    Tror inte du behöver oroa dig gumman!

    Tror inte alls att du behöver vara orolig!
    BM formulerade sig nog bara lite dummt.. men, de kan ju vara en slidkatarr o då handlar de ju lite om ett sjukdommstillstånd...

    Håller tummarna för dig!
    Rapportera när du pratat med Gyn o varit där!!

    Kramar o Lycka till!
  22. 11
    Tror inte du behöver oroa dig gumman! Tror inte alls att du behöver vara orolig!
    BM formulerade sig nog bara lite dummt.. men, de kan ju vara en slidkatarr o då handlar de ju lite om ett sjukdommstillstånd...

    Håller tummarna för dig!
    Rapportera när du pratat med Gyn o varit där!!

    Kramar o Lycka till!

Liknande trådar

  1. Bruna flytningar
    By lippen in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 14:19
  2. Bruna flytningar
    By lia29 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 10:09
  3. Bruna flytningar
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 07:05
  4. Bruna flytningar
    By Anonym in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 14:54
  5. Bruna flytningar..
    By Anna m Hampus 01+bf14/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar