Bara liiiiiite irriterad..
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Bara liiiiiite irriterad..

    Lyckades med konststycket att få vaccinationstid till barnen. Flisan ska ha sin andra spruta och Charlie sin första.
    10.20 skulle vi vara där.
    Lämnade båda barnen som vanligt kl 08.00 i skolan resp, dagis. Åkte till jobbet, hann med två möten.
    Hämtar barnen 10.10 i skola resp, dagis.
    Rusar in med andan i halsen på vårdcentralen 10.30, ursäktar mig för att jag är sen och förklarar att Flisan ska ha sin andra spruta och Charlie sin första.

    -Vi vaccinerar inte andra omgången nu fick jag till svar.

    Vänta nu, vad menar du, vi har ju fått en tid? Har jag hämtat dottern i skolan (från skridskoplanen, hon missar lunchen och halva teatern för att vi är här)i onödan? Var det ingen som kunde kläckar ur sig detta lite tidigare? Inte ett ord om det i telefonen, inte någon info någonstans om att man inte ger andra sprutan ännu.

    Ja, ja, skit samma. Jag ser till att Charlie får sprutan i alla fall. Han blir halvt hysterisk och vrålar...Vrider sig så att systern spräcker ett blodkärl i hans arm..blodbad...

    Nåja, nu är vi där ifrån, Flisan fick äta ett Happy meal i bilen (vad är jag för mamma egentligen), vi letade tag på hennes klassföreståndare i mörkret på teatern. Jag lämnade in en Charlie med blodig tröja på dagis igen..Pratade med dem alldeles nyss och nu sussar han så sött..Får väl hoppas på att han inte får några men av den här upplevelsen....

    Nu ska jag bara fokusera på jobbet också...

    Kram på er!
    Milla med Felicia 021030 och Charlie 070820
  2. 1
    Bara liiiiiite irriterad.. Lyckades med konststycket att få vaccinationstid till barnen. Flisan ska ha sin andra spruta och Charlie sin första.
    10.20 skulle vi vara där.
    Lämnade båda barnen som vanligt kl 08.00 i skolan resp, dagis. Åkte till jobbet, hann med två möten.
    Hämtar barnen 10.10 i skola resp, dagis.
    Rusar in med andan i halsen på vårdcentralen 10.30, ursäktar mig för att jag är sen och förklarar att Flisan ska ha sin andra spruta och Charlie sin första.

    -Vi vaccinerar inte andra omgången nu fick jag till svar.

    Vänta nu, vad menar du, vi har ju fått en tid? Har jag hämtat dottern i skolan (från skridskoplanen, hon missar lunchen och halva teatern för att vi är här)i onödan? Var det ingen som kunde kläckar ur sig detta lite tidigare? Inte ett ord om det i telefonen, inte någon info någonstans om att man inte ger andra sprutan ännu.

    Ja, ja, skit samma. Jag ser till att Charlie får sprutan i alla fall. Han blir halvt hysterisk och vrålar...Vrider sig så att systern spräcker ett blodkärl i hans arm..blodbad...

    Nåja, nu är vi där ifrån, Flisan fick äta ett Happy meal i bilen (vad är jag för mamma egentligen), vi letade tag på hennes klassföreståndare i mörkret på teatern. Jag lämnade in en Charlie med blodig tröja på dagis igen..Pratade med dem alldeles nyss och nu sussar han så sött..Får väl hoppas på att han inte får några men av den här upplevelsen....

    Nu ska jag bara fokusera på jobbet också...

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Vad du är för mamma?? Det kan jag svara på, du är en toppenmamma Milla! Hon behövde ju inte återvända hungrig till skolan!
    Trist att du inte fick vaccinera Flisan nu när du ändå hade ansträngt dig med att hämtya henne från skolan och allt.. och det med Charlies blodbad hoppas inte det blir en traumaupplevelse... det är ju därför jag har min sprutskräck.. det har gått snett nån gång förut.. fast jag var lite större då än vad han är nu, och minns det bättre.

    För oss gick det jättebra, trots den sena tiden.. åkte inte in tidigare ändå, och lika bra det, pratade med en granne imorse, och de hade fått stå i en LÅNG kö. Alla mina barn var jätteduktiga, inget gråt eller nåt, bara jag som var fjompig och höll på att svimma, men jag lyckades hålla mig vid medvetande, jippi! inte alla gånger jag lyckats med det...
  4. 2
    Vad du är för mamma?? Det kan jag svara på, du är en toppenmamma Milla! Hon behövde ju inte återvända hungrig till skolan!
    Trist att du inte fick vaccinera Flisan nu när du ändå hade ansträngt dig med att hämtya henne från skolan och allt.. och det med Charlies blodbad hoppas inte det blir en traumaupplevelse... det är ju därför jag har min sprutskräck.. det har gått snett nån gång förut.. fast jag var lite större då än vad han är nu, och minns det bättre.

    För oss gick det jättebra, trots den sena tiden.. åkte inte in tidigare ändå, och lika bra det, pratade med en granne imorse, och de hade fått stå i en LÅNG kö. Alla mina barn var jätteduktiga, inget gråt eller nåt, bara jag som var fjompig och höll på att svimma, men jag lyckades hålla mig vid medvetande, jippi! inte alla gånger jag lyckats med det...
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Hur kan du vara bara liiiiite irriterad...jag skulle vara skogstokig...!!!

    Kunde dom inte meddelat att dom inte vacc omg nr 2...
    Stackars lilla Flisan...blev hon besviken eftersom hon fick avbryta skridskolektionen?

    Å Challe mannen...vad pysslade hon med tanten...amatör!!

    Skickar en mega kram till underbara du

    I mina ögon är du världens bästaste mamma! Så det så!!
  6. 3
    Hur kan du vara bara liiiiite irriterad...jag skulle vara skogstokig...!!!

    Kunde dom inte meddelat att dom inte vacc omg nr 2...
    Stackars lilla Flisan...blev hon besviken eftersom hon fick avbryta skridskolektionen?

    Å Challe mannen...vad pysslade hon med tanten...amatör!!

    Skickar en mega kram till underbara du

    I mina ögon är du världens bästaste mamma! Så det så!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Bara liiiiite irriterad?? Du jag hade i inte alltför snälla ordalag vart ganska mångordig om min åsikt om hur de hanterat det hela.. hade i princip krävt att de vaccinerat mitt barn.... har de vaccin kvar så hur svårt kan det vara eg??? Barnen får ju bara halvdoser...

    HEHE du jag köpte med mig hem mat från Max idag och ansåg att jag hade fixat fullvärdig mat till barnen i princip, så vad säger det om mig som mor som inte ens har dåligt samvete över det!? ;-)
  8. 4
    Bara liiiiite irriterad?? Du jag hade i inte alltför snälla ordalag vart ganska mångordig om min åsikt om hur de hanterat det hela.. hade i princip krävt att de vaccinerat mitt barn.... har de vaccin kvar så hur svårt kan det vara eg??? Barnen får ju bara halvdoser...

    HEHE du jag köpte med mig hem mat från Max idag och ansåg att jag hade fixat fullvärdig mat till barnen i princip, så vad säger det om mig som mor som inte ens har dåligt samvete över det!? ;-)

Liknande trådar

  1. Är det bara jag som kan bli irriterad
    By Den perfekta mamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 17:19
  2. jag blir bara så irriterad
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 20:48
  3. Är bara så irriterad på allt
    By Linda m Elias o bf 29/7 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 17:25
  4. Liiiiiite bättre nu......
    By Plottis & tjejerna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 20:39
  5. Är det bara jag som blir irriterad
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 21:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar