bra besked på bvc-besöket
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    bra besked på bvc-besöket

    sköterskan tyckte inget var ovanligt med Noah och hon förstod inte vad förskolelärarna skulle tycka vore ovanligt heller så hon skulle inte kunna tro något är fel. sköna besked!! vi ska ändå till barnpsykologen för att få hjälp med Noah's vattenrädsla, man kanske kan få några bra tips på vad man kan göra åt det. då kan man ju samtidigt ta upp allt om det här, alltid bra att få flera att bekräfta att allt är bra.

    När vi var klara frågade hon oss om vi inte ville bli vaccinerade när vi ändå var där. Min kära make höll på att krypa ur skinnet, är ju så spruträdd och han hade ju mentalt förberett sig inför måndagen då han och Noah egentligen skulle ta den, men självklart tog han den. Noah hade missat sin middagslur så han var lagom glad åt att få spruta, men nu är det iaf gjort.

    Noah hade förresten växt 5 cm sen sist så det kanske inte är konstigt att man tycker han blivit så lång.
  2. 1
    bra besked på bvc-besöket sköterskan tyckte inget var ovanligt med Noah och hon förstod inte vad förskolelärarna skulle tycka vore ovanligt heller så hon skulle inte kunna tro något är fel. sköna besked!! vi ska ändå till barnpsykologen för att få hjälp med Noah's vattenrädsla, man kanske kan få några bra tips på vad man kan göra åt det. då kan man ju samtidigt ta upp allt om det här, alltid bra att få flera att bekräfta att allt är bra.

    När vi var klara frågade hon oss om vi inte ville bli vaccinerade när vi ändå var där. Min kära make höll på att krypa ur skinnet, är ju så spruträdd och han hade ju mentalt förberett sig inför måndagen då han och Noah egentligen skulle ta den, men självklart tog han den. Noah hade missat sin middagslur så han var lagom glad åt att få spruta, men nu är det iaf gjort.

    Noah hade förresten växt 5 cm sen sist så det kanske inte är konstigt att man tycker han blivit så lång.
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Vad härligt att höra att allt verkar bra även om ni visste det innan så är det ju gott att höra det från andra.
    Hoppas att ni kan få lite hjälp av psykologen då med hans vattenskräck det gör ju det hela lite lättare även om det kommer ta tid.
    Viktor var inte heller så glad åt sprutan men han fick två plåster på stickstället så var han nöjd sen.
    Har märkt på Viktor också att han växt för nu har jag kunnat gå upp en stl på byxor för att dom är för korta annars.
  4. 2
    Vad härligt att höra att allt verkar bra även om ni visste det innan så är det ju gott att höra det från andra.
    Hoppas att ni kan få lite hjälp av psykologen då med hans vattenskräck det gör ju det hela lite lättare även om det kommer ta tid.
    Viktor var inte heller så glad åt sprutan men han fick två plåster på stickstället så var han nöjd sen.
    Har märkt på Viktor också att han växt för nu har jag kunnat gå upp en stl på byxor för att dom är för korta annars.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Åh vad skönt!! nu kan du slappna av lite! så glad jag blir kram
  6. 3
    Åh vad skönt!! nu kan du slappna av lite! så glad jag blir kram
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Vad bra Det lät ju knepigt att dagispersonalen sa som de gjorde, så jag är inte förvånad över att bvc inte fattade något de heller
    Alla barn är olika, det är ju det första man borde lära sig när man ska arbeta inom barnomsorg på något vis.

    Njut nu av att allt är bra
  8. 4
    Vad bra Det lät ju knepigt att dagispersonalen sa som de gjorde, så jag är inte förvånad över att bvc inte fattade något de heller
    Alla barn är olika, det är ju det första man borde lära sig när man ska arbeta inom barnomsorg på något vis.

    Njut nu av att allt är bra

Liknande trådar

  1. Ant. besked 2
    By k m E *E* & E in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 13:08
  2. när får man besked om
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:29
  3. Besked
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 08:10
  4. Besked:
    By pixpix in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 20:15
  5. Besked
    By busan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 12:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar