Kikar in och säger hej!
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Kikar in och säger hej!

    Här tror jag att jag kommer höra hemma så småningom, dock har sonen ännu inte fått någon diagnos som bekräftar mina (och andras) misstankar. Får man kanske hänga lite med er här ändå?

    Jag är inte ny på Aff men håller mest till inne på OÄF annars. Det här snacket är nytt för mig men jag har ägnat kvällen åt att läsa bakåt och tycker att det verkar trevligt hos er

    Vill ni veta något mer om mig/oss får ni fråga (eller kika i bloggen)
    😜😜😜
  2. 1
    Kikar in och säger hej! Här tror jag att jag kommer höra hemma så småningom, dock har sonen ännu inte fått någon diagnos som bekräftar mina (och andras) misstankar. Får man kanske hänga lite med er här ändå?

    Jag är inte ny på Aff men håller mest till inne på OÄF annars. Det här snacket är nytt för mig men jag har ägnat kvällen åt att läsa bakåt och tycker att det verkar trevligt hos er

    Vill ni veta något mer om mig/oss får ni fråga (eller kika i bloggen)
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Hej Kajo!

    Jorå dig har jag "sett" på OÄF.

    Vad ser det ut att det blir för diagnos?

    Välkommen hit!
  4. 2
    Hej Kajo!

    Jorå dig har jag "sett" på OÄF.

    Vad ser det ut att det blir för diagnos?

    Välkommen hit!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Hej och välkommen säger jag, som inte hör hemma på denna sidan, men läser och skriver någoot litet ibland.
    Har haft lite aningar om att du skulle dyka upp här,eller där....( bokstavsbarn ) och nu gör du det
  6. 3
    Hej och välkommen säger jag, som inte hör hemma på denna sidan, men läser och skriver någoot litet ibland.
    Har haft lite aningar om att du skulle dyka upp här,eller där....( bokstavsbarn ) och nu gör du det
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Hej!

    Jag hittade hit igår och hör väl egentligen inte heller hemma här om kravet är en diagnos i familjen.. men jag kommer hänga här ändå tills vi vet eller det inte känns bra längre. Min dotter är ju så liten att det lär ta ett tag innan jag kommer till skott och kanske ber om utredning eller liknande, men fram tills dess behöver jag vara bland folk som inte kommer med de där vanliga goda råden som inte går att tillämpa alls på dottern.

    Vad är OÄF?
    Det är så många förkortningar här.
  8. 4
    Hej!

    Jag hittade hit igår och hör väl egentligen inte heller hemma här om kravet är en diagnos i familjen.. men jag kommer hänga här ändå tills vi vet eller det inte känns bra längre. Min dotter är ju så liten att det lär ta ett tag innan jag kommer till skott och kanske ber om utredning eller liknande, men fram tills dess behöver jag vara bland folk som inte kommer med de där vanliga goda råden som inte går att tillämpa alls på dottern.

    Vad är OÄF?
    Det är så många förkortningar här.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Hej hej!

    Såklart du ska vara hos oss även om du "bara" har misstankar. Man har ju frågor då också. Jag har 3 barn med diagnoser. Välkommen!
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  10. 5
    Hej hej! Såklart du ska vara hos oss även om du "bara" har misstankar. Man har ju frågor då också. Jag har 3 barn med diagnoser. Välkommen!
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    OÄF= ordet är fritt
  12. 6
    OÄF= ordet är fritt
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    Välkommen hit!
    Jag hängde här litegrann även innan sonen fick diagnos också.Min son är 4,5 år och har helt nyligen fått diagnosen Autistiskt syndrom med normalbegåvning.
  14. 7
    Välkommen hit!
    Jag hängde här litegrann även innan sonen fick diagnos också.Min son är 4,5 år och har helt nyligen fått diagnosen Autistiskt syndrom med normalbegåvning.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Tack för välkomnandet!
    Min son har svårigheter med såväl uppmärksamhet och koncentration som socialt samspel och det lutar åt Asperger + ADHD.
  16. 8
    Tack för välkomnandet!
    Min son har svårigheter med såväl uppmärksamhet och koncentration som socialt samspel och det lutar åt Asperger + ADHD.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Japp, nu dyker jag upp Kanske ska jag presentera mig inne på Bokstavsbarn också men jag upplever att tempot är lite trögare där. Vi får se.
  18. 9
    Japp, nu dyker jag upp Kanske ska jag presentera mig inne på Bokstavsbarn också men jag upplever att tempot är lite trögare där. Vi får se.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Det låter klokt att hänga här tills vidare Välkommen du också!
  20. 10
    Det låter klokt att hänga här tills vidare Välkommen du också!
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Tack!
    Min son är utredd på BVC och vidareremitterad till vårt NP-team så det känns som att processen är igång i alla fall.
  22. 11
    Tack!
    Min son är utredd på BVC och vidareremitterad till vårt NP-team så det känns som att processen är igång i alla fall.
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Tack för välkomnandet!
    Det ska bli intressant att få ta del av era historier kring utredning och diagnostik, just nu har jag mkt frågor rörande detta...
  24. 12
    Tack för välkomnandet!
    Det ska bli intressant att få ta del av era historier kring utredning och diagnostik, just nu har jag mkt frågor rörande detta...
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Tempot ÄR mycket trögare där och jag vete katten varför.
  26. 13
    Tempot ÄR mycket trögare där och jag vete katten varför.
  27. Medlem sedan
    May 2006
    #14
    Hur gammal är han?

    Jag har en 9 årig som med AS (och eventuellt ADHD, ej färdigutrett vad gäller ADHD).

    Hoppas vi kan hjälpa och stötta dig här!
  28. 14
    Hur gammal är han?

    Jag har en 9 årig som med AS (och eventuellt ADHD, ej färdigutrett vad gäller ADHD).

    Hoppas vi kan hjälpa och stötta dig här!

Liknande trådar

  1. kikar in och säger hej
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 22:30
  2. Kikar in och säger hej!
    By Mia m Ida & Alma in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 10:14
  3. kikar in och säger hej på er!
    By eva_n m linnea&elin in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 22:21
  4. Kikar in och säger hej
    By Hibiskus_m_3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 13:01
  5. Kikar in och säger hej!!
    By cerlise in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 09:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar