Jobba på samma skola barnen går på?
Barn som yrke
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Jobba på samma skola barnen går på?

    Är det någon som har erfarenhet av det? Min projektanställning som resurslärare går ut nu i terminskiftet, och till nästa år söker skolan där mina egna barn går, en resurslärare. Kan man jobba tillsammans med sina egna barns lärare/fritidspedagoger eller blir det väldigt knepigt? Risken är ju att jag skulle stöta på mina egna barn ganska ofta.
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  2. 1
    Jobba på samma skola barnen går på? Är det någon som har erfarenhet av det? Min projektanställning som resurslärare går ut nu i terminskiftet, och till nästa år söker skolan där mina egna barn går, en resurslärare. Kan man jobba tillsammans med sina egna barns lärare/fritidspedagoger eller blir det väldigt knepigt? Risken är ju att jag skulle stöta på mina egna barn ganska ofta.
  3. mamma till 4 flickor
    #2
    Själv jobbade mamma på samma skola som mig och min syster, skolan är indelad i 4 avdelningar och jag gick på en av de och mamma jobbade på den precic breved,
    lärarna jobbade rätt mycket tillsammans men det var aldrig något problem. fast det beror på hur man är som person, mamma var stenhård på¨att om ajg eller min syster kom och det var något som handlade om skolan så fick mina lärare ta hand om det, inte mamma.

    hoppas det var det svar du ville ha...
  4. 2
    Själv jobbade mamma på samma skola som mig och min syster, skolan är indelad i 4 avdelningar och jag gick på en av de och mamma jobbade på den precic breved,
    lärarna jobbade rätt mycket tillsammans men det var aldrig något problem. fast det beror på hur man är som person, mamma var stenhård på¨att om ajg eller min syster kom och det var något som handlade om skolan så fick mina lärare ta hand om det, inte mamma.

    hoppas det var det svar du ville ha...
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Jag har kompisar som har det så och det fungerar bra.
  6. 3
    Jag har kompisar som har det så och det fungerar bra.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    Jag gör det. Hänger mycket på att kunna ha en öppen och rak kommunikation med sina kollegor.
    Vår förskola har bara en avdelning så min 5 åring går med mig hela dagarna. Dock så har jag oftast andra grupper än den han är med i.
    När vi hade två avdelningar så jobbade jag på ena och mina barn gick på andra men i och med minder barngrupper och jag nu under 2 års tid haft mina barn på samma avdelning.

    Fast där jag arbetar är det lite speciellt, en liten skärgårdsförskola ute på en ö gör att många som arbetar i skolan eller förskolan har alltid någon liten släkting i grupperna.
    Mattanterna, fridtidspedagogen, förkolläraren i F-klassen och vi är två på förskolan som arbetar med våra barn + en har haft sina barnbarn där. Antingen är det egna barn, barnbarn eller kusiner mm.

    Det gör kanske att det finns en tolerans och förståelse för vilka problem som kan uppstå och sen är det ett väldigt generöst och öppet klimat kollegor emellan.
  8. 4
    Jag gör det. Hänger mycket på att kunna ha en öppen och rak kommunikation med sina kollegor.
    Vår förskola har bara en avdelning så min 5 åring går med mig hela dagarna. Dock så har jag oftast andra grupper än den han är med i.
    När vi hade två avdelningar så jobbade jag på ena och mina barn gick på andra men i och med minder barngrupper och jag nu under 2 års tid haft mina barn på samma avdelning.

    Fast där jag arbetar är det lite speciellt, en liten skärgårdsförskola ute på en ö gör att många som arbetar i skolan eller förskolan har alltid någon liten släkting i grupperna.
    Mattanterna, fridtidspedagogen, förkolläraren i F-klassen och vi är två på förskolan som arbetar med våra barn + en har haft sina barnbarn där. Antingen är det egna barn, barnbarn eller kusiner mm.

    Det gör kanske att det finns en tolerans och förståelse för vilka problem som kan uppstå och sen är det ett väldigt generöst och öppet klimat kollegor emellan.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Jag arbetar på samma skola som mina barn går. Det är inga problem alls. Visst finns det situationer där det blir annorlunda för mina barn jämfört med deras kamrater. Men det är inte samma sak som problem. Vi trivs med att vara tillsammans både barnen och jag.
  10. 5
    Jag arbetar på samma skola som mina barn går. Det är inga problem alls. Visst finns det situationer där det blir annorlunda för mina barn jämfört med deras kamrater. Men det är inte samma sak som problem. Vi trivs med att vara tillsammans både barnen och jag.
  11. Anonym
    #6
    Jag har mitt barn på samma ställe och jag tycker inte det har varit en bra lösning. Jag har tyckte det varit jätte jobbigt eftersom jag inte ansett att de tagit hand om mitt barn eller mig som förälder på samma sätt som "vanliga föräldrar". Information, klasslistor m.m har jag fått kopiera upp själv, mitt barn har fått i stor sätt klara sig själv fastän h*n kom in senare i klassen, vilket har lett till utanförskap för mitt barn.

    Jag har sett många händelser på raster där det är svårt för mig att gå emellan där mitt barn har varit inblandat. Det har minst sagt varit urjobbigt och relationen med min f d kollegia har blivit frostig i och med detta.

    Så jag skulle inte rekommendera att ha sitt barn på samma ställe, särskilt om det är lite turbulent runt sitt barn.
  12. 6
    Jag har mitt barn på samma ställe och jag tycker inte det har varit en bra lösning. Jag har tyckte det varit jätte jobbigt eftersom jag inte ansett att de tagit hand om mitt barn eller mig som förälder på samma sätt som "vanliga föräldrar". Information, klasslistor m.m har jag fått kopiera upp själv, mitt barn har fått i stor sätt klara sig själv fastän h*n kom in senare i klassen, vilket har lett till utanförskap för mitt barn.

    Jag har sett många händelser på raster där det är svårt för mig att gå emellan där mitt barn har varit inblandat. Det har minst sagt varit urjobbigt och relationen med min f d kollegia har blivit frostig i och med detta.

    Så jag skulle inte rekommendera att ha sitt barn på samma ställe, särskilt om det är lite turbulent runt sitt barn.

Liknande trådar

  1. Jobba på samma skola barnen går på?
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 15:24
  2. olika boende med samma skola
    By Farasi in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 09:35
  3. Syskon på samma skola? Även
    By mummamamma in forum Skolbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 04:35
  4. Att jobba i samma förskola
    By Förskollärare:) in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 07:33
  5. Att jobba på skola...
    By Ny i arbetsmarknaden in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 13:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar