Länge sedan
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Länge sedan

    Oj, vad länge sedan jag var här på AFF. Stort Grattis till alla våra 3-åringar i efterskott på deras födelsedagar.

    Här hemma har vi det rätt så bra efter turbulensen kring separationen. Det sorgliga i det hela är att Nathalie´s pappa bara vill ha henne ca 2-3 timmar var fjortonde dag. Visserligen är jag inte förvånad, för det är ungefär så han har behandlat sina 3 andra barn. Men det skulle ju aldrig hända Nathalie (hans ord alltså). Håller det umgänget mer än ett år så är det rekord för honom med hans barn.

    Kort uppdatering, är för trött för mer just nu.

    Hoppas att ni andra har det bra. Ska läsa ikapp nu.

    Kramar
    Ensamstående med ett barn.

    www.familjencr.wordpress.com
  2. 1
    Länge sedan Oj, vad länge sedan jag var här på AFF. Stort Grattis till alla våra 3-åringar i efterskott på deras födelsedagar.

    Här hemma har vi det rätt så bra efter turbulensen kring separationen. Det sorgliga i det hela är att Nathalie´s pappa bara vill ha henne ca 2-3 timmar var fjortonde dag. Visserligen är jag inte förvånad, för det är ungefär så han har behandlat sina 3 andra barn. Men det skulle ju aldrig hända Nathalie (hans ord alltså). Håller det umgänget mer än ett år så är det rekord för honom med hans barn.

    Kort uppdatering, är för trött för mer just nu.

    Hoppas att ni andra har det bra. Ska läsa ikapp nu.

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Hej! Kul att höra från er.Jag är inte heller duktig på att skriva här längre,men läser ibland

    Tråkigt att pappan inte vill ha mer umgänge.Hoppas ändå att han kommer till insikt och vill utöka till mer tid så småningom.Hoppas ändå att ni mår bra!
    /Kram
  4. 2
    Hej! Kul att höra från er.Jag är inte heller duktig på att skriva här längre,men läser ibland

    Tråkigt att pappan inte vill ha mer umgänge.Hoppas ändå att han kommer till insikt och vill utöka till mer tid så småningom.Hoppas ändå att ni mår bra!
    /Kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Med tanke på hur han behandlat sina 3 äldre barn tror jag tyvärr inte det. Men det får framtiden utvisa.

    Jo, tack vare släkten och vänner mår vi bra :-)

    Kram
  6. 3
    Med tanke på hur han behandlat sina 3 äldre barn tror jag tyvärr inte det. Men det får framtiden utvisa.

    Jo, tack vare släkten och vänner mår vi bra :-)

    Kram
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Nej, jag förstår hur du menar...tråkigt!
  8. 4
    Nej, jag förstår hur du menar...tråkigt!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det lät ju inte som den lättaste situationen du befinner dig i, men sålänge hon vet om att du är där och är hennes vardag så hoppas jag att han får tid att mogna (även fast det inte är troligt) och kanske återuppta kontakten med henne.

    Jag blir så grinig på sådana som honom, när jag själv har en bekant som har fått slita i 3 år med tvister hit och dit för att få "lov" att ha sina barn varannan vecka. Vissa borde lära sig att med föräldraskap kommer ansvar!
    (ett litet argt inlägg, hoppas du inte tog illa upp)

    Hoppas det är bra med dig f.ö.!
  10. 5
    Det lät ju inte som den lättaste situationen du befinner dig i, men sålänge hon vet om att du är där och är hennes vardag så hoppas jag att han får tid att mogna (även fast det inte är troligt) och kanske återuppta kontakten med henne.

    Jag blir så grinig på sådana som honom, när jag själv har en bekant som har fått slita i 3 år med tvister hit och dit för att få "lov" att ha sina barn varannan vecka. Vissa borde lära sig att med föräldraskap kommer ansvar!
    (ett litet argt inlägg, hoppas du inte tog illa upp)

    Hoppas det är bra med dig f.ö.!
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Hej!
    Det låter inte som en lätt situation! Hoppas han ändå försöker anstränga sig! Har du avlastning från någon?
    Kram
  12. 6
    Hej!
    Det låter inte som en lätt situation! Hoppas han ändå försöker anstränga sig! Har du avlastning från någon?
    Kram
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Onej, tar absolut inte illa upp. Har också en bekant som sliter för att få ha sitt barn oftare.

    Jo, det är nästan helt ok med mig :-)
  14. 7
    Onej, tar absolut inte illa upp. Har också en bekant som sliter för att få ha sitt barn oftare.

    Jo, det är nästan helt ok med mig :-)
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Mamma/mormor blev pensionär i somras, så hon ställer upp så mycket som det är möjligt :-)
  16. 8
    Mamma/mormor blev pensionär i somras, så hon ställer upp så mycket som det är möjligt :-)
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Nämen får man göra så? Man hör ju ofta talas om att folk är osams och vill ha MER umgänge med barnen, men att någon skall vilja ha så lite tid, det känns ju jättetrist! Trist för dig som får en tung ansvarsbörda att bära, och trist för Nathalie som (kanske) inte lär känna sin pappa och (kanske) inte känner sig älskad och intressant.

    Kram! Hoppas du orkar med allt!
  18. 9
    Nämen får man göra så? Man hör ju ofta talas om att folk är osams och vill ha MER umgänge med barnen, men att någon skall vilja ha så lite tid, det känns ju jättetrist! Trist för dig som får en tung ansvarsbörda att bära, och trist för Nathalie som (kanske) inte lär känna sin pappa och (kanske) inte känner sig älskad och intressant.

    Kram! Hoppas du orkar med allt!

Liknande trådar

  1. Länge sedan!
    By ***Anna*** in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 18:22
  2. Länge sedan! (och då menar jag länge)
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:15
  3. Länge sedan
    By Småbarnsliv in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 20:49
  4. Var länge sedan
    By Småbarnsliv in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 23:49
  5. Hej det var länge sedan...
    By Fröken solsken in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar