Hur vänja vid napp?
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Hur vänja vid napp?

    Vi skulle vilja introducera napp hos Simon eftersom han har enormt sugbehov och gärna suger på sina händer och armar. Hellre napp än tumme, resonerar vi. Så igår testade vi att ge honom napp men oj vilka grimaser han gjorde och så spottade han ut den gång på gång. Nån som har nåt tips på hur man vänjer dem vid napp?
  2. 1
    Hur vänja vid napp? Vi skulle vilja introducera napp hos Simon eftersom han har enormt sugbehov och gärna suger på sina händer och armar. Hellre napp än tumme, resonerar vi. Så igår testade vi att ge honom napp men oj vilka grimaser han gjorde och så spottade han ut den gång på gång. Nån som har nåt tips på hur man vänjer dem vid napp?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Jag höll kvar nappen i munnen ett par sekunder och med det enorma sugbehov Åskan har så var det inga problem, däremot när jag skulle introducera det för Toria blev det bara spott, fräs och morr... Hon var äldre.

    Åskan fick napp första natten på bb, Toria fick inte napp förrän hon var närmare 6veckor.
  4. 2
    Jag höll kvar nappen i munnen ett par sekunder och med det enorma sugbehov Åskan har så var det inga problem, däremot när jag skulle introducera det för Toria blev det bara spott, fräs och morr... Hon var äldre.

    Åskan fick napp första natten på bb, Toria fick inte napp förrän hon var närmare 6veckor.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Jag gav faktiskt Kian nappen redan 2:a natten och han tog den direkt! Men jag har hört de som har fått kämpa för att få dem att ta nappen och finns det inte olika sorters napp? Dränka nappen i bröstmjölk kanske? Kommer tyvärr inte på några andra tips utan mer än att försöka, försöka och försöka igen...
  6. 3
    Jag gav faktiskt Kian nappen redan 2:a natten och han tog den direkt! Men jag har hört de som har fått kämpa för att få dem att ta nappen och finns det inte olika sorters napp? Dränka nappen i bröstmjölk kanske? Kommer tyvärr inte på några andra tips utan mer än att försöka, försöka och försöka igen...
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Han är 3 veckor snart (BF eg imorgon ). Det där med bröstmjölken har jag funderat på, vill bara inte att nappen ska bli ett ät-substitut eller att han ska bli förvirrad eller nåt...
  8. 4
    Han är 3 veckor snart (BF eg imorgon ). Det där med bröstmjölken har jag funderat på, vill bara inte att nappen ska bli ett ät-substitut eller att han ska bli förvirrad eller nåt...
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    Man ska ju inte ge nappen så tidigt som jag gjorde heller, men det har gått bra... visst, Kian _har_ svårt att ta tag, men det har inget med nappen att göra för så har han varit hela tiden. Och nu har jag lyckats få honom att ta tag så det är inget stort problem.
  10. 5
    Man ska ju inte ge nappen så tidigt som jag gjorde heller, men det har gått bra... visst, Kian _har_ svårt att ta tag, men det har inget med nappen att göra för så har han varit hela tiden. Och nu har jag lyckats få honom att ta tag så det är inget stort problem.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Samtidigt. Åskan tar tag som en bjässe och har fått napp från start (han fick den första natten född 10:55) han har inte förvirrats av att han har tutte och samtidigt ammas - för att göra det ännu värre så har han även fått tillmatning med flaska...
  12. 6
    Samtidigt. Åskan tar tag som en bjässe och har fått napp från start (han fick den första natten född 10:55) han har inte förvirrats av att han har tutte och samtidigt ammas - för att göra det ännu värre så har han även fått tillmatning med flaska...
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7
    öva, öva och åter öva! Sen är det ändå inte säkert att det lyckas... Min stora tvärvägrade
  14. 7
    öva, öva och åter öva! Sen är det ändå inte säkert att det lyckas... Min stora tvärvägrade
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8
    Både Thea och Liv har fått sina första nappsessioner på förlossningsrummet, båda fixade/fixar att amma och få tag ändå
  16. 8
    Både Thea och Liv har fått sina första nappsessioner på förlossningsrummet, båda fixade/fixar att amma och få tag ändå
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    hallå hallå.. konstigt det där , på Neonatalen gav dom Maximilian napp direkt . Och då var han för trött för att ens ta bröstet .
  18. 9
    hallå hallå.. konstigt det där , på Neonatalen gav dom Maximilian napp direkt . Och då var han för trött för att ens ta bröstet .
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10
    Öva och hoppas på det bästa!
    Med Wilma introducerade vi nappen när hon var 5 veckor och hon sög tag ordentligt efter att ha grimaserat ett tag.
    Oskar däremot lät sig inte luras. Han trugade vi med bra länge, provade alla olika nappsorter som fanns på den svenska marknaden, bara för att få inse efter några månader att han helt enkelt vägrade napp.
    Ett tag tog han faktiskt de runda sk. kul-napparna, men sen dög inte de heller.
    Emma gav vi napp då hon var två veckor och hon tar den utan problem. Ibland kväljer hon lite, men stoppar man bara in lite i taget och lirkar lite fram och tillbaka så brukar det gå bra.
    Lycka till!
  20. 10
    Öva och hoppas på det bästa!
    Med Wilma introducerade vi nappen när hon var 5 veckor och hon sög tag ordentligt efter att ha grimaserat ett tag.
    Oskar däremot lät sig inte luras. Han trugade vi med bra länge, provade alla olika nappsorter som fanns på den svenska marknaden, bara för att få inse efter några månader att han helt enkelt vägrade napp.
    Ett tag tog han faktiskt de runda sk. kul-napparna, men sen dög inte de heller.
    Emma gav vi napp då hon var två veckor och hon tar den utan problem. Ibland kväljer hon lite, men stoppar man bara in lite i taget och lirkar lite fram och tillbaka så brukar det gå bra.
    Lycka till!
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Jag såg att det nu har kommit ut en ännu mindre napp som de säljer på Apoteket och den var det inga problem för vår son att ta direkt. Kanske att den kan fungera?
  22. 11
    Jag såg att det nu har kommit ut en ännu mindre napp som de säljer på Apoteket och den var det inga problem för vår son att ta direkt. Kanske att den kan fungera?
  23. Medlem sedan
    Nov 2005
    #12
    Det jag menade med förvirring var att ta bröstmjölk på nappen... Inte att ha napp över huvud taget..
  24. 12
    Det jag menade med förvirring var att ta bröstmjölk på nappen... Inte att ha napp över huvud taget..

Liknande trådar

  1. Napp mot magbesvär! Vägrar napp!
    By Nova79 in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 11:59
  2. Napp eller inte napp?
    By MalinKT in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 10:19
  3. Napp eller inte napp!?
    By ellieg in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 09:04
  4. Napp eller inte napp?
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 17:24
  5. Napp eller inte napp
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 12:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar