SAW-filmerna
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    SAW-filmerna

    Kanske inte rätt avdelning, men då jag antar att det ändå är filmintresserade föräldrar som håller till här så ställer jag frågan ändå.

    Har en dotter som fyller 12 nu i december; hon går alltså i sexan...de är några i klassen som ibland träffas sover över och ser på film (ett par tjejer och några killar). I torsdags ringde hon och frågade om hon fick gå hem till en av killarna efter skolan och se på film; de skulle se någon skräckis..visar sig sedan att de sett SAW (vet inte vilken; har förstått att det finns 6 (?) stycken).
    Vi blev lite upprörda och undrade om det var lämplig film för barn i den åldern...
    Min man mailade en annan pappa i klassen som han tränar med och frågade vad han tyckte...då visar det sig att det är hemma hos honom de fått se den första filmen. Men själv ville han inte titta; för den var ju rätt äcklig...

    Dottern är rädd på kvällarna och har svårt att sova och vi undrar om vi är "konstiga" som inte tycker att detta är OK...

    Väldigt nyfiken på era åsikter.
    (Om det finns en bättre plats för frågan så tipsa gärna om det...)
  2. 1
    SAW-filmerna Kanske inte rätt avdelning, men då jag antar att det ändå är filmintresserade föräldrar som håller till här så ställer jag frågan ändå.

    Har en dotter som fyller 12 nu i december; hon går alltså i sexan...de är några i klassen som ibland träffas sover över och ser på film (ett par tjejer och några killar). I torsdags ringde hon och frågade om hon fick gå hem till en av killarna efter skolan och se på film; de skulle se någon skräckis..visar sig sedan att de sett SAW (vet inte vilken; har förstått att det finns 6 (?) stycken).
    Vi blev lite upprörda och undrade om det var lämplig film för barn i den åldern...
    Min man mailade en annan pappa i klassen som han tränar med och frågade vad han tyckte...då visar det sig att det är hemma hos honom de fått se den första filmen. Men själv ville han inte titta; för den var ju rätt äcklig...

    Dottern är rädd på kvällarna och har svårt att sova och vi undrar om vi är "konstiga" som inte tycker att detta är OK...

    Väldigt nyfiken på era åsikter.
    (Om det finns en bättre plats för frågan så tipsa gärna om det...)
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Tycker inte ni är konstiga, väldigt märkligt av de där föräldrarna att låta barnen se den filmen. Det minsta de borde gjort var att sitta med! Själv skulle jag dock aldrig låta en tolvåring se någon av Saw-filmerna, det är alldeles för grova scener. Det säger ju rätt mycket att vissa vuxna inte klarar av dem...
  4. 2
    Tycker inte ni är konstiga, väldigt märkligt av de där föräldrarna att låta barnen se den filmen. Det minsta de borde gjort var att sitta med! Själv skulle jag dock aldrig låta en tolvåring se någon av Saw-filmerna, det är alldeles för grova scener. Det säger ju rätt mycket att vissa vuxna inte klarar av dem...
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Jag hade blivit vansinnig! Har bara sett Saw 1 och tycker inte att det okej att låta 12-åringar se den filmen.. har svårt att tycka att det ens är ok med vuxen närvaro.
  6. 3
    Jag hade blivit vansinnig! Har bara sett Saw 1 och tycker inte att det okej att låta 12-åringar se den filmen.. har svårt att tycka att det ens är ok med vuxen närvaro.
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    12 år och se SAW-filmer?
    Aldrig i livet!
  8. 4
    12 år och se SAW-filmer?
    Aldrig i livet!
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Skulle absolut inte tycka det var ok! De filmerna är INTE lämpliga för barn i den åldern!
  10. 5
    Skulle absolut inte tycka det var ok! De filmerna är INTE lämpliga för barn i den åldern!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Nej seriöst?

    Jag skulle bli skitförbannad. Mådde själv dåligt av dom filmerna, även om dom är bra så.. Vidriga, och jag kollar på väldigt mycket skräck. Vad är det för förälder som låter en 12åring kolla på sånt
    I'm not anti-social; I'm just not user friendly...
  12. 6
    Nej seriöst? Jag skulle bli skitförbannad. Mådde själv dåligt av dom filmerna, även om dom är bra så.. Vidriga, och jag kollar på väldigt mycket skräck. Vad är det för förälder som låter en 12åring kolla på sånt

Liknande trådar

  1. Twilight-filmerna
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 16:48
  2. I de nya Wallander-filmerna,
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 23:11
  3. såg någon filmerna ?
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 20:18
  4. Dom där dvd-filmerna
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 19:51
  5. Fem myror-filmerna
    By Helena-Hanna-Matilda in forum _01 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 13:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar