Hög feber, låg feber, hög igen
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Hög feber, låg feber, hög igen

    Hoppas ni haft en trevlig advent.
    Här har leo varit sjuk hela helgen. Förkyld förra veckan men annars OK. Natten till lördag kom febern.
    Den har leget kring 38,5 - 39,6. Men när han har fått flytande alvedon och kunnat sova en stund, så har den sjunkit till knappt 37. Sen när alvedonet gått ur, så blir den över 39 igen.

    Är det normalt att den varierar så?
    Har en örontermometer, apotekets dyra så det ska man väl kunna lita på.

    Leo har fått en svinflunsaspruta, men ändå blir man lite nojjig. Fast dom är väl inte säkra förrän efter andra dosen.
  2. 1
    Hög feber, låg feber, hög igen Hoppas ni haft en trevlig advent.
    Här har leo varit sjuk hela helgen. Förkyld förra veckan men annars OK. Natten till lördag kom febern.
    Den har leget kring 38,5 - 39,6. Men när han har fått flytande alvedon och kunnat sova en stund, så har den sjunkit till knappt 37. Sen när alvedonet gått ur, så blir den över 39 igen.

    Är det normalt att den varierar så?
    Har en örontermometer, apotekets dyra så det ska man väl kunna lita på.

    Leo har fått en svinflunsaspruta, men ändå blir man lite nojjig. Fast dom är väl inte säkra förrän efter andra dosen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    det sägs ju att feber är "bra". att det rensar ur det dåliga i kroppen. febern sjunker ju med alvedon. sen när den gått ur, så får man feber igen.
    försök att undivka alvedon, så kroppen får bort allt "skit"
    mycket vatten till Leo. allt som är flytande är vätska sa dem på 1177 när jag ringde en gång.
  4. 2
    det sägs ju att feber är "bra". att det rensar ur det dåliga i kroppen. febern sjunker ju med alvedon. sen när den gått ur, så får man feber igen.
    försök att undivka alvedon, så kroppen får bort allt "skit"
    mycket vatten till Leo. allt som är flytande är vätska sa dem på 1177 när jag ringde en gång.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Vad jag har förstått så är det ganska normalt att feber pendlar ganska mycket på små barn.

    Angående vaccinet vet jag inte hur det är med barn men för vuxna så har man inte fullt skydd förrän 2 veckor efter man tagit vaccinet så man kan fortfarande bli smittad därimellan.
  6. 3
    Vad jag har förstått så är det ganska normalt att feber pendlar ganska mycket på små barn.

    Angående vaccinet vet jag inte hur det är med barn men för vuxna så har man inte fullt skydd förrän 2 veckor efter man tagit vaccinet så man kan fortfarande bli smittad därimellan.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Jo, jag håller med. Men jag tycker så synd om honom när han är så varm och olycklig. Alvedon gör ju att han får sova bättre oxå, vilket han behöver. Men han får absolut inte mycket, 5 ml 2 ggr/dygn har det blivit.
  8. 4
    Jo, jag håller med. Men jag tycker så synd om honom när han är så varm och olycklig. Alvedon gör ju att han får sova bättre oxå, vilket han behöver. Men han får absolut inte mycket, 5 ml 2 ggr/dygn har det blivit.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    det är 1,5 vecka sen han fick sprutan.
    Men inte för att jag tror det är svinisen men men.
  10. 5
    det är 1,5 vecka sen han fick sprutan.
    Men inte för att jag tror det är svinisen men men.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Jag tror inte du behöver oroa dig för svininfluensan. Då brukar de ju få väldigt hög feber väldigt fort och som inte går att få ner med alvedon. Dessutom ger det ju fler symptom än feber vilket jag förstår att han inte har?
    Att febern sjunker med alvedon är ju helt normalt och som det ska vara. Inget onormalt med det, tvärtom. Ifall febern inte går ner med medicin kan man ju börja undra vad som är fel.
  12. 6
    Jag tror inte du behöver oroa dig för svininfluensan. Då brukar de ju få väldigt hög feber väldigt fort och som inte går att få ner med alvedon. Dessutom ger det ju fler symptom än feber vilket jag förstår att han inte har?
    Att febern sjunker med alvedon är ju helt normalt och som det ska vara. Inget onormalt med det, tvärtom. Ifall febern inte går ner med medicin kan man ju börja undra vad som är fel.

Liknande trådar

  1. Feber igen
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 19:23
  2. Nu har jag feber igen...
    By Lillmorran in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 14:08
  3. Feber IGEN
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 12:31
  4. Feber Igen
    By pingeling79 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 08:06
  5. Feber igen..
    By Fia med L och T in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 13:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar