Lillebror är här.
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Lillebror är här.

    Nu har Oskar kommimt, ibland går han dock under arbetsnamnet Åskan när han är arg och tvär (läs hungrig!). Snittet gick bra men jag har lite ont som förväntat.

    Han kom i måndags 23/11, vägde 4155g och var 53cm lång. Han var i fredags nästan uppe i samma vikt igen när vi var på bvc för koll på vikten (fick komma hem från bb i onsdags).

    Oskar äter, sover och skiter - han är en rätt lättsam kille som inte gör så mycket väsen av sig. Toria är glad över lillebror men tycker att han är tämligen trist (svårlekt typ) och att han tar upp för mycket av min tid (vilket iofs snarare är att jag inte kan göra så mycket då det gör ont i magen på mig).

    Vi önskar en fortsatt trevlig advent!
  2. 1
    Lillebror är här. Nu har Oskar kommimt, ibland går han dock under arbetsnamnet Åskan när han är arg och tvär (läs hungrig!). Snittet gick bra men jag har lite ont som förväntat.

    Han kom i måndags 23/11, vägde 4155g och var 53cm lång. Han var i fredags nästan uppe i samma vikt igen när vi var på bvc för koll på vikten (fick komma hem från bb i onsdags).

    Oskar äter, sover och skiter - han är en rätt lättsam kille som inte gör så mycket väsen av sig. Toria är glad över lillebror men tycker att han är tämligen trist (svårlekt typ) och att han tar upp för mycket av min tid (vilket iofs snarare är att jag inte kan göra så mycket då det gör ont i magen på mig).

    Vi önskar en fortsatt trevlig advent!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Grattis! Gissar att Toria kan uppfattas som allt från färdig att flytta hemifrån till lite bebisaktig beroende på humör den närmsta tiden... Ha det så mysigt i advent!
  4. 2
    Grattis! Gissar att Toria kan uppfattas som allt från färdig att flytta hemifrån till lite bebisaktig beroende på humör den närmsta tiden... Ha det så mysigt i advent!
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Jupps, det stämmer. Hon varierar från att vara en tvåveckors bebis till att vara minst tjugofem år... Lite läskgit är det allt.

    En sak jag upplevde direkt skrämmande var när jag precis kommit hem och Åskan låg i sin säng snarkandes och Toria kom upp och la sig i mitt knä. JÖSSES vad hon var STOR men bara några dagar tidigare så var hon ju en liiiiiiiiiiiiiiten flicka... Skummt!
  6. 3
    Jupps, det stämmer. Hon varierar från att vara en tvåveckors bebis till att vara minst tjugofem år... Lite läskgit är det allt.

    En sak jag upplevde direkt skrämmande var när jag precis kommit hem och Åskan låg i sin säng snarkandes och Toria kom upp och la sig i mitt knä. JÖSSES vad hon var STOR men bara några dagar tidigare så var hon ju en liiiiiiiiiiiiiiten flicka... Skummt!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Grattis! Mysigt med bebis igen va? Det är inte utan att man blir lite sugen när man läser om alla bebisar...
  8. 4
    Grattis! Mysigt med bebis igen va? Det är inte utan att man blir lite sugen när man läser om alla bebisar...
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Tackar för grattulationerna. Jag längtar hejdlöst tills dess han blir ett par år så att han går att prata med.
  10. 5
    Tackar för grattulationerna. Jag längtar hejdlöst tills dess han blir ett par år så att han går att prata med.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Grattis!!
  12. 6
    Grattis!!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Tackar.
  14. 7
    Tackar.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    GRATTIS!

    Så mysigt med en beeeeeebis!

    Min måns är ju 7 månader redan och känns JÄTTEstor!

    Grattis!
  16. 8
    GRATTIS! Så mysigt med en beeeeeebis!

    Min måns är ju 7 månader redan och känns JÄTTEstor!

    Grattis!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Tackar.
  18. 9
    Tackar.

Liknande trådar

  1. Lillebror är här
    By Johanna_74 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:17
  2. Mer Lillebror...
    By *Tovan 1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 09:46
  3. Lillebror är här nu!
    By Älvan in forum _0806 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 18:31
  4. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:42
  5. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0607 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar