Utanförskap
Stora barn
  1. Anonym
    #1

    Utanförskap

    Min dotter har hamnat utanför i klassen hon går. Den vän hon stod nära tidigare har nu börjat leka med en annan och är nu arg och dum mot min dotter.

    Min dotter har ingen annan att leka med och väljer att gå undan om någon är dum och/eller säga ifrån till dem. Vilket jag har uppmuntrat henne till. Dvs hellre vara själv än att vara med någon som är elak och dum.

    Men nu har hon ingen att leka med, hon får inte vara med de andra.
    Det känns inte som att det finns någon i klassen som hon passar bra med, de andra har redan sina vänner.

    Vad kan jag göra för att hjälpa henne?
  2. 1
    Utanförskap Min dotter har hamnat utanför i klassen hon går. Den vän hon stod nära tidigare har nu börjat leka med en annan och är nu arg och dum mot min dotter.

    Min dotter har ingen annan att leka med och väljer att gå undan om någon är dum och/eller säga ifrån till dem. Vilket jag har uppmuntrat henne till. Dvs hellre vara själv än att vara med någon som är elak och dum.

    Men nu har hon ingen att leka med, hon får inte vara med de andra.
    Det känns inte som att det finns någon i klassen som hon passar bra med, de andra har redan sina vänner.

    Vad kan jag göra för att hjälpa henne?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Har du pratat med lärarna? Finns det några kamratstödjare eller liknande på skolan? Jag skulle kontakta skolan och fråga hur de kan hjälpa till och vilka rutiner de har för att hjälpa barn som hamnar utanför.
  4. 2
    Har du pratat med lärarna? Finns det några kamratstödjare eller liknande på skolan? Jag skulle kontakta skolan och fråga hur de kan hjälpa till och vilka rutiner de har för att hjälpa barn som hamnar utanför.
  5. Anonym
    #3
    Det finns ingen mobbning på skolan är svaret så det finns ingen grupp som stödjer/kamratstödjare.
  6. 3
    Det finns ingen mobbning på skolan är svaret så det finns ingen grupp som stödjer/kamratstödjare.
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Vem säger detta? Läraren eller rektorn?
  8. 4
    Vem säger detta? Läraren eller rektorn?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det var ju ett märkligt svar från skolan. Finns det inte någon handlingsplan eller liknande på skolan? Tycker absolut att du ska gå vidare med detta.
  10. 5
    Det var ju ett märkligt svar från skolan. Finns det inte någon handlingsplan eller liknande på skolan? Tycker absolut att du ska gå vidare med detta.
  11. Medlem sedan
    Jun 1998
    #6
    Men en skola måste ändå ha en antimobbingplan och en beredskap för saker som händer.
  12. 6
    Men en skola måste ändå ha en antimobbingplan och en beredskap för saker som händer.
  13. Anonym
    #7
    Alla skolor har _någon slags_ mobbing....Barn blir utfrysta till och från hela tiden. Dumt svar från skolan. Vår skola har inte heller mobbing är svaret, men de HAR kamratstödjare som får mkt uppmärksamhet och utbildning. =) Min dotter var en. De är toppen.
  14. 7
    Alla skolor har _någon slags_ mobbing....Barn blir utfrysta till och från hela tiden. Dumt svar från skolan. Vår skola har inte heller mobbing är svaret, men de HAR kamratstödjare som får mkt uppmärksamhet och utbildning. =) Min dotter var en. De är toppen.

Liknande trådar

  1. Utanförskap ger diagnosbeteende?
    By Vill ha råd in forum Skolbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 20:34
  2. Utanförskap..
    By Gerra in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 11:43
  3. Utanförskap
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 20:16
  4. Utanförskap
    By memim in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 10:13
  5. Utanförskap
    By Hoppetossa in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 10:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar