Nationella prov åk 4?
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Nationella prov åk 4?

    Är det inga nationalla prov när man går i fyran? Tittar på skolverkets hemsida men är inte säker på att jag tolkar rätt.
    Vill planera vårens semester
    Någon som vet?
  2. 1
    Nationella prov åk 4? Är det inga nationalla prov när man går i fyran? Tittar på skolverkets hemsida men är inte säker på att jag tolkar rätt.
    Vill planera vårens semester
    Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    JIPPIE!!!!!! om så nu är fallet! Min son går i 3:an coh nästa termin är det 16 nationella prov. Nästa år tänkte vi försöka befinna oss på tropisk ort

    jag väntar ivrigt på vilka svar du får!!
  4. 2
    JIPPIE!!!!!! om så nu är fallet! Min son går i 3:an coh nästa termin är det 16 nationella prov. Nästa år tänkte vi försöka befinna oss på tropisk ort

    jag väntar ivrigt på vilka svar du får!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3
    Nationella prov i 3:an och i 5:an har det varit för våra barn
  6. 3
    Nationella prov i 3:an och i 5:an har det varit för våra barn
  7. Salander
    #4
    Bra, då har jag tolkat det rätt. Här ska bokas semester
  8. 4
    Bra, då har jag tolkat det rätt. Här ska bokas semester
  9. Salander
    #5
    Men de i trean behöver ju inte göras på en speciell dag som de i högre klasserna.
  10. 5
    Men de i trean behöver ju inte göras på en speciell dag som de i högre klasserna.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    3:an och 5:an gäller
  12. 6
    3:an och 5:an gäller
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Nej - istället har vi totalt ledighetsförbud från februari till maj... typ
  14. 7
    Nej - istället har vi totalt ledighetsförbud från februari till maj... typ
  15. Salander
    #8
    Bra då har jag koll. Barnens lärare har skrivit i ett infobrev att hon helst inte vill att barnen tar ledigt under våren pga många prov. Blev lite förvirrad då och trodde det var nationella prov hon menade.
  16. 8
    Bra då har jag koll. Barnens lärare har skrivit i ett infobrev att hon helst inte vill att barnen tar ledigt under våren pga många prov. Blev lite förvirrad då och trodde det var nationella prov hon menade.
  17. Salander
    #9
    Det hade inte vårt barn i trean, utan tvärtom var det OK med ledigt eftersom proven gick att göra senare Olika på olika skolor.
  18. 9
    Det hade inte vårt barn i trean, utan tvärtom var det OK med ledigt eftersom proven gick att göra senare Olika på olika skolor.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Vi har ledighetsstopp med hänvisning till att det är svårt att ta ikapp ett missat prov... och så stammar de lite lätt när vi frågar hur de som är sjuka ska göra
  20. 10
    Vi har ledighetsstopp med hänvisning till att det är svårt att ta ikapp ett missat prov... och så stammar de lite lätt när vi frågar hur de som är sjuka ska göra
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    ingen ledighet godkänns från v 10 till slutet av maj...
    vi är lediga v7-9
  22. 11
    ingen ledighet godkänns från v 10 till slutet av maj...
    vi är lediga v7-9
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Fast det är ju lite skillnad på att hjälpa elever som varit sjuka att kunna skriva sitt prov en annan dag,,än att behöva krångla en massa extra för att folk vill vara lediga.
  24. 12
    Fast det är ju lite skillnad på att hjälpa elever som varit sjuka att kunna skriva sitt prov en annan dag,,än att behöva krångla en massa extra för att folk vill vara lediga.

Liknande trådar

  1. Nationella prov i 3:an
    By caffellatte in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 00:00
  2. nationella prov åk 3
    By molinas in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 20:22
  3. Nationella prov i 3;an
    By wondergirl in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 21:10
  4. Kul med nationella prov?
    By bettis in forum _96 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 14:08
  5. nationella prov
    By lady_black in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 19:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar