Ny på familjeliv och förstagången mamma
_1008 Augustibarn
  1. Anonym
    #1

    Ny på familjeliv och förstagången mamma

    Jag plussade för ca en vecka sen nu och min syster har tvingat mig in här så hon kan hålla koll på mig :P
    Det är mitt första barn och det var inte jätte planerat, men ändå inte så oväntat eftersom vi inte skyddade oss.

    An sålänge kommer jag att vara anonym typ eftersom många inte vet om att jag ska bli mamma.

    Ringde MVC idag och fick tid den 8 december för det första samtalet.Jag är så illa tvungen att vara ute i god tid eftersom min kille har hepatit C så måste jag kolla fall jag har blivit smittad.
  2. 1
    Ny på familjeliv och förstagången mamma Jag plussade för ca en vecka sen nu och min syster har tvingat mig in här så hon kan hålla koll på mig :P
    Det är mitt första barn och det var inte jätte planerat, men ändå inte så oväntat eftersom vi inte skyddade oss.

    An sålänge kommer jag att vara anonym typ eftersom många inte vet om att jag ska bli mamma.

    Ringde MVC idag och fick tid den 8 december för det första samtalet.Jag är så illa tvungen att vara ute i god tid eftersom min kille har hepatit C så måste jag kolla fall jag har blivit smittad.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Hej och välkommen till "allt för föräldrar"


    Grattis till plusset.

    vad innebär det att han har hepatit C, blir det mer kontroller för er då? Om du har fått det, får bebisen det då oxå?
  4. 2
    Hej och välkommen till "allt för föräldrar"


    Grattis till plusset.

    vad innebär det att han har hepatit C, blir det mer kontroller för er då? Om du har fått det, får bebisen det då oxå?
  5. Medlem sedan
    Dec 2009
    #3
    Tackar tackar =)

    Hepatit C smittas via blod. Och jag kommer då alltså att få ta ett blodprov för att se ifall jag har blivit smittad. Har jag inte det så är det ju ingen fara alls.
    Men har jag det så vet jag inte ritkigt hur det blir.
    Hepatit C går att behandlas med det är en tung och lång behandling (liksom ingen vanlig antibiotika behandling), men frågan är då fall jag kan göra den behandlingen när jag är gravid.
    Så jagfår helt enkelt avvakta och se hur det går till. Är lite nojig kan jag medje.
  6. 3
    Tackar tackar =)

    Hepatit C smittas via blod. Och jag kommer då alltså att få ta ett blodprov för att se ifall jag har blivit smittad. Har jag inte det så är det ju ingen fara alls.
    Men har jag det så vet jag inte ritkigt hur det blir.
    Hepatit C går att behandlas med det är en tung och lång behandling (liksom ingen vanlig antibiotika behandling), men frågan är då fall jag kan göra den behandlingen när jag är gravid.
    Så jagfår helt enkelt avvakta och se hur det går till. Är lite nojig kan jag medje.
  7. Anonym´s syster
    #4
    Då skriver jag också som anonym nu då, syrran i fråga.

    Grattis igen syster.
  8. 4
    Då skriver jag också som anonym nu då, syrran i fråga.

    Grattis igen syster.

Liknande trådar

  1. familjeliv.se
    By alima in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 09:55
  2. Familjeliv...
    By LuEEiMars in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 15:56
  3. Familjeliv?
    By Geo75 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 18:26
  4. Familjeliv???
    By tottis in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 09:30
  5. Familjeliv ????
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 11:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar