Dagens skratt
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Dagens skratt

    var pà byns bageri och där stod det en kokande arg bagarfru. Knasiga rektorn fràn skolan där storebror gick förra àret hade ringt henne och skällt hysteriskt.
    Hon hade anklagat bagarfrun att ha "illegal slickepinnsförsäljning". Pà bageriet finns det smà slickepinnar som kostar 0,10€ och som är jättepoppis hos barnen. Det finns tydligen ett företagsamt barn i byn som köper hela kartonger à 100 st. och som sedan säljer dem i skolan med en liten vinst. Rektorn hàller pà att bli galen och fràgade barnet vem slickepinnslangaren var och denne sa att det var vàr bagarfru.
    Bagarfrun sa till rektorn att hon fick minsann sälja slickepinnar till vemsomhelst, rektorn svarade: hahaha det fàr ni förklara för polisen! och sedan slängde hon luren i örat pà bagarfrun.
    Jag skrattade hela vägen hem även om det var lite synd om bagarfrun. (och jag är j@≠÷!!@ glad att storebror inte gàr i den skolan längre)
  2. 1
    Dagens skratt var pà byns bageri och där stod det en kokande arg bagarfru. Knasiga rektorn fràn skolan där storebror gick förra àret hade ringt henne och skällt hysteriskt.
    Hon hade anklagat bagarfrun att ha "illegal slickepinnsförsäljning". Pà bageriet finns det smà slickepinnar som kostar 0,10€ och som är jättepoppis hos barnen. Det finns tydligen ett företagsamt barn i byn som köper hela kartonger à 100 st. och som sedan säljer dem i skolan med en liten vinst. Rektorn hàller pà att bli galen och fràgade barnet vem slickepinnslangaren var och denne sa att det var vàr bagarfru.
    Bagarfrun sa till rektorn att hon fick minsann sälja slickepinnar till vemsomhelst, rektorn svarade: hahaha det fàr ni förklara för polisen! och sedan slängde hon luren i örat pà bagarfrun.
    Jag skrattade hela vägen hem även om det var lite synd om bagarfrun. (och jag är j@≠÷!!@ glad att storebror inte gàr i den skolan längre)
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Ah hjalp! Forstar att du ar glad over att du och storebror slipper den ragatan. Tycker barnet var valdigt foretagsamt och att rektorn borde uppmuntra egna iniativ istallet for att kvava det stackars barnet.
  4. 2
    Ah hjalp! Forstar att du ar glad over att du och storebror slipper den ragatan. Tycker barnet var valdigt foretagsamt och att rektorn borde uppmuntra egna iniativ istallet for att kvava det stackars barnet.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Hjälp! Vika karaktärer det verkar finnas i era byskolor!
  6. 3
    Hjälp! Vika karaktärer det verkar finnas i era byskolor!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Om man söker på *CuP* på AFF och sätter ihop alla inlägg så har man en rolig bok om livet i en by utanför Paris! Den vill jag läsa! ;-)

    Sen kan du ordna turistresor och gå omkring och peka ut "Det var här bagarfrun sålde slickepinnar".
  8. 4
    Om man söker på *CuP* på AFF och sätter ihop alla inlägg så har man en rolig bok om livet i en by utanför Paris! Den vill jag läsa! ;-)

    Sen kan du ordna turistresor och gå omkring och peka ut "Det var här bagarfrun sålde slickepinnar".
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    HAHAHA!!!
  10. 5
    HAHAHA!!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Hahahaha, kan vi inte ha nästa UFO-träff i din by! Det känns som du bor i en fransk femtiotalsfilm!
  12. 6
    Hahahaha, kan vi inte ha nästa UFO-träff i din by! Det känns som du bor i en fransk femtiotalsfilm!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Jaaa! Det vore ju perfekt!
  14. 7
    Jaaa! Det vore ju perfekt!

Liknande trådar

  1. Dagens skratt
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 12:35
  2. Dagens skratt :)
    By fruwiklund in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 12:46
  3. Dagens skratt
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 13:16
  4. Dagens skratt
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 22:11
  5. Dagens skratt
    By Kikou in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar