Beställer ni varor från LINK?
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Beställer ni varor från LINK?

    Finns inget övergripande snack för min fråga så jag testar här. Bor i Stockholm beställer inkontinenssaker från Link.Är och har i många år varit mycket missnöjd, är jag ensam om det?
    Funkar det bra för er?
    Har fram till nu kunnat ringa in min beställning, nu vägrar de. Vill inte skicka adress med portkod utan kuvert .Har även varit med om att beställningen inte kom fram, var den tog vägen kommer vi aldrig veta. Hur mycket eget lagerutrymme/marginaler begär de av oss??
    Hemsidan har utlovats i flera år, nu har en chef sagt att det handlar om dagar.Haft ett samtal med en chef som skyllde ifrån sig, ansåg att ansvaret låg på andra vad jag än sa.Kunde inte ens hålla med om att de satt tryggt då deras kundkrets inte kan få varorna på annat sätt.
    Bor i lgh utan portkod, hur gör ni? Jag får skicka allt till annan adress.
    Vad tycker ni?
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  2. 1
    Beställer ni varor från LINK? Finns inget övergripande snack för min fråga så jag testar här. Bor i Stockholm beställer inkontinenssaker från Link.Är och har i många år varit mycket missnöjd, är jag ensam om det?
    Funkar det bra för er?
    Har fram till nu kunnat ringa in min beställning, nu vägrar de. Vill inte skicka adress med portkod utan kuvert .Har även varit med om att beställningen inte kom fram, var den tog vägen kommer vi aldrig veta. Hur mycket eget lagerutrymme/marginaler begär de av oss??
    Hemsidan har utlovats i flera år, nu har en chef sagt att det handlar om dagar.Haft ett samtal med en chef som skyllde ifrån sig, ansåg att ansvaret låg på andra vad jag än sa.Kunde inte ens hålla med om att de satt tryggt då deras kundkrets inte kan få varorna på annat sätt.
    Bor i lgh utan portkod, hur gör ni? Jag får skicka allt till annan adress.
    Vad tycker ni?
  3. Xappoline
    #2
    Har ni assistans? Somliga assistansbolag beställer in sådana där saker, om man ber, så kan man hämta där.

    Kanske kan du få det levererat till jobbet annars?
  4. 2
    Har ni assistans? Somliga assistansbolag beställer in sådana där saker, om man ber, så kan man hämta där.

    Kanske kan du få det levererat till jobbet annars?
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Nej det har vi inte

    och hur får jag hem 3-5 kartonger modell större från jobbet?Varför skulle jag vilja visa upp för alla att min dotter använder dessa saker? Systemet bör väl utformas så det fungerar för kunderna, inte kräva att kunderna ska hitta lösningarna?
    Vad jag menar är att det är ett systemfel. Inte en enda gång under 18 år har jag som kund blivit tillfrågad vad som är bra/dåligt.
    Eftersom detta är enda sättet att få dessa varor är konkurransen noll och därefter blir servicen.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  6. 3
    Nej det har vi inte och hur får jag hem 3-5 kartonger modell större från jobbet?Varför skulle jag vilja visa upp för alla att min dotter använder dessa saker? Systemet bör väl utformas så det fungerar för kunderna, inte kräva att kunderna ska hitta lösningarna?
    Vad jag menar är att det är ett systemfel. Inte en enda gång under 18 år har jag som kund blivit tillfrågad vad som är bra/dåligt.
    Eftersom detta är enda sättet att få dessa varor är konkurransen noll och därefter blir servicen.
  7. Xappoline
    #4
    Jadu, jag försökte ge dig en lösning, men det var inte det du ville ha. Jag vet inte hur du tar dig till och från jobbet, en del använder bil. På de lådor jag får ordinerat står det inte vad det är i så frågan varför man skulle vilja visa upp finns inte där.
    Lycka till.
  8. 4
    Jadu, jag försökte ge dig en lösning, men det var inte det du ville ha. Jag vet inte hur du tar dig till och från jobbet, en del använder bil. På de lådor jag får ordinerat står det inte vad det är i så frågan varför man skulle vilja visa upp finns inte där.
    Lycka till.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Tack var inte meningen

    att vara otrevlig.Blir bara så arg på allt som inte funkar,som måste påtalas,överklagas och drivas i alla möjliga instanser.Har vi inte nog ändå? Är det verkligen för mycket begärt?
    Tack för att du svarade
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  10. 5
    Tack var inte meningen att vara otrevlig.Blir bara så arg på allt som inte funkar,som måste påtalas,överklagas och drivas i alla möjliga instanser.Har vi inte nog ändå? Är det verkligen för mycket begärt?
    Tack för att du svarade
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Vet inte vad Link är eller hur nåt funkar i Stockholm. Men jag har sängvätarbarn som använder drag i sängen och vi hämtar det på hjälpmedelscentralen. Man kan också få hemkörning mot en viss summa.
    Men jag vet inte om jag riktigt fattar vad som är problemet för dig.
    Först skriver du att du inte vill skicka adress med portkod utan kuvert. Men stoppa beställningen i ett kuvert då?
    Längre ner skriver du att du bor i lägenhet utan portkod,,,,skrev du fel? Menar du MED portkod?
    Funkar det inte att du skickar beställningen i ett kuvert och att de levererar och ställer sakerna utanför din dörr,,,inne i porten alltså.
  12. 6
    Vet inte vad Link är eller hur nåt funkar i Stockholm. Men jag har sängvätarbarn som använder drag i sängen och vi hämtar det på hjälpmedelscentralen. Man kan också få hemkörning mot en viss summa.
    Men jag vet inte om jag riktigt fattar vad som är problemet för dig.
    Först skriver du att du inte vill skicka adress med portkod utan kuvert. Men stoppa beställningen i ett kuvert då?
    Längre ner skriver du att du bor i lägenhet utan portkod,,,,skrev du fel? Menar du MED portkod?
    Funkar det inte att du skickar beställningen i ett kuvert och att de levererar och ställer sakerna utanför din dörr,,,inne i porten alltså.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    De vill inte ha kuvert

    är säkert någon maskin inblandad.Jag har inte portkod men dit jag skickar sakerna har de portkod.
    Är det för mycket begärt att en statlig verksamhet med tusentals kunder ska ha en webbsida? Bara för att vi inte kan vända oss någon annanstans ska väl inte servicen vara hur dålig som helst?
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  14. 7
    De vill inte ha kuvert är säkert någon maskin inblandad.Jag har inte portkod men dit jag skickar sakerna har de portkod.
    Är det för mycket begärt att en statlig verksamhet med tusentals kunder ska ha en webbsida? Bara för att vi inte kan vända oss någon annanstans ska väl inte servicen vara hur dålig som helst?
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Men nu fattar jag nog ännu mindre.
    Om du inte har portkod,,,varför ber du dem inte då leverera hem till din egen port? Jag kanske har missat nån information här, men jag fattar inte,,,,så därför frågar jag
  16. 8
    Men nu fattar jag nog ännu mindre.
    Om du inte har portkod,,,varför ber du dem inte då leverera hem till din egen port? Jag kanske har missat nån information här, men jag fattar inte,,,,så därför frågar jag
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Bara porttelefon

    Den kräver att någon svarar i den fasta telefonen och släpper in dem.Snacka om att jag inte fått med all info.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  18. 9
    Bara porttelefon Den kräver att någon svarar i den fasta telefonen och släpper in dem.Snacka om att jag inte fått med all info.
  19. Xappoline
    #10
    Vidarekoppla till mobilen och släpp in dem då.
  20. 10
    Vidarekoppla till mobilen och släpp in dem då.
  21. Xappoline
    #11
    Fast nu kom jag på att jag haft någon porttelefon där man inte har den kopplad till fasta telefonen men då har jag alltid haft någon granne i huset som varit pensionär och hemma ofta som släppt in istället. Det har gått fint att meddela att man ska ringa på Pettersson istället för Andersson.
  22. 11
    Fast nu kom jag på att jag haft någon porttelefon där man inte har den kopplad till fasta telefonen men då har jag alltid haft någon granne i huset som varit pensionär och hemma ofta som släppt in istället. Det har gått fint att meddela att man ska ringa på Pettersson istället för Andersson.
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Helt rätt

    Men min grundtanke och fråga är varför jag ska behöva rädda ett feltänk i systemet?Snart kommer jag inte kunna skicka prylarna dit jag gör,mina grannar jobbar ochså.Varför kan/får jag inte ställa krav på staten att utforma ett fungerande system?Det räcker bra med alla läkarbesök och samtal till höger och vänster.
    Jag vill bara kunna beställa sakerna när jag har tid, se vad som finns kvar på recepten och få det levererat när jag är hemma. Fungerar sedan flera år att beställa kläder,vitvaror från jorden alla hörn sedan flera år,så vad är problemet? Jag tror det handlar om en för liten kundgrupp som protesterar marginellt och att detta inte är en konkurrentutsatt verksamhet.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  24. 12
    Helt rätt Men min grundtanke och fråga är varför jag ska behöva rädda ett feltänk i systemet?Snart kommer jag inte kunna skicka prylarna dit jag gör,mina grannar jobbar ochså.Varför kan/får jag inte ställa krav på staten att utforma ett fungerande system?Det räcker bra med alla läkarbesök och samtal till höger och vänster.
    Jag vill bara kunna beställa sakerna när jag har tid, se vad som finns kvar på recepten och få det levererat när jag är hemma. Fungerar sedan flera år att beställa kläder,vitvaror från jorden alla hörn sedan flera år,så vad är problemet? Jag tror det handlar om en för liten kundgrupp som protesterar marginellt och att detta inte är en konkurrentutsatt verksamhet.
  25. Medlem sedan
    Sep 2009
    #13
    Exakt HUR skulle du vilja att de gör då? Att kräva att ett företag har en hemsida kan man inte. De måste ju ha tid att uppdatera och sköta den. Ofta ligger ju bara sakerna på lagret, du beställer och en annan levererar dem. Hur sakerna levereras är ju upp till det företaget. Vissa kräver att en fysisk person tar emot varan, för att vara säker på att de kommer fram.
    Själv beställer jag kosttillskott till min dotter. Jag får det hemleverérat till dörren och utan att jag signerar. jag behöver alltså inte vara hemma. Nu bor jag i radhus så det är enkelt för dem att ställa varorna på trappan.

    men annars kan man ju alltid beställa varor till postens utlämningsställe och hämta där. Precis som du gör med andra varor du beställer via nätet´.

    Jag betalar 39 kr för hemleverans och det är värt varenda krona för att få det hem till dörren. 300 näringsdrycker tar man ju inte precis under armen....
  26. 13
    Exakt HUR skulle du vilja att de gör då? Att kräva att ett företag har en hemsida kan man inte. De måste ju ha tid att uppdatera och sköta den. Ofta ligger ju bara sakerna på lagret, du beställer och en annan levererar dem. Hur sakerna levereras är ju upp till det företaget. Vissa kräver att en fysisk person tar emot varan, för att vara säker på att de kommer fram.
    Själv beställer jag kosttillskott till min dotter. Jag får det hemleverérat till dörren och utan att jag signerar. jag behöver alltså inte vara hemma. Nu bor jag i radhus så det är enkelt för dem att ställa varorna på trappan.

    men annars kan man ju alltid beställa varor till postens utlämningsställe och hämta där. Precis som du gör med andra varor du beställer via nätet´.

    Jag betalar 39 kr för hemleverans och det är värt varenda krona för att få det hem till dörren. 300 näringsdrycker tar man ju inte precis under armen....
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Jaha, ja då fattar jag. Ja då måste ju nån vara hemma när de kommer. Nej då har jag nog tyvär inga bra råd,,,,har ingen erfarenhet av hur det funkar med porttelefon.
    Hoppas ni hittar en lösning som kan funka.
  28. 14
    Jaha, ja då fattar jag. Ja då måste ju nån vara hemma när de kommer. Nej då har jag nog tyvär inga bra råd,,,,har ingen erfarenhet av hur det funkar med porttelefon.
    Hoppas ni hittar en lösning som kan funka.
  29. Xappoline
    #15
    Du får vända dig till dem med dina klagomål och förslag då och formulera vilka nackdelar deras system har idag för dig. Det är väl det enda sättet som det kan komma till stånd en förändring. Det kan inte jag hjälpa dig med, skriver du här framstår det som att du vill ha hjälp och tips på att lösa saken men det är tydligt att så inte är fallet. Du är inte alls intresserad av att någon här försöker hitta på sätt som underlättar för dig medan det nu är så här. Det är enbart välviljor här.
  30. 15
    Du får vända dig till dem med dina klagomål och förslag då och formulera vilka nackdelar deras system har idag för dig. Det är väl det enda sättet som det kan komma till stånd en förändring. Det kan inte jag hjälpa dig med, skriver du här framstår det som att du vill ha hjälp och tips på att lösa saken men det är tydligt att så inte är fallet. Du är inte alls intresserad av att någon här försöker hitta på sätt som underlättar för dig medan det nu är så här. Det är enbart välviljor här.
  31. Medlem sedan
    Jan 2009
    #16
    Kan du inte ta upp frågan med vårdcentralen (eller de som föreskrivit inkontinenssakerna). T ex. vi har börjat få blöjor, genom vårdcentralen. Jag har ringt och pratat med dom om hur det ska gå till. Sen att det inte funkar riktigt bra det är en annan sak. Verkar som dom byter direktiv på vägen hela tiden. Jag har ingen port kod, så dom ställer bara kartongerna utanför dörren utan att ringa på, så det har jag inga förslag på. Tyvärr så måste vi mammor till barn med speciella behov vara riktiga bitcharer annars händer det ingenting upplever jag det som.
  32. 16
    Kan du inte ta upp frågan med vårdcentralen (eller de som föreskrivit inkontinenssakerna). T ex. vi har börjat få blöjor, genom vårdcentralen. Jag har ringt och pratat med dom om hur det ska gå till. Sen att det inte funkar riktigt bra det är en annan sak. Verkar som dom byter direktiv på vägen hela tiden. Jag har ingen port kod, så dom ställer bara kartongerna utanför dörren utan att ringa på, så det har jag inga förslag på. Tyvärr så måste vi mammor till barn med speciella behov vara riktiga bitcharer annars händer det ingenting upplever jag det som.
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17

    Precis

    När ska hela vårdsektorn och närliggande verksamhet inse att kunderna/patienterna INTE är till för dem utan tvärt om?? Kanske när det finns konkurrans och privata alternativ.
    Det är inte vi/kunden som ska ändra oss efter systemet utan tvärt om.
    Bara att fortsätta bråka tyvärr,,,,,
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  34. 17
    Precis När ska hela vårdsektorn och närliggande verksamhet inse att kunderna/patienterna INTE är till för dem utan tvärt om?? Kanske när det finns konkurrans och privata alternativ.
    Det är inte vi/kunden som ska ändra oss efter systemet utan tvärt om.
    Bara att fortsätta bråka tyvärr,,,,,
  35. Medlem sedan
    Sep 2009
    #18
    Tyvärr är det ju också så att de TJÄNAR inga pengar på oss kunder. Hade de gjort det , hade nog servicen varit högre....
    Vi med barn med funktionshinder KOSTAR bara .....
  36. 18
    Tyvärr är det ju också så att de TJÄNAR inga pengar på oss kunder. Hade de gjort det , hade nog servicen varit högre....
    Vi med barn med funktionshinder KOSTAR bara .....
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19

    Därför behövs konkurrans

    Kanske skulle någon klara att göra jobbet billigare och bättre? Mindre utgifter för alla skattebetalare.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  38. 19
    Därför behövs konkurrans Kanske skulle någon klara att göra jobbet billigare och bättre? Mindre utgifter för alla skattebetalare.
  39. Medlem sedan
    Sep 2009
    #20
    Men det förstår du väl att så länge du inte betalar fullt pris för grejerna så finns det inget annat företag som skulle åta sig den arbetsuppgiften? Man måste ju gå med vinst.
    Nu står ju landstinget för kostnaden. Men om du är villig att betala det fulla priset plus kostnader för leveranser så kan du säkert få varorna precis hur du vill och när som helst
    Man får vad man betalar för. Så funkar det.
  40. 20
    Men det förstår du väl att så länge du inte betalar fullt pris för grejerna så finns det inget annat företag som skulle åta sig den arbetsuppgiften? Man måste ju gå med vinst.
    Nu står ju landstinget för kostnaden. Men om du är villig att betala det fulla priset plus kostnader för leveranser så kan du säkert få varorna precis hur du vill och när som helst
    Man får vad man betalar för. Så funkar det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Om man beställer från HM
    By raqven in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 08:03
  2. Om man beställer från...
    By Nickisa in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 15:59
  3. Moms på varor från USA
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 06:43
  4. Erfarenhet från Celbing i Link
    By Nora bf 21/2 in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:18
  5. Var beställer man en UJ från USA?
    By Sussie in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 06:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar