Hur vet man om det är missfall?
_1007 Julibarn
  1. Kanske?
    #1

    Hur vet man om det är missfall?

    Har haft mer molvärk än vanligt nu på eftermiddagen. Och när jag var på toa nu så kom det rosa på pappret var gång jag torkade mig!

    Ni som haft missfall, hur börjar det???

    Vet att man kan ha blodiga flytningar i början, men blir ändå (såklart) utom mig av oro... Vill inte...

    Illamåndet har suttit i som vanligt idag, borde inte det avtagit om något var fel? Eller är det bara önsketänkande från min sida?
    Suck.
  2. 1
    Hur vet man om det är missfall? Har haft mer molvärk än vanligt nu på eftermiddagen. Och när jag var på toa nu så kom det rosa på pappret var gång jag torkade mig!

    Ni som haft missfall, hur börjar det???

    Vet att man kan ha blodiga flytningar i början, men blir ändå (såklart) utom mig av oro... Vill inte...

    Illamåndet har suttit i som vanligt idag, borde inte det avtagit om något var fel? Eller är det bara önsketänkande från min sida?
    Suck.
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    För mig(har iofs bara haft ett,det var i v 8-9)började det med en rosa flytning.Blödningen tilltog lite(men det kom inte mycket blod,mindre än en mens),men hade inte ont.Efter två dagar fick jag mensliknande kramp i magen och "resterna" kom ut då.Förmodligen hade det redan slutat utvecklas ett par veckor tidigare.
    Som tröst kan jag säga att jag nog haft rosa flytningar och småblödningar i början under åtminstone fyra graviditeter.
    Håller förstås tummar och tår att det är en vanlig blödning och inte missfall
    Om du haft sex inom det närmsta dygnet så kan det bero på det.Slemhinnorna blöder lätt under graviditet,både i underliv och mun.
  4. 2
    För mig(har iofs bara haft ett,det var i v 8-9)började det med en rosa flytning.Blödningen tilltog lite(men det kom inte mycket blod,mindre än en mens),men hade inte ont.Efter två dagar fick jag mensliknande kramp i magen och "resterna" kom ut då.Förmodligen hade det redan slutat utvecklas ett par veckor tidigare.
    Som tröst kan jag säga att jag nog haft rosa flytningar och småblödningar i början under åtminstone fyra graviditeter.
    Håller förstås tummar och tår att det är en vanlig blödning och inte missfall
    Om du haft sex inom det närmsta dygnet så kan det bero på det.Slemhinnorna blöder lätt under graviditet,både i underliv och mun.
  5. cosinus
    #3

    Jag har inte haft något mf

    Men däremot hade jag till och från rosa flytningar med första barnet. Från v 7-9 kanske? Det var under två veckors tid iaf och slutade med att det kom klart blod en söndagkväll, inte så det droppade i toaletten men det kom massor på pappret.

    Men sen, inget mer!

    Hoppas det är ofarliga rosa flytningar. Tilltar det inte är det nog ingen fara.
  6. 3
    Jag har inte haft något mf Men däremot hade jag till och från rosa flytningar med första barnet. Från v 7-9 kanske? Det var under två veckors tid iaf och slutade med att det kom klart blod en söndagkväll, inte så det droppade i toaletten men det kom massor på pappret.

    Men sen, inget mer!

    Hoppas det är ofarliga rosa flytningar. Tilltar det inte är det nog ingen fara.
  7. Ecorelle
    #4
    Enligt min erfarenhet så vet man inte om man har fått missfall förrän man har varit och kollat det med ultraljud. Ofta kan man ju såklart starkt misstänka det om man börjar störtblöda med klumpar och får ont, fast ibland har det ändå blivit barn.
    Mina två MA ( v. 12 och v. 15 ) har börjat med rött blod och molvärk, och då jag åkt in och kollat har fostren varit döda sedan v. 9. Första gången satte det igång av sig självt dagen efter, andra gången 4,5 dygn efter första blödningen, och då hade jag en skrapning inbokad samma dag.
    Jag har också haft en graviditet när jag blödde vid fem tillfällen ( brunt blod alla gångerna, fyra mindre blödningar och en stor ) och då gick allt bra, fick en söt dotter. Den här gången fick jag en blödning förra helgen med rött blod på kvällen och lite brunt dagen efter, och då levde ändå två små sötingar på måndagen och livmodertappen var helt stängd, så det var troligen sköra slemhinnor.
    Ibland avtar symptomen och ibland inte. Är du väldigt orolig tycker jag att du ska försöka komma till gyn för att få det kollat. Det kan vara helt ofarligt, men det kan också vara ett MA och då vill man inte gå i flera veckor ( som jag gjorde ) och tro att allt är bra när det inte är det.
    Hoppas att det ligger en liten söt bebis därinne, kram!
  8. 4
    Enligt min erfarenhet så vet man inte om man har fått missfall förrän man har varit och kollat det med ultraljud. Ofta kan man ju såklart starkt misstänka det om man börjar störtblöda med klumpar och får ont, fast ibland har det ändå blivit barn.
    Mina två MA ( v. 12 och v. 15 ) har börjat med rött blod och molvärk, och då jag åkt in och kollat har fostren varit döda sedan v. 9. Första gången satte det igång av sig självt dagen efter, andra gången 4,5 dygn efter första blödningen, och då hade jag en skrapning inbokad samma dag.
    Jag har också haft en graviditet när jag blödde vid fem tillfällen ( brunt blod alla gångerna, fyra mindre blödningar och en stor ) och då gick allt bra, fick en söt dotter. Den här gången fick jag en blödning förra helgen med rött blod på kvällen och lite brunt dagen efter, och då levde ändå två små sötingar på måndagen och livmodertappen var helt stängd, så det var troligen sköra slemhinnor.
    Ibland avtar symptomen och ibland inte. Är du väldigt orolig tycker jag att du ska försöka komma till gyn för att få det kollat. Det kan vara helt ofarligt, men det kan också vara ett MA och då vill man inte gå i flera veckor ( som jag gjorde ) och tro att allt är bra när det inte är det.
    Hoppas att det ligger en liten söt bebis därinne, kram!

Liknande trådar

  1. Missfall?
    By Hoppaspåbebis in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 09:52
  2. Missfall
    By starlet1 in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 23:38
  3. missfall=inget missfall!!!
    By loppan74 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 08:26
  4. Varför missfall på missfall?
    By mantra in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:11
  5. Missfall???
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar