bajs bajs bajs =(( *amningen igen*
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    bajs bajs bajs =(( *amningen igen*

    Nu fick jag ju medicin mot svampen i brösten, Fluconazol (billigare alternativ till något på Du..), och tog två tabletter som jag skulle idag (300 mg sammanlagt) för att sedan ta en tablett varje dag i en till två veckor. Kommer hem, läser på bipackssedeln och ser att man INTE får ta dessa under amning. Nå...ringer till 1177 och hon säger samma sak - du ska INTE ta dessa vid amning!!! Ber mig istället ta pevaryl och smörja på mellan amningarna över helgen för att sedan ringa tillbaka på måndag och fråga vad sjutton de håller på med där inne på läkarstationen. Vad göra??? Snart skiter jag i detta alltså. Vill ju amma men hur gör jag nu då? Får inte amma på dessa, har ammat en gång efter. ska jag ge ersättning nu då? hur länge dröjer det tills jag kan amma igen? kommer det någonsin ge med sig???

    Blä!!!!!!
    *** - 46 kilo***
  2. 1
    bajs bajs bajs =(( *amningen igen* Nu fick jag ju medicin mot svampen i brösten, Fluconazol (billigare alternativ till något på Du..), och tog två tabletter som jag skulle idag (300 mg sammanlagt) för att sedan ta en tablett varje dag i en till två veckor. Kommer hem, läser på bipackssedeln och ser att man INTE får ta dessa under amning. Nå...ringer till 1177 och hon säger samma sak - du ska INTE ta dessa vid amning!!! Ber mig istället ta pevaryl och smörja på mellan amningarna över helgen för att sedan ringa tillbaka på måndag och fråga vad sjutton de håller på med där inne på läkarstationen. Vad göra??? Snart skiter jag i detta alltså. Vill ju amma men hur gör jag nu då? Får inte amma på dessa, har ammat en gång efter. ska jag ge ersättning nu då? hur länge dröjer det tills jag kan amma igen? kommer det någonsin ge med sig???

    Blä!!!!!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Tycker så synd om dig. Jag hade också lite problem i början med mitt ena bröst. Vet inte vad det var som gjorde ont men det ilade i hela bröstet när jag ammade. Jag lät bli att amma från det bröstet ett par dagar och handmjölkade ur i stället och gav Ellen i en medicinkopp. Sen gick det över och nu har jag inga problem längre. Så det kanske du skulle ta och testa i helgen. Om du tycker det är svårt att mjölka ut för hand så kan du ju köpa en handpump på apoteket. Hoppas det löser sig för dig så du kan fortsätta amningen som du vill.
  4. 2
    Tycker så synd om dig. Jag hade också lite problem i början med mitt ena bröst. Vet inte vad det var som gjorde ont men det ilade i hela bröstet när jag ammade. Jag lät bli att amma från det bröstet ett par dagar och handmjölkade ur i stället och gav Ellen i en medicinkopp. Sen gick det över och nu har jag inga problem längre. Så det kanske du skulle ta och testa i helgen. Om du tycker det är svårt att mjölka ut för hand så kan du ju köpa en handpump på apoteket. Hoppas det löser sig för dig så du kan fortsätta amningen som du vill.
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3
    JOOO du SKA ta dem!!! Ammningshjälpen sa till min syster att det kommer att stå att du INTE ska ta dem osv men att hon skulle strunta i det!!!!! Så fortsätt med fluconazolen!!! Annars blir du aldrig kvitt svampen! OBS tvätta alla BH:ar i minst 60 grader, och byt VARJE dag, har Tilde napp ska dessa oxå kokas VARJE dag!
  6. 3
    JOOO du SKA ta dem!!! Ammningshjälpen sa till min syster att det kommer att stå att du INTE ska ta dem osv men att hon skulle strunta i det!!!!! Så fortsätt med fluconazolen!!! Annars blir du aldrig kvitt svampen! OBS tvätta alla BH:ar i minst 60 grader, och byt VARJE dag, har Tilde napp ska dessa oxå kokas VARJE dag!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Tack Lena och Minimumsa! Jag läste igår kväll på amningshjälpens hemsida att man kunde få dessa om man hade svamp. det gjorde mig lite lugnare. Jag tycker det är sjukt att de skriver så på biackssedeln, jag läser den ju såklart och blir orolig. Tack för tipsen också!!! JAg ska tvätta behåarna och koka nappar och nappflaskor. Men jag får nog investera i nya behåar då för jag har bara två .

    Kram!
  8. 4
    Tack Lena och Minimumsa! Jag läste igår kväll på amningshjälpens hemsida att man kunde få dessa om man hade svamp. det gjorde mig lite lugnare. Jag tycker det är sjukt att de skriver så på biackssedeln, jag läser den ju såklart och blir orolig. Tack för tipsen också!!! JAg ska tvätta behåarna och koka nappar och nappflaskor. Men jag får nog investera i nya behåar då för jag har bara två .

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    När jag hade svamp när jag ammade förra barnet gick jag till amningshjälpen och fick där ett blått rinnande medel (kommer tyvärr inte ihåg vad det heter!) som skulle strykas på bröstvärtorna ett antal dagar. Det botade även barnets torsk inne i munnen. Så gå till amningshjälpen!
  10. 5
    När jag hade svamp när jag ammade förra barnet gick jag till amningshjälpen och fick där ett blått rinnande medel (kommer tyvärr inte ihåg vad det heter!) som skulle strykas på bröstvärtorna ett antal dagar. Det botade även barnets torsk inne i munnen. Så gå till amningshjälpen!
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Ett gammalt beprövat knep är ju vichyvatten om bebisen har svamp i munnen, vet inte om det funkar för brösten också, och om det kanske har gått för långt i ditt fall för att det ska kunna hjälpa öht?

    Jag fick Flagyl utskrivet igår mot vaginos och när jag kom hem stod det att det går ut i mjölken om man ammar. Hallååååå, varför gör de så? Jag hade ju med mig Simon o allt och sa att jag helammade - vi diskuterade t.o.m. amningen. Och om det nu är okej ändå, oavsett vad det står på bipacksedeln - kan de iaf inte säga det när man är där? Så att man vet att de är medvetna om det åtminstone....
  12. 6
    Ett gammalt beprövat knep är ju vichyvatten om bebisen har svamp i munnen, vet inte om det funkar för brösten också, och om det kanske har gått för långt i ditt fall för att det ska kunna hjälpa öht?

    Jag fick Flagyl utskrivet igår mot vaginos och när jag kom hem stod det att det går ut i mjölken om man ammar. Hallååååå, varför gör de så? Jag hade ju med mig Simon o allt och sa att jag helammade - vi diskuterade t.o.m. amningen. Och om det nu är okej ändå, oavsett vad det står på bipacksedeln - kan de iaf inte säga det när man är där? Så att man vet att de är medvetna om det åtminstone....
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Håller med dig Guppi - varför inte säga att det ÄR ok trots att det står annat på förpackningen....sjukt! Men tack vare Er här på AFF har jag fått reda på att jag ska ta medicinen ändå, det ÄR ok!

    Kram på dig!
  14. 7
    Håller med dig Guppi - varför inte säga att det ÄR ok trots att det står annat på förpackningen....sjukt! Men tack vare Er här på AFF har jag fått reda på att jag ska ta medicinen ändå, det ÄR ok!

    Kram på dig!

Liknande trådar

  1. Bajs, bajs, bajs, bajs, kiss och plutt..
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 19:20
  2. bajs bajs...lillkillen är nog magsjuk
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 18:12
  3. Bajs på natten??! Råd om löst bajs?
    By Bombina in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 15:34
  4. Bajs, bajs,--extremt OT och äckligt
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 16:53
  5. Bajs o lite mera bajs
    By Leos mamma 050427 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 12:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar