Magen blir spänd
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Magen blir spänd

    På kvällarna är min mage alldeles spänd och stenhård, jag är i vecka 17. Kan det bero på stress?
  2. 1
    Magen blir spänd På kvällarna är min mage alldeles spänd och stenhård, jag är i vecka 17. Kan det bero på stress?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    samma här...

    men jag vet ej vad det beror på, nån annan kanske kan ge bättre svar?
  4. 2
    samma här... men jag vet ej vad det beror på, nån annan kanske kan ge bättre svar?
  5. Medlem sedan
    Mar 1999
    #3
    Ser att du som jag väntar 3:an och då har jag fått veta att det är väldigt vanligt med tidiga sammandragningar och spänd mage. Inte så mycket att oroa sig för mer än att känna in kroppens signaler och ta det lugnt när man kan. För mig hjälper det att sätta mig eller lägga mig ett slag och andas lite lugnare. Hoppas detta hjälper för dig också!
    Kram
  6. 3
    Ser att du som jag väntar 3:an och då har jag fått veta att det är väldigt vanligt med tidiga sammandragningar och spänd mage. Inte så mycket att oroa sig för mer än att känna in kroppens signaler och ta det lugnt när man kan. För mig hjälper det att sätta mig eller lägga mig ett slag och andas lite lugnare. Hoppas detta hjälper för dig också!
    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Jag har inte ens tänkt tanken att det kunde vara förvärkar eftersom det är så tidigt än men det är ju klart att det är! Jag har svårt att hinna vila så mycket som jag skulle behöva eftersom barnen och deras aktiviteter tar en del tid och kraft, men jag försöka bättra mig!
  8. 4
    Jag har inte ens tänkt tanken att det kunde vara förvärkar eftersom det är så tidigt än men det är ju klart att det är! Jag har svårt att hinna vila så mycket som jag skulle behöva eftersom barnen och deras aktiviteter tar en del tid och kraft, men jag försöka bättra mig!
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Jag känner också likadant. Spänd o lite småont i magen.
    Jag hade detta lite senare när jag väntade mitt första barn o det var då sammandragningar. Såsmåningom så känner man att magen är hård o drar ihop sig. Detta är inget farligt. Och stress beror det inte på.
    Men tycker du att du får för ont eller att du blir för orolig så prata med barnmorskan.
    Men jag tycker att det låter normalt...
  10. 5
    Jag känner också likadant. Spänd o lite småont i magen.
    Jag hade detta lite senare när jag väntade mitt första barn o det var då sammandragningar. Såsmåningom så känner man att magen är hård o drar ihop sig. Detta är inget farligt. Och stress beror det inte på.
    Men tycker du att du får för ont eller att du blir för orolig så prata med barnmorskan.
    Men jag tycker att det låter normalt...

Liknande trådar

  1. Spänd/obehaglig känsla i magen?
    By Mamman08 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 19:30
  2. Blir det billigare, Is i magen.
    By ka70 in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 09:35
  3. Nu blir magen...mindre?!
    By nenne33 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 10:35
  4. min dotter blir lös i magen
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 09:53
  5. Magen blir så hård...
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 00:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar