Nu är han här!
_1002 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Nu är han här!

    Igår kl 9:34 kom vår lille Erik till världen med planerat kejsarsnitt (v 32+0). Allt har gått bra, men han ligger på neo med cpap och syrgas för att underlätta andningen. Han var lite sämre i morse så då kollade de om han hade någon infektion, men det hade han inte och efter att ha ökat på syrgasen lite blev hans värden bättre.

    Själva snittet gick bra, men man känner sig ju lite mörbultad så här dagen efter. Det går åt en del smärtlindring. Men jag har varit ur sängen en del idag så det går åt rätt håll.

    Han vägde 2144 g och var 46 cm när han föddes, så han var ganska stor för sin ålder. Men samtidigt känns han väldigt liten och det är lite läskigt med alla slangar och apparater överallt. Har lagt ut ett par bilder på bloggen om ni vill kika.

    http://lindaskriver.blogspot.com
    Mamma till A -9910, W -0808 och E -0912.
    Drabbades tyvärr av cancer under min senaste graviditet.

    Min blogg...
    http://lindaskriver.blogspot.com
  2. 1
    Nu är han här! Igår kl 9:34 kom vår lille Erik till världen med planerat kejsarsnitt (v 32+0). Allt har gått bra, men han ligger på neo med cpap och syrgas för att underlätta andningen. Han var lite sämre i morse så då kollade de om han hade någon infektion, men det hade han inte och efter att ha ökat på syrgasen lite blev hans värden bättre.

    Själva snittet gick bra, men man känner sig ju lite mörbultad så här dagen efter. Det går åt en del smärtlindring. Men jag har varit ur sängen en del idag så det går åt rätt håll.

    Han vägde 2144 g och var 46 cm när han föddes, så han var ganska stor för sin ålder. Men samtidigt känns han väldigt liten och det är lite läskigt med alla slangar och apparater överallt. Har lagt ut ett par bilder på bloggen om ni vill kika.

    http://lindaskriver.blogspot.com
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    Grattis grattis GRATTIS! Härligt att det ändå gick bra. Hoppas han snabbt växer till sig ännu mer så han klarar andning och så själv. Skönt att det inte var någon infektion.

    Jag snittades med mitt första barn, så jag vet hur ont det kan göra i snittet de första dagarna, men det läker det med.

    Vet du när du kommer börja första cellgiftsbehandlingen? Förstår om du vill komma igång så fort som möjligt. Hoppas att det ska gå bra för dig, att du inte ska behöva må så dåligt av behandlingen och så.

    Nu måste jag in och kika på bloggen!

    *kram*
  4. 2
    Grattis grattis GRATTIS! Härligt att det ändå gick bra. Hoppas han snabbt växer till sig ännu mer så han klarar andning och så själv. Skönt att det inte var någon infektion.

    Jag snittades med mitt första barn, så jag vet hur ont det kan göra i snittet de första dagarna, men det läker det med.

    Vet du när du kommer börja första cellgiftsbehandlingen? Förstår om du vill komma igång så fort som möjligt. Hoppas att det ska gå bra för dig, att du inte ska behöva må så dåligt av behandlingen och så.

    Nu måste jag in och kika på bloggen!

    *kram*
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Stor grattis!!! En riktigt stor liten kille. Såg himla gosigt ut där han låg på ditt bröst Önskar dig all lycka till med din behandling. Kram
  6. 3
    Stor grattis!!! En riktigt stor liten kille. Såg himla gosigt ut där han låg på ditt bröst Önskar dig all lycka till med din behandling. Kram
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Stort GRATTIS!! Skönt att höra att allt gått bra.

    Viivi
  8. 4
    Stort GRATTIS!! Skönt att höra att allt gått bra.

    Viivi
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Grattis till lillebror!!! Förstår att du är mörbultad och omtumlad men jisses så fin han är, en stor kille minsann fast rätt så liten. ;-) Känns helt osannolikt att tänka att jag faktiskt har en liten klimp i ungefär den där storleken i min mage med... en alldeles färdig liten bebis! :-D

    Lycka till ned allt nu, hoppas han snart slipper slangar och mojänger så ni får mysa utan tillbehör!

    Kram!!!
  10. 5
    Grattis till lillebror!!! Förstår att du är mörbultad och omtumlad men jisses så fin han är, en stor kille minsann fast rätt så liten. ;-) Känns helt osannolikt att tänka att jag faktiskt har en liten klimp i ungefär den där storleken i min mage med... en alldeles färdig liten bebis! :-D

    Lycka till ned allt nu, hoppas han snart slipper slangar och mojänger så ni får mysa utan tillbehör!

    Kram!!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Sist jag pratade med läkaren sa han att ca 7-10 dagar efter snittet beräknar de att komma igång med cellgifterna. Sen beror det lite på hur snabbt jag läker och hur jag mår också. Just nu känner man sig ju inte riktigt i form... men förhoppningsvis mår man väl bättre för var dag som går!
  12. 6
    Sist jag pratade med läkaren sa han att ca 7-10 dagar efter snittet beräknar de att komma igång med cellgifterna. Sen beror det lite på hur snabbt jag läker och hur jag mår också. Just nu känner man sig ju inte riktigt i form... men förhoppningsvis mår man väl bättre för var dag som går!
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Ja vi sitter med honom hud-mot-hud några timmar om dagen. Är riktigt mysigt!

    Och stor för sin ålder är han. Om jag hade gått 40 veckor låg hans beräknade vikt på runt 4 kg.
  14. 7
    Ja vi sitter med honom hud-mot-hud några timmar om dagen. Är riktigt mysigt!

    Och stor för sin ålder är han. Om jag hade gått 40 veckor låg hans beräknade vikt på runt 4 kg.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Jättestort grattis!
    Håller tummarna att det går bra för er båda två!
    skönt ändå att han var såpass stor!
    Kramar
  16. 8
    Jättestort grattis!
    Håller tummarna att det går bra för er båda två!
    skönt ändå att han var såpass stor!
    Kramar
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    Tack! Ja han mår ungefär som var väntat efter att kommit ut några veckor för tidigt. Nu är det bara att hoppas att han håller sig så stabil som möjligt och att vi sen kan plocka bort slangar, övervakning och sånt allteftersom. Men minst ett par veckor med cpap:en kunde vi räkna med sa läkaren som jag pratade med idag.
  18. 9
    Tack! Ja han mår ungefär som var väntat efter att kommit ut några veckor för tidigt. Nu är det bara att hoppas att han håller sig så stabil som möjligt och att vi sen kan plocka bort slangar, övervakning och sånt allteftersom. Men minst ett par veckor med cpap:en kunde vi räkna med sa läkaren som jag pratade med idag.
  19. Medlem sedan
    Jan 2008
    #10
    Ja det är otroligt vad färdiga de är tidigt de små bebisarna. Han har massor av mörkt hår och det finns även små naglar på de där pyttesmå händerna och fossingarna.
  20. 10
    Ja det är otroligt vad färdiga de är tidigt de små bebisarna. Han har massor av mörkt hår och det finns även små naglar på de där pyttesmå händerna och fossingarna.
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11
    Tack! Ja det är en jobbig tid vi har framför oss, men man får försöka ta en dag i taget.
  22. 11
    Tack! Ja det är en jobbig tid vi har framför oss, men man får försöka ta en dag i taget.
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12
    Så underbart söt han är. GRATTIS!!! Han ser stor ut på bilderna, men med en vikt på 2,1 så är han kanske mindre än vad det ser ut. Skönt att allt gick bra iallfall och att han mår bättre efter lite mer syrgas.
    Lycka till nu och jag hoppas att du också snart mår bätre.
    KRAMAR
  24. 12
    Så underbart söt han är. GRATTIS!!! Han ser stor ut på bilderna, men med en vikt på 2,1 så är han kanske mindre än vad det ser ut. Skönt att allt gick bra iallfall och att han mår bättre efter lite mer syrgas.
    Lycka till nu och jag hoppas att du också snart mår bätre.
    KRAMAR
  25. Medlem sedan
    Aug 2001
    #13
    Stort Grattis till lille Erik! Tänker mycket på er. Kram!
  26. 13
    Stort Grattis till lille Erik! Tänker mycket på er. Kram!
  27. Medlem sedan
    Aug 2009
    #14

    STORT Grattis!

    Då blev du först ut i gruppen.
    Skönt att höra att allt gått bra och han ändå var så stor för sin ålder. Allt kommer gå jättebra nu.
    Jättefina bilder. Han ser ju så söt ut. Nu håller man ju själv på att längta ihjäl sig efter att få snusa på en bebis.
    GRATTIS!
  28. 14
    STORT Grattis! Då blev du först ut i gruppen.
    Skönt att höra att allt gått bra och han ändå var så stor för sin ålder. Allt kommer gå jättebra nu.
    Jättefina bilder. Han ser ju så söt ut. Nu håller man ju själv på att längta ihjäl sig efter att få snusa på en bebis.
    GRATTIS!
  29. Medlem sedan
    Jul 2009
    #15
    Vill också gratulera! =)
  30. 15
    Vill också gratulera! =)
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16
    STORT GRATTIS TILL ER!!!!

    Så fin han är, jag tittade inne på bloggen :-)

    Ta hand om dig nu, vila och njut av lilla Erik när du orkar.

    STOR KRAM
  32. 16
    STORT GRATTIS TILL ER!!!!

    Så fin han är, jag tittade inne på bloggen :-)

    Ta hand om dig nu, vila och njut av lilla Erik när du orkar.

    STOR KRAM
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    jätte grattis till lillkillen va skönt att det gick bra Erik var såå sött trots alla slangarna...

    fortsatt lycka till nu för din del, jag håller tummarna för att allt ska gå bra för dig, ser fram emot lite mera bilder på Erik

    kram på dig...
  34. 17
    jätte grattis till lillkillen va skönt att det gick bra Erik var såå sött trots alla slangarna...

    fortsatt lycka till nu för din del, jag håller tummarna för att allt ska gå bra för dig, ser fram emot lite mera bilder på Erik

    kram på dig...
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    glömde ju skriva att katterna är så otroligt fina, jag älskar Main Coon någon gång i mitt liv ska jag skaffa mig en...
  36. 18
    glömde ju skriva att katterna är så otroligt fina, jag älskar Main Coon någon gång i mitt liv ska jag skaffa mig en...
  37. Medlem sedan
    Jul 2009
    #19
    Grattis vad fina ni är!!!!
  38. 19
    Grattis vad fina ni är!!!!
  39. Medlem sedan
    Sep 2009
    #20
    Åh GRATTIS!!!!!
    Jag börjar nästan gråta nu när jag läste dina skrivna rader, ska så fort jag skrivit min hälsning kika in på bloggen för att se underverket!
    Tänk vad duktiga ni har varit!!!!
    Vad bra att den lille "plutten"" ändå är så stor!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!
  40. 20
    Åh GRATTIS!!!!!
    Jag börjar nästan gråta nu när jag läste dina skrivna rader, ska så fort jag skrivit min hälsning kika in på bloggen för att se underverket!
    Tänk vad duktiga ni har varit!!!!
    Vad bra att den lille "plutten"" ändå är så stor!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar