Vad anser ni om detta?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  2. 1
    Vad anser ni om detta? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6241646.ab

    Fildelningens vara eller icke-vara.
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2

    Svarar själv

    Jag blir personligen helt matt av deras tafatta försök att sätta dit fildelare när det finns tusen och åter tusen områden som är betydligt viktigare.
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  4. 2
    Svarar själv Jag blir personligen helt matt av deras tafatta försök att sätta dit fildelare när det finns tusen och åter tusen områden som är betydligt viktigare.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    Lite humor

    för egen del slutade jag snällt ladda ner. Men inte tjänar de mera pengar på mig för det. Jag lyssnar på radion jag.

    Tidigare laddade jag ner en del.. köpte skivorna där jag tyckte om de flesta låtarna .. lät blir övrigt. Kan tänka mig att fler gjorde ung samma sak
  6. 3
    Lite humor för egen del slutade jag snällt ladda ner. Men inte tjänar de mera pengar på mig för det. Jag lyssnar på radion jag.

    Tidigare laddade jag ner en del.. köpte skivorna där jag tyckte om de flesta låtarna .. lät blir övrigt. Kan tänka mig att fler gjorde ung samma sak
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Jag tycker att det är jättebra att det kommer lagliga alternativ, tex Spotify. Musikbranschen valde helt fel linje från början då de satsade på att försvåra och kriminalisera fildelning istället för att utveckla nya sätt att ta betalt och sprida musiken.

    Jag betalar gärna för mig, men kommer nog inte köpa många fler fysiska cd-skivor.
  8. 4
    Jag tycker att det är jättebra att det kommer lagliga alternativ, tex Spotify. Musikbranschen valde helt fel linje från början då de satsade på att försvåra och kriminalisera fildelning istället för att utveckla nya sätt att ta betalt och sprida musiken.

    Jag betalar gärna för mig, men kommer nog inte köpa många fler fysiska cd-skivor.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Mmm

    Det hjälpte nog inte att du slutade :P Saxat från artikeln:

    "Samtidigt bedömer nätsäkerhetsföretaget McAfee att antalet fildelarsajter ökat närmast explosionsartat, med 300 procent sedan i våras. Den utlösande faktorn var piraträttegången i mars när många trodde att Pirate Bay skulle stängas, bedömer McAfee."

    Jag förstår varför de vill sätta dit dem och oftast förstår jag varför pengar läggs på tusen andra "åtgärder" också. Men kunde man inte lägga LITE av allt det här (som jag för övrigt inte tror gör så mycket nytta) på att bekämpa betydligt större brott?
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  10. 5
    Mmm Det hjälpte nog inte att du slutade :P Saxat från artikeln:

    "Samtidigt bedömer nätsäkerhetsföretaget McAfee att antalet fildelarsajter ökat närmast explosionsartat, med 300 procent sedan i våras. Den utlösande faktorn var piraträttegången i mars när många trodde att Pirate Bay skulle stängas, bedömer McAfee."

    Jag förstår varför de vill sätta dit dem och oftast förstår jag varför pengar läggs på tusen andra "åtgärder" också. Men kunde man inte lägga LITE av allt det här (som jag för övrigt inte tror gör så mycket nytta) på att bekämpa betydligt större brott?
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Tror många tänker som du.

    Det som stör mig mest är nog att det känns som om pengar läggs på fel ställe.
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  12. 6
    Nä Tror många tänker som du.

    Det som stör mig mest är nog att det känns som om pengar läggs på fel ställe.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7

    Elände

    jag som trodde min vilja att följa reglerna skulle sätta spår.

    fö håller jag med dig
  14. 7
    Elände jag som trodde min vilja att följa reglerna skulle sätta spår.

    fö håller jag med dig
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Det visar att..

    lagar måste göras om - upphovsrätt kanske förändras.....på något sätt. Jag vet inte hur men det tänket vi har haft tidigare är föråldrat och måste göras om så det passar in med all den teknik som "nästan" gör allt möjligt.

    Men hur det ska se ut det kan då inte jag svara på.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Det visar att.. lagar måste göras om - upphovsrätt kanske förändras.....på något sätt. Jag vet inte hur men det tänket vi har haft tidigare är föråldrat och måste göras om så det passar in med all den teknik som "nästan" gör allt möjligt.

    Men hur det ska se ut det kan då inte jag svara på.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Att minnet är kort?

    Och att den lagen inte är rätt väg att gå?

    Jag har aldrig laddat ner något, och det kan enkelt förklaras med att jag inte kan. Och jag har inte brytt mig om att lära mig, för jag har inte tyckt att det var värt besväret. Olagligt och allt

    Men vad jag gör och inte gör spelar ju ingen som helst roll i det stora hela. Jag tror inte man kan komma ifrån fildelning. Lika lite som man kunde komma ifrån piratkopierade kassettband då det begav sig.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  18. 9
    Att minnet är kort? Och att den lagen inte är rätt väg att gå?

    Jag har aldrig laddat ner något, och det kan enkelt förklaras med att jag inte kan. Och jag har inte brytt mig om att lära mig, för jag har inte tyckt att det var värt besväret. Olagligt och allt

    Men vad jag gör och inte gör spelar ju ingen som helst roll i det stora hela. Jag tror inte man kan komma ifrån fildelning. Lika lite som man kunde komma ifrån piratkopierade kassettband då det begav sig.
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10

    inte jag heller....
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  20. 10
    Nä inte jag heller....
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Fel linje, ja

    Som de som satsade sitt livs besparingar på gasljus och skrattade rått åt elektricitet... Ungefär så fel
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  22. 11
    Fel linje, ja Som de som satsade sitt livs besparingar på gasljus och skrattade rått åt elektricitet... Ungefär så fel
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Laglig fildelning är det bästa som hänt för att sprida kultur och demokrati i världen - någonsin!

    Olaglig fildelning är att utnyttja andra människors försök att försörja sig och tycker man det är OK så ska man hålla väldigt tyst när ens eget levebröd står på spel.
  24. 12
    Laglig fildelning är det bästa som hänt för att sprida kultur och demokrati i världen - någonsin!

    Olaglig fildelning är att utnyttja andra människors försök att försörja sig och tycker man det är OK så ska man hålla väldigt tyst när ens eget levebröd står på spel.
  25. Medlem sedan
    Mar 2005
    #13

    Det lustiga är att många inte verkar förstå det öht. Vissa datakillar är ju extrema. Hackar sig in i olika servrar världen över och tar sig in på andra ställen sen, och det går blixtsnabbt. Jag förstår inte att polisen (eller vilken gren det nu är som har i uppdrag att stoppa dem) orkar försöka gång på gång.

    Men det är inte det som stör mig mest, hade vi haft obegränsade medel att lägga på allvärldens olika brottsbekämpningar så fine. Men borde man inte lägga de pengar (som ändå är begränsat) på att bekämpa betydligt större brott?
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  26. 13
    Nä Det lustiga är att många inte verkar förstå det öht. Vissa datakillar är ju extrema. Hackar sig in i olika servrar världen över och tar sig in på andra ställen sen, och det går blixtsnabbt. Jag förstår inte att polisen (eller vilken gren det nu är som har i uppdrag att stoppa dem) orkar försöka gång på gång.

    Men det är inte det som stör mig mest, hade vi haft obegränsade medel att lägga på allvärldens olika brottsbekämpningar så fine. Men borde man inte lägga de pengar (som ändå är begränsat) på att bekämpa betydligt större brott?
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Jag säger inte att det inte är fel

    Jag tycker det finns många brott som borde bekämpas. Däremot tror jag inte folk inser vidden av det hela och JAG anser att man kunde använda pengarna bättre.
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  28. 14
    Jag säger inte att det inte är fel Jag tycker det finns många brott som borde bekämpas. Däremot tror jag inte folk inser vidden av det hela och JAG anser att man kunde använda pengarna bättre.
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15
    inte ser vidden av vad då?

    ...och självklart finns det bättre sätt att använda pengarna - det gör det alltid... men att därifrån säga att det är OK för att vi inte har resurser att bry oss om olagligheter?
  30. 15
    inte ser vidden av vad då?

    ...och självklart finns det bättre sätt att använda pengarna - det gör det alltid... men att därifrån säga att det är OK för att vi inte har resurser att bry oss om olagligheter?
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Men då blir det svårt

    Inte kan man låta vissa brott vara för att lägga energi och pengar på större saker? Då får man ju jätteproblem. Självklart måste man ta tag i det som verkar pyttigt också. Så att det inte växer till sig. Eller hur menar du? Vilka brott ska bekämpas med pengar från fildelningen?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  32. 16
    Men då blir det svårt Inte kan man låta vissa brott vara för att lägga energi och pengar på större saker? Då får man ju jätteproblem. Självklart måste man ta tag i det som verkar pyttigt också. Så att det inte växer till sig. Eller hur menar du? Vilka brott ska bekämpas med pengar från fildelningen?
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    Haha :)

    Du är rolig du

    Jo men du vet... många bäckar små.....

    Äh, har man (inte bara jag, mannen till stor del) suttit och försökt få tag i hackers så inser man ganska snabbt hur jäkla svårt det är. Och det tror jag inte folk fattar.
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  34. 17
    Haha :) Du är rolig du

    Jo men du vet... många bäckar små.....

    Äh, har man (inte bara jag, mannen till stor del) suttit och försökt få tag i hackers så inser man ganska snabbt hur jäkla svårt det är. Och det tror jag inte folk fattar.
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    Det är inte ok

    Det har jag aldrig sagt. Däremot tycker jag det är slöseri att kasta ut pengar på något som man inte kommer lyckas med.
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  36. 18
    Det är inte ok Det har jag aldrig sagt. Däremot tycker jag det är slöseri att kasta ut pengar på något som man inte kommer lyckas med.
  37. Medlem sedan
    Mar 2005
    #19

    Jag menar

    att det är fruktansvärt svårt att få tag i alla fildelare och hackers. Och får du tag i dem så spelar det ingen roll, för stänger man ner en site så slänger de bara upp en ny.

    Och nej jag menar inte att man inte ska ta tag i mindre brott, jag tror bara att i just det här fallet så är det lönlöst.
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  38. 19
    Jag menar att det är fruktansvärt svårt att få tag i alla fildelare och hackers. Och får du tag i dem så spelar det ingen roll, för stänger man ner en site så slänger de bara upp en ny.

    Och nej jag menar inte att man inte ska ta tag i mindre brott, jag tror bara att i just det här fallet så är det lönlöst.
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20
    Men då säger du ju indirekt att det är OK?

    Ungefär som att sexsköpslagen lika gärna kan skrotas eftersom vi alltid(?) kommer ha prostituerade och torskar - så varför bry sig?

    Eller om en majoritet av befolkningen skulle få för sig att slå sina barn i uppfostringssyfte så ska vi strunta i att följa lagen mot barnaga - för det är också att kasta pengar i sjön och dömt att misslyckas.
  40. 20
    Men då säger du ju indirekt att det är OK?

    Ungefär som att sexsköpslagen lika gärna kan skrotas eftersom vi alltid(?) kommer ha prostituerade och torskar - så varför bry sig?

    Eller om en majoritet av befolkningen skulle få för sig att slå sina barn i uppfostringssyfte så ska vi strunta i att följa lagen mot barnaga - för det är också att kasta pengar i sjön och dömt att misslyckas.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. vad anser ni om detta?
    By anonymt namn in forum Hitta nya vänner
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 11:13
  2. Vad anser ni om detta?
    By - Veronica - in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 17:12
  3. vad anser ni om detta......
    By Mia-70 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 22:18
  4. Vad anser ni om detta...
    By Uuma in forum Skolbarn
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar