Hur mycket vet en "normal" 8-10 åring
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Hur mycket vet en "normal" 8-10 åring

    om sex och vad en kondom används till, tror ni?
  2. 1
    Hur mycket vet en "normal" 8-10 åring om sex och vad en kondom används till, tror ni?
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    0

    Eller, ja... har ju ingen "normal" 9, nästan 10 åring. Men han vet inget om "sex" eller kondomer.
  4. 2
    0

    Eller, ja... har ju ingen "normal" 9, nästan 10 åring. Men han vet inget om "sex" eller kondomer.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Min alldeles snart 7-åring har nog inte den blekaste om vad en kondom är. Det hon vet om sex och reproduktion är att det krävs en man och en kvinna och att de ska "tycka om varandra och kramas". Hon har även en hum om att snoppen ska in i snippan, men det är SÅÅÅ pinsamt/konstigt så det vill hon inte prata om.
  6. 3
    Min alldeles snart 7-åring har nog inte den blekaste om vad en kondom är. Det hon vet om sex och reproduktion är att det krävs en man och en kvinna och att de ska "tycka om varandra och kramas". Hon har även en hum om att snoppen ska in i snippan, men det är SÅÅÅ pinsamt/konstigt så det vill hon inte prata om.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    precis samma här. Vi har pratat om snoppen och geggamojja och ett ägg... Men that´s it.
  8. 4
    precis samma här. Vi har pratat om snoppen och geggamojja och ett ägg... Men that´s it.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Nu minns jag inte exakt hur det var när mina var 8-10 år...men de visste inte sååå mycket ändå det kom först senare..
  10. 5
    Nu minns jag inte exakt hur det var när mina var 8-10 år...men de visste inte sååå mycket ändå det kom först senare..
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    min normala nioåring

    vet nog rätt lite om sex, men vet vad man har kondomer till. det har hon fått veta på livskunskapen i skolan, och sedan dubbelkollat med mig.
    Kärlek och respekt. Ska det vara så jävla svårt?
  12. 6
    min normala nioåring vet nog rätt lite om sex, men vet vad man har kondomer till. det har hon fått veta på livskunskapen i skolan, och sedan dubbelkollat med mig.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    I princip det mesta, åtminstone min son. Vi kollar mycket på film så det han inte får reda på genom kompisar och på nätet det får han reda på via filmens värld.
  14. 7
    I princip det mesta, åtminstone min son. Vi kollar mycket på film så det han inte får reda på genom kompisar och på nätet det får han reda på via filmens värld.
  15. Salander
    #8
    Tack!
    Blev häromdan, för att uttrycka mig som mina barn, fett förvånad.
    Åttaåringen förklarade, efter ett besök på apoteket, hur/vad man hade en kondom till. Han hade blivit upplyst av kompisar i klassen. Kompisar som, enl. honom, fick vara på alla möjliga sidor på internet.
    Är så tacksam att vi iaf har försökt att dra den fina versionen först..
  16. 8
    Tack!
    Blev häromdan, för att uttrycka mig som mina barn, fett förvånad.
    Åttaåringen förklarade, efter ett besök på apoteket, hur/vad man hade en kondom till. Han hade blivit upplyst av kompisar i klassen. Kompisar som, enl. honom, fick vara på alla möjliga sidor på internet.
    Är så tacksam att vi iaf har försökt att dra den fina versionen först..
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Oj? har de snackat om kådisar i skolan vid 9 års ålder?
  18. 9
    Oj? har de snackat om kådisar i skolan vid 9 års ålder?
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10

    japp

    visst är det helt gaaaalet, eller ialla fall tidigt. så avancerade är inte bonnungarna här ute ( hoppas jag)
    Kärlek och respekt. Ska det vara så jävla svårt?
  20. 10
    japp visst är det helt gaaaalet, eller ialla fall tidigt. så avancerade är inte bonnungarna här ute ( hoppas jag)
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11
    Låter du din unga härja på Youtube elller titta på SOuthpark så vet h*n allt.
    Jag var på ungefär samma kunskapsnivå när jag var 12 som han är nu vid 10. Ungar vet mer nuförtiden genom nätet och teve och jag ser inget negativt i det, bara man som förälder är noga med att berätta för dem om verkligheten också.
  22. 11
    Låter du din unga härja på Youtube elller titta på SOuthpark så vet h*n allt.
    Jag var på ungefär samma kunskapsnivå när jag var 12 som han är nu vid 10. Ungar vet mer nuförtiden genom nätet och teve och jag ser inget negativt i det, bara man som förälder är noga med att berätta för dem om verkligheten också.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Haha, här har de snackat kådisar nu...och de är 13
  24. 12
    Haha, här har de snackat kådisar nu...och de är 13
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    Ha ha, mina kära föräldrar hade nog blivit lika förvånade om jag och syrran berättat vad vi fått lära oss av dagmammans 8-årige son, som i sin tur hade lärt sig massor av tonårige storebrors spännande tidningar.
    Så det kunde vara lika upplysande på 70-talet...
  26. 13
    Ha ha, mina kära föräldrar hade nog blivit lika förvånade om jag och syrran berättat vad vi fått lära oss av dagmammans 8-årige son, som i sin tur hade lärt sig massor av tonårige storebrors spännande tidningar.
    Så det kunde vara lika upplysande på 70-talet...
  27. Medlem sedan
    Jan 2000
    #14

    tretton känns ju mer vältajmat

    än ynka lilla nio. dottern tyckte det var det absolut äckligaste man kunde tänka sig :-)
    Kärlek och respekt. Ska det vara så jävla svårt?
  28. 14
    tretton känns ju mer vältajmat än ynka lilla nio. dottern tyckte det var det absolut äckligaste man kunde tänka sig :-)
  29. Salander
    #15
    Nej vi har vårt internet kodat så de kommer bara ut på sidor som jag/vi godkänt. Tyvärr så kan jag ju inte styra övet alla hans kompisars regler. Det var som sagt inget han sett på nätet utan något han fått återberättat som jag uppfattade det.
  30. 15
    Nej vi har vårt internet kodat så de kommer bara ut på sidor som jag/vi godkänt. Tyvärr så kan jag ju inte styra övet alla hans kompisars regler. Det var som sagt inget han sett på nätet utan något han fått återberättat som jag uppfattade det.
  31. Salander
    #16

    Tja man hoppas ju alltid att de ska vara naiva in i det längsta. Som en annan var
  32. 16

    Tja man hoppas ju alltid att de ska vara naiva in i det längsta. Som en annan var
  33. Medlem sedan
    Dec 2007
    #17
    Varför är det bra att vara naiv, tycker du?
  34. 17
    Varför är det bra att vara naiv, tycker du?
  35. Salander
    #18
    För att sex ska vara förknippat med kärlek och inte porrbilder från nätet. Tex..
  36. 18
    För att sex ska vara förknippat med kärlek och inte porrbilder från nätet. Tex..
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Oh, jag var väldigt naiv jag med! Det var givetvis bara teoretiska kunskaper vi delgavs. Det enda praktiska vi gjorde var att när vi hittade bilder på en kvinnas bröst (eller var det underliv, tro?) så skulle vi visa dem för 8-åringen så skulle han slicka på bilden. För så hade storebror sagt att man skulle göra.
    Japp, så var det! Naiv in i det längsta!
  38. 19
    Oh, jag var väldigt naiv jag med! Det var givetvis bara teoretiska kunskaper vi delgavs. Det enda praktiska vi gjorde var att när vi hittade bilder på en kvinnas bröst (eller var det underliv, tro?) så skulle vi visa dem för 8-åringen så skulle han slicka på bilden. För så hade storebror sagt att man skulle göra.
    Japp, så var det! Naiv in i det längsta!
  39. Medlem sedan
    Sep 2000
    #20
    Min 10-åring vet iaf vad en kondom är. Det fick jag bekräftat när vi var ute och julhandlade och jag undrade om asken på Lagerhaus med texten "Jag älskar att hångla" innehöll halstabletter eller just kondomer.
    - Det är såna som killarna har på snoppen va?

    Sex är nåt oändligt äckligt som man endast tvingas till om man vill ha fler barn.
  40. 20
    Min 10-åring vet iaf vad en kondom är. Det fick jag bekräftat när vi var ute och julhandlade och jag undrade om asken på Lagerhaus med texten "Jag älskar att hångla" innehöll halstabletter eller just kondomer.
    - Det är såna som killarna har på snoppen va?

    Sex är nåt oändligt äckligt som man endast tvingas till om man vill ha fler barn.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Missfall eller "normal blödning"
    By Matildis in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 21:57
  2. Missfall eller "normal blödning"
    By Matildis in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:29
  3. missfall eller "normal blödning"
    By Matildis in forum _1107 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 21:22
  4. "Normal "4 åring??
    By Madde, London in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 08:05
  5. "Normal "4 åring??
    By Madde, London in forum Mammasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar