Julklappar?
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Julklappar?

    Hej!
    Nu börjar ju släkt och vänner fråga efter vad de små önskar sig inför julen...
    3-åringen finns det ju en hel del till men lill-tjejen är betydligt svårare tycker jag.
    Vad ska ni köpa/har köpt till era januaribäbisar i julklapp? Förslag?
    Mamma till Hugo född 060716 (v 31+0) och Nellie född 090106 (v 33+6)
  2. 1
    Julklappar? Hej!
    Nu börjar ju släkt och vänner fråga efter vad de små önskar sig inför julen...
    3-åringen finns det ju en hel del till men lill-tjejen är betydligt svårare tycker jag.
    Vad ska ni köpa/har köpt till era januaribäbisar i julklapp? Förslag?
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Uäääh, jag har samma bekymmer! Dottern (2.5 år) hittar jag hur mycket som helst till, men till Lukas har jag inga uppslag. :/ Det känns som att det mesta man kan köpa till en sån liten har vi redan. Men jag har i alla fall köpt två gosedjur, Musse och Kalle, som han ska få. Sen måste jag ut en vända till för att hitta något mer åt honom.

    Alla tips på julklappar tas glatt emot här också!
    http://rikku.bloggplatsen.se - blogg och bilder!
  4. 2
    Uäääh, jag har samma bekymmer! Dottern (2.5 år) hittar jag hur mycket som helst till, men till Lukas har jag inga uppslag. :/ Det känns som att det mesta man kan köpa till en sån liten har vi redan. Men jag har i alla fall köpt två gosedjur, Musse och Kalle, som han ska få. Sen måste jag ut en vända till för att hitta något mer åt honom.

    Alla tips på julklappar tas glatt emot här också!
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Vi kommer inte köpa något stort alls till våra, de är så små än. Men har köpt en leksak i trä, sådanna där ringar man trär på en pinne så det blir en pyramid. De är ju våra första barn så sådant har vi inte än
    Men vi har gjort en önskelista till våra små på saker som de kommer att behöva och som de kan ha roligt med då flera släktningar frågat oss vad de önskar. Vadå önskar tänkte jag först, de kan ju inte önska något men vi föräldrar har önskat... hihi... kika in på min blogg om ni vill se listan: www.sargitochmp.blogspot.com
  6. 3
    Vi kommer inte köpa något stort alls till våra, de är så små än. Men har köpt en leksak i trä, sådanna där ringar man trär på en pinne så det blir en pyramid. De är ju våra första barn så sådant har vi inte än
    Men vi har gjort en önskelista till våra små på saker som de kommer att behöva och som de kan ha roligt med då flera släktningar frågat oss vad de önskar. Vadå önskar tänkte jag först, de kan ju inte önska något men vi föräldrar har önskat... hihi... kika in på min blogg om ni vill se listan: www.sargitochmp.blogspot.com
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Två saker ska hon få. En pyjamas från Polarn o pyret och en gosedjurskanin. De två äldre får mer, jag tycker inte att det är någon idé att ge Esther en massa när hon ändå inte förstår så mycket.
  8. 4
    Två saker ska hon få. En pyjamas från Polarn o pyret och en gosedjurskanin. De två äldre får mer, jag tycker inte att det är någon idé att ge Esther en massa när hon ändå inte förstår så mycket.
  9. ~Scilla~
    #5
    Saga kommer att få en lära-gå-vagn och en bondgård i tyg som julklapp och sedan födelsedagspresent. Sen blir det nog lite kläder och träbokstäver att skriva hennes namn med på barnkammardörren.

    Av släkt och familj önskar vi kläder och lite tjejgrejer till henne. Vi har ju mest pojksaker och tänkte öka det totala utbudet hemma med lite mer tjejiga saker Men egentligen är det mest symboliskt nu när de är så små, hon kommer säkert att gilla paketpappret bäst ändå.
  10. 5
    Saga kommer att få en lära-gå-vagn och en bondgård i tyg som julklapp och sedan födelsedagspresent. Sen blir det nog lite kläder och träbokstäver att skriva hennes namn med på barnkammardörren.

    Av släkt och familj önskar vi kläder och lite tjejgrejer till henne. Vi har ju mest pojksaker och tänkte öka det totala utbudet hemma med lite mer tjejiga saker Men egentligen är det mest symboliskt nu när de är så små, hon kommer säkert att gilla paketpappret bäst ändå.
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Vi har köpt en liten mikrofon på BR. Den kan hon "sjunga" i och så spelar den barnsånger. Vet att hon gillar det efersom Milva har en mikrofon på sin keyboard som Celia vill sjunga i heela tiden.
    Vi har önskat oss lite av varge:

    Aktivitetsratt till vagnen (en ratt med olika funktioner att fästa på vagnen)

    Pulka

    Duplo

    Ryggsäck till förskolestarten

    Böcker

    Spargris

    Teletubbies playhouse

    Hoppas ni kommer på ngt bra!
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  12. 6
    Vi har köpt en liten mikrofon på BR. Den kan hon "sjunga" i och så spelar den barnsånger. Vet att hon gillar det efersom Milva har en mikrofon på sin keyboard som Celia vill sjunga i heela tiden.
    Vi har önskat oss lite av varge:

    Aktivitetsratt till vagnen (en ratt med olika funktioner att fästa på vagnen)

    Pulka

    Duplo

    Ryggsäck till förskolestarten

    Böcker

    Spargris

    Teletubbies playhouse

    Hoppas ni kommer på ngt bra!

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar