Mens hos 12-åring
Stora barn
  1. Katta m tre
    #1

    Mens hos 12-åring

    Min dotter fick mens i augusti, några månader före sin 12-årsdag. Därefter har hon blödit varje månad, utom denna sista då hon blödit hela _tre_gånger! Är det normalt? Själv minns jag att det var precis tvärtom, d v s jag blödde väldigt oregelbundet hela första året, med flera månader emellan...Är inte orolig eller så, men undrar ändå lite.
  2. 1
    Mens hos 12-åring Min dotter fick mens i augusti, några månader före sin 12-årsdag. Därefter har hon blödit varje månad, utom denna sista då hon blödit hela _tre_gånger! Är det normalt? Själv minns jag att det var precis tvärtom, d v s jag blödde väldigt oregelbundet hela första året, med flera månader emellan...Är inte orolig eller så, men undrar ändå lite.
  3. Medlem sedan
    Oct 2009
    #2
    Skulle tro att det är vanligt. Min äldsta, 12 år, har inte fått mens än men jag minns att jag själv kunde ha mens väldigt ofta eller sällan de första åren. Och ibland hade jag flera veckor i sträck.
  4. 2
    Skulle tro att det är vanligt. Min äldsta, 12 år, har inte fått mens än men jag minns att jag själv kunde ha mens väldigt ofta eller sällan de första åren. Och ibland hade jag flera veckor i sträck.
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Likväl som att blöda med flera månader emellan inte är det mest önskvärda men ändå väldigt vanligt så kan det slå över åt andra hållet också. Det är vanligt att mensen är oregelbunden i tonåren, men blir det för jobbigt ska ni förstås kontakta gynekolog.
  6. 3
    Likväl som att blöda med flera månader emellan inte är det mest önskvärda men ändå väldigt vanligt så kan det slå över åt andra hållet också. Det är vanligt att mensen är oregelbunden i tonåren, men blir det för jobbigt ska ni förstås kontakta gynekolog.

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. 0 åring möter 100 åring
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 07:51
  3. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  4. 5-åring som en 2-åring igen!!!
    By Orolig o frustrerad in forum Utvecklingshämning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 23:37
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar