Selektiv mutism - söker kontakt
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Selektiv mutism - söker kontakt

    Jag har en 5-årig dotter med selektiv mutism och skulle gärna vilja komma i kontakt med andra föräldrar i samma situation.

    Lina pratar med mig, sin pappa och lillasyster samt en killkompis på dagis. Sedan augusti har Lina gått och tränat på BNK och vi ser små framsteg. Nu kan hon viska i samband med olika slags spel, både där och hemma med t ex mormor och farmor.
  2. 1
    Selektiv mutism - söker kontakt Jag har en 5-årig dotter med selektiv mutism och skulle gärna vilja komma i kontakt med andra föräldrar i samma situation.

    Lina pratar med mig, sin pappa och lillasyster samt en killkompis på dagis. Sedan augusti har Lina gått och tränat på BNK och vi ser små framsteg. Nu kan hon viska i samband med olika slags spel, både där och hemma med t ex mormor och farmor.
  3. Xappoline
    #2
    Ta kontakt med Marie_AOA. Lite längre ner på denna sida har hon skrivit om selektiv mutism.
  4. 2
    Ta kontakt med Marie_AOA. Lite längre ner på denna sida har hon skrivit om selektiv mutism.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Jag har en son med selektiv mutism. jag blev nyfiken på vilken träning ni har haft eftersom vi inte blvit erbjudna någon träning alls.
  6. 3
    Jag har en son med selektiv mutism. jag blev nyfiken på vilken träning ni har haft eftersom vi inte blvit erbjudna någon träning alls.
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Tack för tipset!
  8. 4
    Tack för tipset!
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    Jag hann skriva svar på ditt privata meddelande innan jag såg att du skrivit här också. Jag är inte hemlig men bryr mig inte om att svara här också. Men om någon annan också är intresserad så svarar jag förstås gärna igen!
  10. 5
    Jag hann skriva svar på ditt privata meddelande innan jag såg att du skrivit här också. Jag är inte hemlig men bryr mig inte om att svara här också. Men om någon annan också är intresserad så svarar jag förstås gärna igen!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Min Alicia har SM

    som Xappoline skrev. Hon är 5,5 år, eller blir 6 år i april. Hon har redan gjort framsteg! Förut pratade hon bara med oss föräldrar, sina syskon och sin mormor. Sen började hon viska till sina kompisar på dagis, tätt, munnen mot örat. Ville hon ha dricka slog hon med glaset i bordet. Sen viskade hon högt till utvalda kompisar men så alla hörde. Nu pratar hon högt med kompisarna på dagis så fröknarna också hör. Men inte TILL fröknarna.

    Alicia kan säga till en kompis "Kan du säga till fröken att jag inte når min mössa". Fast fröken står bredvid och hör. Hon har inte gått i någon träning eller terapi. Men vi tränar IBT med hennes bror som har autism så vi har tagit lite utav de idéerna och det har ju gått galant.

    Nu pratar hon även med min mans bror som är här ganska ofta. Helt obehindrat, de leker och busar! Det är så roligt att se Alicias utveckling så jag blir tårögd! Hon klarar inte beröm eller att man säger att hon är fin, gjort en fin teckning eller sjunger fint. Då blir hon rasande. Sen har hon överaktiv blåsa som visst är vanligt för dessa barn. Vi har hållt på med kisschema läääänge nu och det har inte hjälpt så nu i januari ska hon börja med medicin.

    Maila gärna om du vill:
    [email protected]

    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  12. 6
    Min Alicia har SM som Xappoline skrev. Hon är 5,5 år, eller blir 6 år i april. Hon har redan gjort framsteg! Förut pratade hon bara med oss föräldrar, sina syskon och sin mormor. Sen började hon viska till sina kompisar på dagis, tätt, munnen mot örat. Ville hon ha dricka slog hon med glaset i bordet. Sen viskade hon högt till utvalda kompisar men så alla hörde. Nu pratar hon högt med kompisarna på dagis så fröknarna också hör. Men inte TILL fröknarna.

    Alicia kan säga till en kompis "Kan du säga till fröken att jag inte når min mössa". Fast fröken står bredvid och hör. Hon har inte gått i någon träning eller terapi. Men vi tränar IBT med hennes bror som har autism så vi har tagit lite utav de idéerna och det har ju gått galant.

    Nu pratar hon även med min mans bror som är här ganska ofta. Helt obehindrat, de leker och busar! Det är så roligt att se Alicias utveckling så jag blir tårögd! Hon klarar inte beröm eller att man säger att hon är fin, gjort en fin teckning eller sjunger fint. Då blir hon rasande. Sen har hon överaktiv blåsa som visst är vanligt för dessa barn. Vi har hållt på med kisschema läääänge nu och det har inte hjälpt så nu i januari ska hon börja med medicin.

    Maila gärna om du vill:
    [email protected]

Liknande trådar

  1. Selektiv mutism??
    By Anonym in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 10:08
  2. selektiv mutism
    By Mammarosie in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 20:17
  3. Selektiv mutism
    By Undulat in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 16:41
  4. Selektiv mutism
    By HönaPöna in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 07:16
  5. Selektiv Mutism
    By HönaPöna in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 14:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar