Lite frågor..
_1008 Augustibarn
  1. 4:an
    #1

    Lite frågor..

    Jag har ju barn sen förrut men de är stora den yngsta är 9 så jag har liksom glömt bort hur man gör...

    När ska man ringa barnmorskan för inskrivning? Jag är ju i v 6 nu och jag tänker på att det är jul och så...

    Hur är det med ultra, vilken vecka gör man det, är det vid 2 tillfällen?

    Hur gör ni vid nyår och julfester, tänker på alkohol och allt man inte får äta på julbordet... De goda ostarna t ex.... Jag tänker så att jag får väl hålla i ett glas vin tex, ta allt på julbordet men låta sån jag inte får äta ligga kvar, skylla på att jag är mätt... Har ni bättre förslag?
  2. 1
    Lite frågor.. Jag har ju barn sen förrut men de är stora den yngsta är 9 så jag har liksom glömt bort hur man gör...

    När ska man ringa barnmorskan för inskrivning? Jag är ju i v 6 nu och jag tänker på att det är jul och så...

    Hur är det med ultra, vilken vecka gör man det, är det vid 2 tillfällen?

    Hur gör ni vid nyår och julfester, tänker på alkohol och allt man inte får äta på julbordet... De goda ostarna t ex.... Jag tänker så att jag får väl hålla i ett glas vin tex, ta allt på julbordet men låta sån jag inte får äta ligga kvar, skylla på att jag är mätt... Har ni bättre förslag?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    eg behöver man inte ha så bråttom, en del bm har ett första hälsosamtal runt v 8 när man pratar i en halvtimme om rökning och alkohol osv.. Känner man att man vill gå dit så kan du ju ringa nu, annars kan du ju vänta lite och ringa efter jul och slippa hälsosamtalet. Det beror ju lite på hur man vill och har tid, vissa tycker det är jobbigt att ta ledigt från jobb osv och ringer då med flit lite senare..

    UL brukar göra i v 17-19 och den tiden bokar man in vid inskrivningen. Normalt gör man bara ett ul, om man nu inte vill göra ett kub test.

    Vi kommer nog släppa nyheten vid jul för de flesta tror jag, som en julklapp, och slipper på så sätt tänka på det där med alkohol osv.. Och nu för tiden har de ju släppt på väldigt mycket av vad man får äta, så eg är det bara mögelostar man ska låta bli, tror tom brie är ok nu för tiden bara den är pastöriserad...
  4. 2
    eg behöver man inte ha så bråttom, en del bm har ett första hälsosamtal runt v 8 när man pratar i en halvtimme om rökning och alkohol osv.. Känner man att man vill gå dit så kan du ju ringa nu, annars kan du ju vänta lite och ringa efter jul och slippa hälsosamtalet. Det beror ju lite på hur man vill och har tid, vissa tycker det är jobbigt att ta ledigt från jobb osv och ringer då med flit lite senare..

    UL brukar göra i v 17-19 och den tiden bokar man in vid inskrivningen. Normalt gör man bara ett ul, om man nu inte vill göra ett kub test.

    Vi kommer nog släppa nyheten vid jul för de flesta tror jag, som en julklapp, och slipper på så sätt tänka på det där med alkohol osv.. Och nu för tiden har de ju släppt på väldigt mycket av vad man får äta, så eg är det bara mögelostar man ska låta bli, tror tom brie är ok nu för tiden bara den är pastöriserad...

Liknande trådar

  1. Lite frågor
    By Alexiiaa89 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 18:50
  2. Lite nervös... lite frågor också...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 22:30
  3. Lite frågor
    By Hanna. in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 17:30
  4. lite frågor.
    By MYZOXE! in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 15:37
  5. Lite frågor
    By anonym just nu in forum Diabetes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar