Ruvardag 6 -hur ska man känna?
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Ruvardag 6 -hur ska man känna?

    Trött trött och helt initiativlös. Lite smådepp. Ömma bröst. Enorm huvudvärk. Massor med finnar. Kände igår ett kraftigt hugg/stick som gjorde rikigt ont. Molvärk i magen. Från när kan man börja blöda om det går åt skogen? Nu blir det soffläge.

    Kram A
  2. 1
    Ruvardag 6 -hur ska man känna? Trött trött och helt initiativlös. Lite smådepp. Ömma bröst. Enorm huvudvärk. Massor med finnar. Kände igår ett kraftigt hugg/stick som gjorde rikigt ont. Molvärk i magen. Från när kan man börja blöda om det går åt skogen? Nu blir det soffläge.

    Kram A
  3. Medlem sedan
    Oct 2009
    #2
    Upp med hakan vännen, inte vara deppig. Jag hoppas att alla dessa jobbiga symptomer ändå är positiva och har med ägget du ruvar på som håller på att komma till ro och fastna. Vi kan väl hoppas på det?!
    Jag vet inte när man kan börja blöda men hoppas du slipper få reda på det också..
    Vila dig stark.
    Kram
  4. 2
    Upp med hakan vännen, inte vara deppig. Jag hoppas att alla dessa jobbiga symptomer ändå är positiva och har med ägget du ruvar på som håller på att komma till ro och fastna. Vi kan väl hoppas på det?!
    Jag vet inte när man kan börja blöda men hoppas du slipper få reda på det också..
    Vila dig stark.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Tack!

    Dina ord värmer och hjälper! Nu har jag inte tid att deppa ner mig längre, har precis hämtat sonen från dagis och han "experimenterar" med tvål och handsprit i badrummet....Skönt att ha annat att tänka på.

    Kram A
  6. 3
    Tack! Dina ord värmer och hjälper! Nu har jag inte tid att deppa ner mig längre, har precis hämtat sonen från dagis och han "experimenterar" med tvål och handsprit i badrummet....Skönt att ha annat att tänka på.

    Kram A
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Stackare...
    Jag minns att jag också hade massa mens och graviditetssymptom de gånger som jag ruvade, pga de äckliga vaggisarna som man fick genomlida. Hormonkickar...
    Blir bättre sedan när du "bara" är gravid! )
    Kram!
  8. 4
    Stackare...
    Jag minns att jag också hade massa mens och graviditetssymptom de gånger som jag ruvade, pga de äckliga vaggisarna som man fick genomlida. Hormonkickar...
    Blir bättre sedan när du "bara" är gravid! )
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Hu, det verkar jobbigt. Håller tummarna hårt för den Stora Belöningen för eländet!
  10. 5
    Hu, det verkar jobbigt. Håller tummarna hårt för den Stora Belöningen för eländet!
  11. charlotte
    #6
    Hrm, ja det låter ju som mitt svar till dig här ovan, fast jag har en enda enorm finne istället, haha. Förra gången fick jag mens dagen före testdagen.
  12. 6
    Hrm, ja det låter ju som mitt svar till dig här ovan, fast jag har en enda enorm finne istället, haha. Förra gången fick jag mens dagen före testdagen.
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    hej
    e ett elände att vänta! verkar som om alla symtom kan vara både tecken på att det går åt skogen o på att man är gravid. Så oavsett vad vi säger här så kan vi inte veta. Molvärk o hugg för mig var inget positivt eftersom det inte tog sig. Men många jag pratade med då sa att just de symtomen fanns på 4-6 dagen när de blev gravida. Sjukt svårt att inte analysera!!!!!!!!!!! När vi misslyckades så mådde jag inte illa och hade inte huvudvärk eller speciell trötthet....verkar många ha som blir gravida!positivt för dig kanske?!

    försök göra saker som gör dig harmonisk, var snäll mot dig själv och tänk att du självklart är gravid! Oavsett blir du ju jättebesviken om det inte tar sig.
    Välj att tro på det här och läs inte så mkt på nätet! (hihi, lätt att vara klok när man inte är i väntan minsann!! ...snart sitter jag och skannar nätet efter hur de olika ruvardagarna ska kännas).
    Jag började blöda på dag 12. Vet vissa som blött på dag 9, nån på dag 23. Men det kan nog vara när som tyvärr. Hade varit skönt med en mall eller hur!!!!
    lycka lycka till!
  14. 7
    hej
    e ett elände att vänta! verkar som om alla symtom kan vara både tecken på att det går åt skogen o på att man är gravid. Så oavsett vad vi säger här så kan vi inte veta. Molvärk o hugg för mig var inget positivt eftersom det inte tog sig. Men många jag pratade med då sa att just de symtomen fanns på 4-6 dagen när de blev gravida. Sjukt svårt att inte analysera!!!!!!!!!!! När vi misslyckades så mådde jag inte illa och hade inte huvudvärk eller speciell trötthet....verkar många ha som blir gravida!positivt för dig kanske?!

    försök göra saker som gör dig harmonisk, var snäll mot dig själv och tänk att du självklart är gravid! Oavsett blir du ju jättebesviken om det inte tar sig.
    Välj att tro på det här och läs inte så mkt på nätet! (hihi, lätt att vara klok när man inte är i väntan minsann!! ...snart sitter jag och skannar nätet efter hur de olika ruvardagarna ska kännas).
    Jag började blöda på dag 12. Vet vissa som blött på dag 9, nån på dag 23. Men det kan nog vara när som tyvärr. Hade varit skönt med en mall eller hur!!!!
    lycka lycka till!

Liknande trådar

  1. Ruvardag 4
    By sussiesan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 21:02
  2. Ruvardag 5
    By Magismulan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 18:41
  3. Ruvardag 9
    By systerA med David in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 15:35
  4. Ruvardag 8
    By systerA med David in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 17:05
  5. Ruvardag 16
    By Moas mamma in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 07:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar