nougat i usa?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    nougat i usa?

    Finns det nougat i usa ?? Har letat i två affärer utan framgång. Eller något liknande? Vad heter det i så fall?

    Har även frågat personalen i affärerna men de verkar inte fatta vad jag menar.
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  2. 1
    nougat i usa? Finns det nougat i usa ?? Har letat i två affärer utan framgång. Eller något liknande? Vad heter det i så fall?

    Har även frågat personalen i affärerna men de verkar inte fatta vad jag menar.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Japp du brukar kunna hitta Nougat i USA lite överallt. Har du kollat i mataffären bland baksakerna? Annars ibland choklad? De säljer Odense SOft Nougat lite här och där. Tror t ex WHole FOods har om du inte hittar i din vanliga mat affär. Elelr kanske på Trader JOe's om ni har något i närheten? Kallas för Soft Nougat utallas ungefär Nuuhgöhtt och de säljer oftast Odenses i guldpaketet,
    Om du inte hittar så hojta så kan jag lägga ett paket på lådan. Det borde gå rätt fort inrikes Priority.
  4. 2
    Japp du brukar kunna hitta Nougat i USA lite överallt. Har du kollat i mataffären bland baksakerna? Annars ibland choklad? De säljer Odense SOft Nougat lite här och där. Tror t ex WHole FOods har om du inte hittar i din vanliga mat affär. Elelr kanske på Trader JOe's om ni har något i närheten? Kallas för Soft Nougat utallas ungefär Nuuhgöhtt och de säljer oftast Odenses i guldpaketet,
    Om du inte hittar så hojta så kan jag lägga ett paket på lådan. Det borde gå rätt fort inrikes Priority.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Har varit på Kings och stop & shop. Får pröva whole food eller trader joes imorgon.

    Tack för ditt svar!!
  6. 3
    Har varit på Kings och stop & shop. Får pröva whole food eller trader joes imorgon.

    Tack för ditt svar!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Annars HOJTA!! Inga problem att skicka!
  8. 4
    Annars HOJTA!! Inga problem att skicka!

Liknande trådar

  1. Baka med nougat?
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 19:40
  2. recept på nougat?
    By sara_mvoh in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 22:49
  3. Nougat
    By Tira in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 16:52
  4. Nougat
    By Caroline m C + bf 27 jan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 18:13
  5. tårta med nougat?
    By annjolina m. Isak 03 + Jonathan 050815 in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 07:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar