vaccin+förkylning?
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    vaccin+förkylning?

    nu är vi förkylda! både sambon o jag. lillan är som vanligt så jag hoppas hon förblir frisk.

    jag hade planerat att ta d där svinvaccinet idag. är fortfarande skeptisk till hela den cirkusen men tänker ta d för Cassandras skull.

    men..
    är man förkyld kan man inte få svinisen
    vaccinet är en dos svinis..
    funkar då vaccinet om man är förkyld när man får det? eller ska jag ta d nästa helg istället? vill ha d överstökat juh..
  2. 1
    vaccin+förkylning? nu är vi förkylda! både sambon o jag. lillan är som vanligt så jag hoppas hon förblir frisk.

    jag hade planerat att ta d där svinvaccinet idag. är fortfarande skeptisk till hela den cirkusen men tänker ta d för Cassandras skull.

    men..
    är man förkyld kan man inte få svinisen
    vaccinet är en dos svinis..
    funkar då vaccinet om man är förkyld när man får det? eller ska jag ta d nästa helg istället? vill ha d överstökat juh..
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    hittade en juorlinje som kunde svara. visste ni att det finns en jourlinje för frågor enbart runt svinisen.. öppet dygnet runt.. känns så extremt men samtidigt.. 1177 hade 38 min kötid.. 020-202000 är numret till svinjouren om någon vill ha..
  4. 2
    hittade en juorlinje som kunde svara. visste ni att det finns en jourlinje för frågor enbart runt svinisen.. öppet dygnet runt.. känns så extremt men samtidigt.. 1177 hade 38 min kötid.. 020-202000 är numret till svinjouren om någon vill ha..
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    tror inte du ska den när du har en pågående infektion, Men kolla upp med vc. Krya på er nu och ha det bra.
  6. 3
    tror inte du ska den när du har en pågående infektion, Men kolla upp med vc. Krya på er nu och ha det bra.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Du får se vad de säger på jourlinjen, men jag tror inte man ska ta den om man precis börjar bli förkyld. Om man däremot nästan är klar med den så tror jag det är OK, men som sagt sjukvårdsupplysningen är stället man ska vända sig till.
  8. 4
    Du får se vad de säger på jourlinjen, men jag tror inte man ska ta den om man precis börjar bli förkyld. Om man däremot nästan är klar med den så tror jag det är OK, men som sagt sjukvårdsupplysningen är stället man ska vända sig till.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    dom sa "under 38 graders feber så spelar förkylning ingen roll" jag har inte feber så jag tar den idag.

    det är så olika bud överallt men det känns som att den jourlinjen är den man ska lyssna på..
  10. 5
    dom sa "under 38 graders feber så spelar förkylning ingen roll" jag har inte feber så jag tar den idag.

    det är så olika bud överallt men det känns som att den jourlinjen är den man ska lyssna på..
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Det är ju skönt att få det överstökat.
    Hoppas du inte får så ont i armen.
  12. 6
    Det är ju skönt att få det överstökat.
    Hoppas du inte får så ont i armen.
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    ingen fara så länge man inte har minst 38 graders feber sa dom på svininluensajourlinjen.. så nu jäklar! är ju en hel vecka sen någon stack i mig sist haha. det håller inte..
  14. 7
    ingen fara så länge man inte har minst 38 graders feber sa dom på svininluensajourlinjen.. så nu jäklar! är ju en hel vecka sen någon stack i mig sist haha. det håller inte..
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    det hoppas jag med. kan bli lite tungt att släpa runt på bebis då..
    sen hoppas jag lite sneeky att antibiotikan i vaccinet ska slå ut förkylningen med.. hehe.. hoppas kan man ju..
  16. 8
    det hoppas jag med. kan bli lite tungt att släpa runt på bebis då..
    sen hoppas jag lite sneeky att antibiotikan i vaccinet ska slå ut förkylningen med.. hehe.. hoppas kan man ju..
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    så då! nu är det gjort! jag missade helt att hon stack mig haha. vaddå härdad man har blivit av alla stick den senaste månaden. Jag märkte bara att hon plötsligt satte dit ett plåster.. va? har du stuckit? undrade jag.. o hon frågade om jag tyckte det var läskigt med sprutor.. strax över 30 sprutstick på en månad nu! nej jag är inte rädd.. tur är väl det.

    Nu inväntar jag biverkningarna. ont i armen o feber. ska bli jätteskoj att ha dom ihop med förkylning och ammande bebis! men lika bra att ta allt på en gång. Sen SKA jag få vara frisk!!!!!!! för jävelen!

    Håll tummarna för att jag slipper feber iaf..
  18. 9
    så då! nu är det gjort! jag missade helt att hon stack mig haha. vaddå härdad man har blivit av alla stick den senaste månaden. Jag märkte bara att hon plötsligt satte dit ett plåster.. va? har du stuckit? undrade jag.. o hon frågade om jag tyckte det var läskigt med sprutor.. strax över 30 sprutstick på en månad nu! nej jag är inte rädd.. tur är väl det.

    Nu inväntar jag biverkningarna. ont i armen o feber. ska bli jätteskoj att ha dom ihop med förkylning och ammande bebis! men lika bra att ta allt på en gång. Sen SKA jag få vara frisk!!!!!!! för jävelen!

    Håll tummarna för att jag slipper feber iaf..
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Håller tummarna för att du inte får ont eller blir mer fökyld.
  20. 10
    Håller tummarna för att du inte får ont eller blir mer fökyld.
  21. Medlem sedan
    Oct 2008
    #11
    "smärtan" i armen är inte värre än om bhbandet hade råkat kasa ner o spänna lite.. har försökt rätta till det många gånger haha. feber har jag inte fått någon o förkylningen är väl som igår.
    så det verkar ju ganska lovande för min del. jobbigare att lilla bebin blivit snuvig.. stackaren.. fast förutom att hon är lite snorig o täppt i näsan så verkar hon helt som vanligt.
    Tycker hemskt synd om henne som ska behöva uppleva förkylning så tidigt i sitt liv..
  22. 11
    "smärtan" i armen är inte värre än om bhbandet hade råkat kasa ner o spänna lite.. har försökt rätta till det många gånger haha. feber har jag inte fått någon o förkylningen är väl som igår.
    så det verkar ju ganska lovande för min del. jobbigare att lilla bebin blivit snuvig.. stackaren.. fast förutom att hon är lite snorig o täppt i näsan så verkar hon helt som vanligt.
    Tycker hemskt synd om henne som ska behöva uppleva förkylning så tidigt i sitt liv..
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Haha, jul det där med bhbandet! :-)
  24. 12
    Haha, jul det där med bhbandet! :-)

Liknande trådar

  1. Vaccin
    By marilen in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 22:04
  2. vaccin
    By velpotta idag in forum Kropp & hälsa
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 18:57
  3. vaccin???
    By ~Susanna~ in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 18:05
  4. Vaccin
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 10:42
  5. Vaccin
    By aarr in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar