BF+3
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    BF+3

    med barn nr fyra. Det är bara att konstatera att man måste vara bekväm invändigt iaf Har gått över med alla tre innan(16, 22 resp 7 dagar) så jag borde ju onekligen ha vanan inne men jag tror aldrig man vänjer sig!
    Sitter och läser om alla bebisar som trillar in och är grymt avundsjuk men samtidigt så fasar jag lite för värkarna som ju faktiskt kommer mellan graviditet och bebis så jag gissar att jag nog inte är HELT redo och desperat för att få ut den
    Fast det är lite taskigt av kroppen att på första plusdagen bjuda på värkar var tionde minut nästan hela natten för att sen bara ta tillbaka belöningen. Ja, ja, den kommer men frågan är när??? Före jul iaf har jag bestämt!
    Finns det fler plussare kvar härinne??? Verkar som det trillar ut bebisar på löpande band annars
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  2. 1
    BF+3 med barn nr fyra. Det är bara att konstatera att man måste vara bekväm invändigt iaf Har gått över med alla tre innan(16, 22 resp 7 dagar) så jag borde ju onekligen ha vanan inne men jag tror aldrig man vänjer sig!
    Sitter och läser om alla bebisar som trillar in och är grymt avundsjuk men samtidigt så fasar jag lite för värkarna som ju faktiskt kommer mellan graviditet och bebis så jag gissar att jag nog inte är HELT redo och desperat för att få ut den
    Fast det är lite taskigt av kroppen att på första plusdagen bjuda på värkar var tionde minut nästan hela natten för att sen bara ta tillbaka belöningen. Ja, ja, den kommer men frågan är när??? Före jul iaf har jag bestämt!
    Finns det fler plussare kvar härinne??? Verkar som det trillar ut bebisar på löpande band annars
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Fast å andra sidan har det en fördel med att vara gravid. Jag har tappat tre kg bara sista veckan och eftersom det finns gott om dem så...:P
  4. 2
    Fast å andra sidan har det en fördel med att vara gravid. Jag har tappat tre kg bara sista veckan och eftersom det finns gott om dem så...:P
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    jag har inte plussat än... 4 dagar kvar till BF men e sjukt trött på att vänta!!! har dock en vännina som hade BF 9:e och hennes bebbe e fortfarande kvar inne :-D

    jag har inte gått över med dom andra två utan den store kom på BF dagen och den lilla i 39+4.....
  6. 3
    jag har inte plussat än... 4 dagar kvar till BF men e sjukt trött på att vänta!!! har dock en vännina som hade BF 9:e och hennes bebbe e fortfarande kvar inne :-D

    jag har inte gått över med dom andra två utan den store kom på BF dagen och den lilla i 39+4.....
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Jag har en vecka kvar till BF, men i mitt huvud så plussar jag eftersom min son kom 12 dagar före.
    Jag har massa förvärkar och molande från och till så jag tykcer att det borde bli om inte allt för länge.

    Vi får hålla tummarna för att vi båda får före jul.
  8. 4
    Jag har en vecka kvar till BF, men i mitt huvud så plussar jag eftersom min son kom 12 dagar före.
    Jag har massa förvärkar och molande från och till så jag tykcer att det borde bli om inte allt för länge.

    Vi får hålla tummarna för att vi båda får före jul.
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5

    Plussare!

    Här har du en plussare till, min nummer 3 verkar inte vilja komma.....ännu. Jag hade bf den 8 dec och nu är det den 13 dec.... Jag gör allt jag kan för att inte bli tokig:-)) i väntan på bebisen.
  10. 5
    Plussare! Här har du en plussare till, min nummer 3 verkar inte vilja komma.....ännu. Jag hade bf den 8 dec och nu är det den 13 dec.... Jag gör allt jag kan för att inte bli tokig:-)) i väntan på bebisen.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Vi får hålla varandra sällskap helt enkelt, om du inte redan fått åka in Har konstaterat att jag nog varit rätt så bortskämd de andra tre ggr. Inga förvärkar alls utom dagen innan och sen har det smällt till och bebisen har varit ute. Den här gången är inte alls som de tidigare och nu är jag inne på dag 5 med mensvärk men ingenting händer:P Nåja, inom en vecka ska h*n väl vara ute får man hoppas. Mer än två veckor tror jag inte att jag kommer plussa trots allt Känns ytterst osannolikt med tanke på att det trots allt är nr fyra.
    Konstaterade igår att det nog måste bli tjej nr fyra också för det enda påslakan jag hittar till vaggans täcke med lite udda mått är gammelrosa... Ngn som har tips på påslakan i strl 70*100??? Allting jag hittat denna gång är till minivaggor i strl 70*80 eller till spjälsäng. Förr fanns även i denna mer lagom strl till vår lite större vagga. Fast förr betyder iofs 9 år sen och redan då var det knapert... Jag som är såååå bra på att sy;D
  12. 6
    Vi får hålla varandra sällskap helt enkelt, om du inte redan fått åka in Har konstaterat att jag nog varit rätt så bortskämd de andra tre ggr. Inga förvärkar alls utom dagen innan och sen har det smällt till och bebisen har varit ute. Den här gången är inte alls som de tidigare och nu är jag inne på dag 5 med mensvärk men ingenting händer:P Nåja, inom en vecka ska h*n väl vara ute får man hoppas. Mer än två veckor tror jag inte att jag kommer plussa trots allt Känns ytterst osannolikt med tanke på att det trots allt är nr fyra.
    Konstaterade igår att det nog måste bli tjej nr fyra också för det enda påslakan jag hittar till vaggans täcke med lite udda mått är gammelrosa... Ngn som har tips på påslakan i strl 70*100??? Allting jag hittat denna gång är till minivaggor i strl 70*80 eller till spjälsäng. Förr fanns även i denna mer lagom strl till vår lite större vagga. Fast förr betyder iofs 9 år sen och redan då var det knapert... Jag som är såååå bra på att sy;D
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7

    Fortfarande kvar:-)))

    Helt otroligt vilken envis bebis detta är. i morgon har jag plussat 7 dagar men ska till mvc på torsdag och då kommer jag kräva att få komma till förlossningen för ett igångssättningssamtal. Jag vill inte vänta till tisdag den 22 och komma hem på julafton..... Men jag har drömt att vi åker till BB under snöstorm så vem vet, det ska bli snöstorm här i natt....
  14. 7
    Fortfarande kvar:-))) Helt otroligt vilken envis bebis detta är. i morgon har jag plussat 7 dagar men ska till mvc på torsdag och då kommer jag kräva att få komma till förlossningen för ett igångssättningssamtal. Jag vill inte vänta till tisdag den 22 och komma hem på julafton..... Men jag har drömt att vi åker till BB under snöstorm så vem vet, det ska bli snöstorm här i natt....
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Samma här vill inte föda på julafton. Inte för att det stör mig att det är julafton utan för mina andra barns skull. de kommer inte tycka det är så toppenkul om det blir förlossning på julafton. Fast jag inbillar mig att jag nog ska slippa plussa två veckor med bebis nr fyra. Men senast idag har min bebis vänt sig, snurrat i magen så det verkar som den inte tycker att det är speciellt trångt därinne 8)
  16. 8
    Samma här vill inte föda på julafton. Inte för att det stör mig att det är julafton utan för mina andra barns skull. de kommer inte tycka det är så toppenkul om det blir förlossning på julafton. Fast jag inbillar mig att jag nog ska slippa plussa två veckor med bebis nr fyra. Men senast idag har min bebis vänt sig, snurrat i magen så det verkar som den inte tycker att det är speciellt trångt därinne 8)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar