Så less på att inte få sova!!!
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Så less på att inte få sova!!!

    Ska till barnmorskan idag, två dagar kvar till bf. Ska böna och be om en igångsättning eller iaf en hinnsvepning. Sedan vårt BB-besök för 10 dagar sen har jag sovit EN ordentlig natt! Övriga har jag varit vaken fram tills 03-04 och sen stigit upp 06-07.30.
    Har jag inte förvärkar/sammandragningar som håller mig vaken så kryper det i benen, hittar ingen bekväm ställning, halsbränna, kramp, måste på toa som regel 3-4 ggr mellan 22-03! Inte för att pinka utan för att mina tarmar verkar få värsta kicken av dessa icke-sovstunder!
    Detta håller på att driva mig till vansinne, jag är inte människa om jag inte får sova ordentligt iaf var tredje natt. Känner mig helt slut både fysiskt och psykiskt och smått deprimerad över att ff vara gravid. Få se vad barnmorska säger, jag orkar snart inte mer iaf...
  2. 1
    Så less på att inte få sova!!! Ska till barnmorskan idag, två dagar kvar till bf. Ska böna och be om en igångsättning eller iaf en hinnsvepning. Sedan vårt BB-besök för 10 dagar sen har jag sovit EN ordentlig natt! Övriga har jag varit vaken fram tills 03-04 och sen stigit upp 06-07.30.
    Har jag inte förvärkar/sammandragningar som håller mig vaken så kryper det i benen, hittar ingen bekväm ställning, halsbränna, kramp, måste på toa som regel 3-4 ggr mellan 22-03! Inte för att pinka utan för att mina tarmar verkar få värsta kicken av dessa icke-sovstunder!
    Detta håller på att driva mig till vansinne, jag är inte människa om jag inte får sova ordentligt iaf var tredje natt. Känner mig helt slut både fysiskt och psykiskt och smått deprimerad över att ff vara gravid. Få se vad barnmorska säger, jag orkar snart inte mer iaf...
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    hoppas verkligen att du får din vilja genom. Man måste ju ha lite energi till själva förlossningen o framförallt livet efter oxå!
    Det låter ju som att det är på gång oavsett så om det blir någon dag tidigare än av naturen, kan ju inte spela någon roll.
  4. 2
    hoppas verkligen att du får din vilja genom. Man måste ju ha lite energi till själva förlossningen o framförallt livet efter oxå!
    Det låter ju som att det är på gång oavsett så om det blir någon dag tidigare än av naturen, kan ju inte spela någon roll.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Fy bubblan vad jobbbgt. Stackars dig. Berätta hur det går!
  6. 3
    Fy bubblan vad jobbbgt. Stackars dig. Berätta hur det går!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Tack båda. Nu är besöket över och nästa blir den 22:a... Hon föreslog aldrig ens att kolla hur öppen jag är. Orkade inte be om en hinnsvepning. Är bara så trött och less. Börjar grina bara jag tänker på hur trött jag är. Fy bubblan, måtte det här starta igång snart.
  8. 4
    Tack båda. Nu är besöket över och nästa blir den 22:a... Hon föreslog aldrig ens att kolla hur öppen jag är. Orkade inte be om en hinnsvepning. Är bara så trött och less. Börjar grina bara jag tänker på hur trött jag är. Fy bubblan, måtte det här starta igång snart.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    av min igångsättning lärde jag mig något jag trodde var myt.. nu ska jag delge dig.

    Gelen dom använde för att sätta igång min är samma ämne som i sperma. fast koncentrerat. mao är inte färdknäppen myt, den behöver bara mer än en dos..
    inte för att sex är det man längtar efter med jättemage men det kanske är värt ett försök (eller gärna typ 3..)

    håller tummarna för dig
  10. 5
    av min igångsättning lärde jag mig något jag trodde var myt.. nu ska jag delge dig.

    Gelen dom använde för att sätta igång min är samma ämne som i sperma. fast koncentrerat. mao är inte färdknäppen myt, den behöver bara mer än en dos..
    inte för att sex är det man längtar efter med jättemage men det kanske är värt ett försök (eller gärna typ 3..)

    håller tummarna för dig
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Jo, fast färdknäppen är väl en myt på så vis att det behövs ett hundratal satser för att nå någon effekt. Och så mycket sex är jag inte sugen på.
    Det blir när det blir, har gråtit en skvätt sedan jag kom hem från bm. Nu ska jag städa lite, lilltjejen har kommit hem från skolan också så lite mys med henne innan storasyster kommer hem blir det.
  12. 6
    Jo, fast färdknäppen är väl en myt på så vis att det behövs ett hundratal satser för att nå någon effekt. Och så mycket sex är jag inte sugen på.
    Det blir när det blir, har gråtit en skvätt sedan jag kom hem från bm. Nu ska jag städa lite, lilltjejen har kommit hem från skolan också så lite mys med henne innan storasyster kommer hem blir det.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Jag kan ju inte klaga på att jag inte sover så bra. Jag lyckas faktiskt sova hela natten utan att gå upp, visst vaknar jag massa gånger, men somnar snabbt om igen.

    Nu har jag glömt när ditt BF är. Plussar du nu?
  14. 7
    Jag kan ju inte klaga på att jag inte sover så bra. Jag lyckas faktiskt sova hela natten utan att gå upp, visst vaknar jag massa gånger, men somnar snabbt om igen.

    Nu har jag glömt när ditt BF är. Plussar du nu?
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Bf på onsdag men har gått över åtta resp 14 dagar tidigare.
  16. 8
    Bf på onsdag men har gått över åtta resp 14 dagar tidigare.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    OK, jag har BF på lördag och har aldrig dragit över.
    Nr 1 var på BF och nr 2 12 dagar tidig.
  18. 9
    OK, jag har BF på lördag och har aldrig dragit över.
    Nr 1 var på BF och nr 2 12 dagar tidig.
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Massor av kramar till dig hoppas att de snart sätts i gång.. förstår dig de här med sexbiten.. inte något man direkt ät sugen på i mängder som kanske behövs av att få igång de hela.För mig att få igång min första graviditet som va en vaginal förlossning tvättade jag fönster en hel dag sedan sattes de i gång på natten och på morgonen va hon född. Men de va 18 år sedan vet inte om de fungerar alltid men då gjorde de de för mig.

    Kram Åsa och Melker
  20. 10
    Massor av kramar till dig hoppas att de snart sätts i gång.. förstår dig de här med sexbiten.. inte något man direkt ät sugen på i mängder som kanske behövs av att få igång de hela.För mig att få igång min första graviditet som va en vaginal förlossning tvättade jag fönster en hel dag sedan sattes de i gång på natten och på morgonen va hon född. Men de va 18 år sedan vet inte om de fungerar alltid men då gjorde de de för mig.

    Kram Åsa och Melker

Liknande trådar

  1. Att sova eller inte sova...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 21:22
  2. Sova eller inte sova, det är frågan
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 10:29
  3. Att sova eller att inte sova?
    By Röran in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 17:24
  4. sova eller inte sova....
    By mohlina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:28
  5. Ang sova/inte sova på morgonen
    By aikela in forum Jämlikt?
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 07:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar