Sömn och bebis
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Sömn och bebis

    Lille Melker är ju oxå snuvig men de är ju denna tid punkt på året men han sover bra i rätt upp läge plus att ´vi har luftfuktaren på. men de är ändå dåligt med sömn för mamma Åsa . Är såå trött men men otroligt nog när kl är 06 på morgonen och man endast fått sovit 2 timmar så är man pigg de är som om de är inbyggt i en att klara av detta. P
    Tror de under graviditetens slut när man sover dåligt att de är ett sätt för att förbereda sig inför detta.

    Nåväl... snart ska barnen till dagis och jag och Melker ska ut i de vackra snö landskapet och promenera.

    Trevlig Tisdag på er.

    Åsa och Melker
    Bloggar på: http://familjennore.bloggagratis.se/

    Även blogg av tankar kring sorgen/Tankar att mista sitt barn : http://livetutanmittbarn.bloggagratis.se/
  2. 1
    Sömn och bebis Lille Melker är ju oxå snuvig men de är ju denna tid punkt på året men han sover bra i rätt upp läge plus att ´vi har luftfuktaren på. men de är ändå dåligt med sömn för mamma Åsa . Är såå trött men men otroligt nog när kl är 06 på morgonen och man endast fått sovit 2 timmar så är man pigg de är som om de är inbyggt i en att klara av detta. P
    Tror de under graviditetens slut när man sover dåligt att de är ett sätt för att förbereda sig inför detta.

    Nåväl... snart ska barnen till dagis och jag och Melker ska ut i de vackra snö landskapet och promenera.

    Trevlig Tisdag på er.

    Åsa och Melker
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Ja, det är jobbigt de där första veckorna.
    Jag försöker stålsätta mig, men det är svårt att bunkra sömn.

    Att ta en promenad i snön hjälper säkert, och att vila på dagen när Melker sover.
  4. 2
    Ja, det är jobbigt de där första veckorna.
    Jag försöker stålsätta mig, men det är svårt att bunkra sömn.

    Att ta en promenad i snön hjälper säkert, och att vila på dagen när Melker sover.
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Hej....jag håller med...trots så få timmar klarar man fantastiskt mkt !! Men det blir lite värre när man har sjuka syskon hemma...men det går ju snart över och då e det ju jul och ledig familj :=)
    Vad smart med luftfuktare, det kanske man skulle ta och skaffa sig.!! Tack för tipset :=)

    kram malin
  6. 3
    Hej....jag håller med...trots så få timmar klarar man fantastiskt mkt !! Men det blir lite värre när man har sjuka syskon hemma...men det går ju snart över och då e det ju jul och ledig familj :=)
    Vad smart med luftfuktare, det kanske man skulle ta och skaffa sig.!! Tack för tipset :=)

    kram malin
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Min lilla Tilde är bara 8 dagar, men jag tycker att hon sover rätt bra. Kan vara lite kinkig precis när vi lägger oss, men sen sover hon 3-4 timmar innan hon får en ny blöja och lite mat. Efter det sover hon 3-4 timmar... osv. Så jag sover väl ca 8 timmer per natt, fast lite uppstyckat såklart. Antar att det inte är lika lätt när man har andra barn att ta hand om också.
    Snö låter underbart! Vi brukar inte få så mycket till snö..
  8. 4
    Min lilla Tilde är bara 8 dagar, men jag tycker att hon sover rätt bra. Kan vara lite kinkig precis när vi lägger oss, men sen sover hon 3-4 timmar innan hon får en ny blöja och lite mat. Efter det sover hon 3-4 timmar... osv. Så jag sover väl ca 8 timmer per natt, fast lite uppstyckat såklart. Antar att det inte är lika lätt när man har andra barn att ta hand om också.
    Snö låter underbart! Vi brukar inte få så mycket till snö..
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    ja man saknar det där med att sova en hel natt haha. Min lilla sover ändå ca 3 timmar i taget på natten (4 på dagen..) men nu när hon har varit så krasslig har jag knappt vågat sova. Har suttit o hållt i henne i flera timmar för att se så hon andats. O jag är själv förlkyld så jag är jättetrött ändå. Men på nåt vis går det! man får ta varje chans till att vila fast det är svårt.

    Sen plötsligt får man ett stort fint "gas i magen" leende och då försvinner alla trötthetskänslor och man blir bara varm i hjärtat
  10. 5
    ja man saknar det där med att sova en hel natt haha. Min lilla sover ändå ca 3 timmar i taget på natten (4 på dagen..) men nu när hon har varit så krasslig har jag knappt vågat sova. Har suttit o hållt i henne i flera timmar för att se så hon andats. O jag är själv förlkyld så jag är jättetrött ändå. Men på nåt vis går det! man får ta varje chans till att vila fast det är svårt.

    Sen plötsligt får man ett stort fint "gas i magen" leende och då försvinner alla trötthetskänslor och man blir bara varm i hjärtat

Liknande trådar

  1. Sömn 10-månaders bebis
    By elwira76 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 22:47
  2. Sömn hos 3 månaders bebis??
    By bettiboop in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 11:29
  3. På tal om sömn... (5 mån bebis
    By Ulrika, lite orolig in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 13:20
  4. Sömn för en 6månadeers bebis
    By ullisbaben in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 15:20
  5. Sömn (bebis) ????
    By kaah in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar