Saknar förskoletiden.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Saknar förskoletiden.

    Ingen viktig tid att passa på morgonen... sov längre än planerat.... på förskoletidenn kunde vi ta det lugnt, äta mysig frukost ihop och veta att hugvudsaken är att vi kommer dit före halv tio. Nu var det till att studsa upp när jag av en slump vaknade fem i åtta (hade missat ställa klockan), fixa snabb halvjäktig frukost till sonen och vara på skolan halv nio. Vilket vi inte var. Men nästan i alla fall

    En vecka kvar, sem ska lillfis vara ledig i 20 dagar. Det ser han fram emot, han är trött på skolan nu säger han. Ojojoj, vänta tills det börjar på riktigt... och tills du gått i 8-9 år...
  2. 1
    Saknar förskoletiden. Ingen viktig tid att passa på morgonen... sov längre än planerat.... på förskoletidenn kunde vi ta det lugnt, äta mysig frukost ihop och veta att hugvudsaken är att vi kommer dit före halv tio. Nu var det till att studsa upp när jag av en slump vaknade fem i åtta (hade missat ställa klockan), fixa snabb halvjäktig frukost till sonen och vara på skolan halv nio. Vilket vi inte var. Men nästan i alla fall

    En vecka kvar, sem ska lillfis vara ledig i 20 dagar. Det ser han fram emot, han är trött på skolan nu säger han. Ojojoj, vänta tills det börjar på riktigt... och tills du gått i 8-9 år...
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    jobbigt jobbigt jobbigt med stressiga mornar. Hoppas ni får en lugn dag sen.... som kompensation
  4. 2
    jobbigt jobbigt jobbigt med stressiga mornar. Hoppas ni får en lugn dag sen.... som kompensation
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    usch, det lät stressigt... fast jag förstår din son, jag blev sjukt skoltrött i trean och det höll i sig hela vägen upp... aptungt.
    Hade kanske hjälpt om jag fått byta skola, men "man gjorde inte så på den tiden"... förklarade min mamma när jag tog upp det med henne. Nej, så mycket bättre att låta barnen fortsätta mobbas i skolan de var i *tjohoo* eller inte.
  6. 3
    usch, det lät stressigt... fast jag förstår din son, jag blev sjukt skoltrött i trean och det höll i sig hela vägen upp... aptungt.
    Hade kanske hjälpt om jag fått byta skola, men "man gjorde inte så på den tiden"... förklarade min mamma när jag tog upp det med henne. Nej, så mycket bättre att låta barnen fortsätta mobbas i skolan de var i *tjohoo* eller inte.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Men ni hade väl tider att passa då han gick på förskolan också? Dina och makens arbetstider menar jag då
  8. 4
    Men ni hade väl tider att passa då han gick på förskolan också? Dina och makens arbetstider menar jag då
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    jag saknar mammaledigheten.
    Med Calle blev det ju inte alls som vi från början tänkt då min sambo mitt i allt blev arbetslös,så jag gick tillbaks tidigare till jobbet än jag tänkt.

    I slutänden blir det nog bra ,då sambon fått va pappaledig och ta MYCKET härhemma,det vet jag inte om han gjort annars på samma sätt....

    här är det ju barn i alla åldrar och tider att passa ....så om vi nån gång är lediga alla och inte måste upp är det himla härligt att bara strosa i morgonrock.

    Jobbar en massa ända till julafton,sen har jag semester 1 vecka.....skönt!!
  10. 5
    jag saknar mammaledigheten.
    Med Calle blev det ju inte alls som vi från början tänkt då min sambo mitt i allt blev arbetslös,så jag gick tillbaks tidigare till jobbet än jag tänkt.

    I slutänden blir det nog bra ,då sambon fått va pappaledig och ta MYCKET härhemma,det vet jag inte om han gjort annars på samma sätt....

    här är det ju barn i alla åldrar och tider att passa ....så om vi nån gång är lediga alla och inte måste upp är det himla härligt att bara strosa i morgonrock.

    Jobbar en massa ända till julafton,sen har jag semester 1 vecka.....skönt!!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Inte alltid. Just idag hade jag t ex inte haft nån viktig tid att passa utan kunde styra själv. Självstudiedagar, sjukdom o s v, du vet..
  12. 6
    Inte alltid. Just idag hade jag t ex inte haft nån viktig tid att passa utan kunde styra själv. Självstudiedagar, sjukdom o s v, du vet..
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Fast jag längtar tills dottern blir äldre och kan åka till skolan själv, så som storebror gör som går i skolan, då slipper man allt stress på morgonen, man bara skickar iväg dem. Fast mina gör sig klara helt själva på morgonen och så skjutsar jag bara den lilla.
  14. 7
    Fast jag längtar tills dottern blir äldre och kan åka till skolan själv, så som storebror gör som går i skolan, då slipper man allt stress på morgonen, man bara skickar iväg dem. Fast mina gör sig klara helt själva på morgonen och så skjutsar jag bara den lilla.
  15. Medlem sedan
    Oct 2000
    #8
    8:30 är ju rena sovmorgonen! Här börjar de kl 8:00
  16. 8
    8:30 är ju rena sovmorgonen! Här börjar de kl 8:00
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Jo det är klart att såna dagar har man ju. Och ja då kunde man ju slappa, det kan man glömma när de börjar skolan
  18. 9
    Jo det är klart att såna dagar har man ju. Och ja då kunde man ju slappa, det kan man glömma när de börjar skolan

Liknande trådar

  1. Så var förskoletiden slut!!!!!!!!!!!!!!
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 18:20
  2. Katten saknar husse jag saknar
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 20:01
  3. saknar er
    By myzpyz in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 09:22
  4. jag saknar...
    By irrhonan in forum Singelmingel
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 09:23
  5. Åh vad jag saknar er!
    By Therese & Theodor in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 15:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar