P1 Språkstörning (Henry med flera).
Språk- och talstörningar
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1
  2. 1
    P1 Språkstörning (Henry med flera). http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=1650
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Jag lyssnade på inslaget i morse. Jättebra! Tala om kamp du haft för din son, för det är väl du som är Henrys mamma?! Att t.o.m. flytta för att sonen ska få rätt hjälp... Otroligt!

    Jag har frågat politikerna här om språkförskola men de menar på att alla ska inkluderas. Tyvärr resonerar de så om skola också, vilket gör att det inte finns något alternativ för min son med autism och språkstörning...

    All eloge till dig!

    MVH
    Anna
    (mamma till Jonathan med språkstörning och autistiskt syndrom, 6 år gammal)
  4. 2
    Jag lyssnade på inslaget i morse. Jättebra! Tala om kamp du haft för din son, för det är väl du som är Henrys mamma?! Att t.o.m. flytta för att sonen ska få rätt hjälp... Otroligt!

    Jag har frågat politikerna här om språkförskola men de menar på att alla ska inkluderas. Tyvärr resonerar de så om skola också, vilket gör att det inte finns något alternativ för min son med autism och språkstörning...

    All eloge till dig!

    MVH
    Anna
    (mamma till Jonathan med språkstörning och autistiskt syndrom, 6 år gammal)
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Tack vad du är snäll.
    Många kommuner är urusla på att ta hand om våra barn. De tycker att det är viktigare med budget, siffror och det är det ekonomiska resultatet som räknas och inte våra barn. Allt är förhandlingsbart och går att kompromissa och de lyssnar inte på expertisen. I stället drar det sin inövade mantra att alla ska inkluderas och att ingen ska exluderas. Barnen blir isolerade i en grupp och under åren blir de ordentligt tilltuffsade. Blir så förbannad. Vi borde ringa till Josefsson. Uppdrag granskning. Hm.
  6. 3
    Tack vad du är snäll.
    Många kommuner är urusla på att ta hand om våra barn. De tycker att det är viktigare med budget, siffror och det är det ekonomiska resultatet som räknas och inte våra barn. Allt är förhandlingsbart och går att kompromissa och de lyssnar inte på expertisen. I stället drar det sin inövade mantra att alla ska inkluderas och att ingen ska exluderas. Barnen blir isolerade i en grupp och under åren blir de ordentligt tilltuffsade. Blir så förbannad. Vi borde ringa till Josefsson. Uppdrag granskning. Hm.
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Hej, jag har lyssnat på radioprogrammet. Känner förtvivlan. Bor också i Gävle och har också en son med grav språkstörning och nån extra hjälp på förskolan har han inte.
  8. 4
    Hej, jag har lyssnat på radioprogrammet. Känner förtvivlan. Bor också i Gävle och har också en son med grav språkstörning och nån extra hjälp på förskolan har han inte.

Liknande trådar

  1. Henry är här
    By ingegerdb in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 22:21
  2. Nu är Henry här
    By ingegerdb in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 11:32
  3. Nu är Henry här...
    By Emser78 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 08:36
  4. Henry
    By Klara in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 20:27
  5. Henry = kortast?
    By Lox in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar