En skitfråga...
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    En skitfråga...

    När lillfisen fortfarande ammade hade han en lång period med bajs 1ggr/vecka, När vi började med mat blev det 1-2ggr/dag. De senaste veckorna har det varit 3-5ggr/dag och idag har jag bytt 6 bajsblöjor - roligare kan man ju ha det Ska det fortsätta så här - visst är han ett matvrak men _så_ mycket kan det väl ändå inte få plats med i lilla maggen?
    Hur ofta bajsar era marsianer?
    -----------------------------------------
    Åsa med A&P
  2. 1
    En skitfråga... När lillfisen fortfarande ammade hade han en lång period med bajs 1ggr/vecka, När vi började med mat blev det 1-2ggr/dag. De senaste veckorna har det varit 3-5ggr/dag och idag har jag bytt 6 bajsblöjor - roligare kan man ju ha det Ska det fortsätta så här - visst är han ett matvrak men _så_ mycket kan det väl ändå inte få plats med i lilla maggen?
    Hur ofta bajsar era marsianer?
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    1 gång per dag oftast.
    Tyvärr kan det vara så, vissa barn bajsar ofta.. Men vissa saker man äter sätter ju extra fart på magen. Om Mikaela äter mycket fruktpure bajsar hon oftare. Eller mjölkprodukter sätter väldigt fart på hennes mage.
  4. 2
    1 gång per dag oftast.
    Tyvärr kan det vara så, vissa barn bajsar ofta.. Men vissa saker man äter sätter ju extra fart på magen. Om Mikaela äter mycket fruktpure bajsar hon oftare. Eller mjölkprodukter sätter väldigt fart på hennes mage.
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Allt som oftast En bjöja om dagen, kanske 2..
    9 dagar av 10 är det en om dagen och man kan nästan ställa klockan efter den, kl 08.00

    Har vi varit uppe tidigt, och lagt oss igen så vaknar jag alltid av ett grin vid den tiden. När man går in i Hildas rum känner man direkt att den är här..

    Nu när hon var magsjuk gick det någon dag utan, sen kom det några om dagen men nu är vi tillbaks i precis samma schema som innan
  6. 3
    Allt som oftast En bjöja om dagen, kanske 2..
    9 dagar av 10 är det en om dagen och man kan nästan ställa klockan efter den, kl 08.00

    Har vi varit uppe tidigt, och lagt oss igen så vaknar jag alltid av ett grin vid den tiden. När man går in i Hildas rum känner man direkt att den är här..

    Nu när hon var magsjuk gick det någon dag utan, sen kom det några om dagen men nu är vi tillbaks i precis samma schema som innan
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Hon är såå hård i magen så max en gång per dag. Ibland kan det gå någon dag, stackars fialisa...
  8. 4
    Hon är såå hård i magen så max en gång per dag. Ibland kan det gå någon dag, stackars fialisa...
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Vår kille är ständigt hård i magen, trots katrinplommon och päron nästan varje dag. Han klämmer ofta ur sig minst en laddning om dagen och så småpluttar däremellan.
  10. 5
    Vår kille är ständigt hård i magen, trots katrinplommon och päron nästan varje dag. Han klämmer ofta ur sig minst en laddning om dagen och så småpluttar däremellan.
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    En gång om dagen max ibland mer sällan än så. Ellen äter ju inte så mycket...
  12. 6
    En gång om dagen max ibland mer sällan än så. Ellen äter ju inte så mycket...
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    Haha, jag hade tänkt fråga samma sak.

    När Flora bara ammade bajsade hon, lustigt nog, bara på torsdagar. Hur punktlig som helst.
    Sen blev det typ 1-2 gånger / dag.

    Men nu senaste veckorna har det varit typ 3-4 gånger om dagen o senaste dagarna jämt tycker jag.
    Sååå less på överfyllda bajsblöjor som luktar hej-kom-och-hjälp-mig.
  14. 7
    Haha, jag hade tänkt fråga samma sak.

    När Flora bara ammade bajsade hon, lustigt nog, bara på torsdagar. Hur punktlig som helst.
    Sen blev det typ 1-2 gånger / dag.

    Men nu senaste veckorna har det varit typ 3-4 gånger om dagen o senaste dagarna jämt tycker jag.
    Sååå less på överfyllda bajsblöjor som luktar hej-kom-och-hjälp-mig.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8
    Två eller tre gånger per dag är det vanliga, men ibland bara en gång. ALLTID medan eller precis efter att han ätit frukost!
  16. 8
    Två eller tre gånger per dag är det vanliga, men ibland bara en gång. ALLTID medan eller precis efter att han ätit frukost!
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    i snitt 1gg/dag men det blir ofta uppehåll någon dag och sen två nästkommande dag

    enligt anna skipper ska man bajsa 2 ggr/dag tror jag, hehe
  18. 9
    i snitt 1gg/dag men det blir ofta uppehåll någon dag och sen två nästkommande dag

    enligt anna skipper ska man bajsa 2 ggr/dag tror jag, hehe
  19. Medlem sedan
    Jul 2008
    #10
    Johan bajsade också ca 1-2 ggr/dag förut när han fick mer välling. Nu kan det faktiskt vara upp till 6 ggr/dag! Idag är det nog hittils 3 ggr.
  20. 10
    Johan bajsade också ca 1-2 ggr/dag förut när han fick mer välling. Nu kan det faktiskt vara upp till 6 ggr/dag! Idag är det nog hittils 3 ggr.

Liknande trådar

  1. En skitfråga
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 19:38
  2. Skitfråga
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 17:39
  3. Skitfråga...
    By stello in forum _0806 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 17:33
  4. Skitfråga
    By Anonym in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 16:47
  5. Ny skitfråga
    By VargaBus in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar