Mera sömn fråga, brist på sömn
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Mera sömn fråga, brist på sömn

    Vet ju att det är flera marsipaner som strular just nu med nattning och sömn. Kort fråga till er som har reach the other side hur länge höll strulandet på? Vi är inne på andra veckan nu, R är svårsövd och vaknar ganska många gånger och minst två utav dom är han skitsvår att söva igen, mycke skrik och vill inte vara i famnen, inte i sin säng, inte i vår osv osv.
    Ge mig hopp
  2. 1
    Mera sömn fråga, brist på sömn Vet ju att det är flera marsipaner som strular just nu med nattning och sömn. Kort fråga till er som har reach the other side hur länge höll strulandet på? Vi är inne på andra veckan nu, R är svårsövd och vaknar ganska många gånger och minst två utav dom är han skitsvår att söva igen, mycke skrik och vill inte vara i famnen, inte i sin säng, inte i vår osv osv.
    Ge mig hopp
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Jag har tyvärr inte så mycket hopp att ge med vår historia. När han började strula tänkte jag att det nog bara var en fas och att vi skulle vänta ut det. Läste i någon bok där det stod att den här perioden kunde hålla på i 4 veckor och fasade över den långa tiden. Istället höll han på i veckor och månader och vi höll på att bli tokiga och fick till slut inse att det inte skulle gå över av sig självt och att vi var tvugna att hjälpa honom förstå att han skulle sova på natten. Nu funkar det bättre än någonsin iaf så något gott kom det ur det hela

    Så för att svara på sin fråga; för oss gick det inte över av sig självt.
  4. 2
    Jag har tyvärr inte så mycket hopp att ge med vår historia. När han började strula tänkte jag att det nog bara var en fas och att vi skulle vänta ut det. Läste i någon bok där det stod att den här perioden kunde hålla på i 4 veckor och fasade över den långa tiden. Istället höll han på i veckor och månader och vi höll på att bli tokiga och fick till slut inse att det inte skulle gå över av sig självt och att vi var tvugna att hjälpa honom förstå att han skulle sova på natten. Nu funkar det bättre än någonsin iaf så något gott kom det ur det hela

    Så för att svara på sin fråga; för oss gick det inte över av sig självt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    det brukar inte vara så länge, om man nu inte fastnar i ett mönster som är helt fel...
    Tex om man bestämt sig för att köra enmetod och den inte funkar, en del väljer då att fortsätta ändå i hopp aom att det ska ge sig. Oftast tror jag att det är bättre att göra nåt helt annat då.

    Kanske kan du prova att natta tidigare, innan han visar tecken på trötthet?
    Den där sömntågen, det gäller att hinna med dem och om barnet är lite krångligt kan det vara värt att vara ute i god tid.
  6. 3
    det brukar inte vara så länge, om man nu inte fastnar i ett mönster som är helt fel...
    Tex om man bestämt sig för att köra enmetod och den inte funkar, en del väljer då att fortsätta ändå i hopp aom att det ska ge sig. Oftast tror jag att det är bättre att göra nåt helt annat då.

    Kanske kan du prova att natta tidigare, innan han visar tecken på trötthet?
    Den där sömntågen, det gäller att hinna med dem och om barnet är lite krångligt kan det vara värt att vara ute i god tid.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Sovtågen är helt avgörande. I alla fall för mig! Missar jag mitt sovtåg så är det helt omöjligt att somna... Då får jag helt enkelt vänta på nästa...
  8. 4
    Sovtågen är helt avgörande. I alla fall för mig! Missar jag mitt sovtåg så är det helt omöjligt att somna... Då får jag helt enkelt vänta på nästa...
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Hur gjorde ni då? Alltså, hur fick ni honom att förstå att han ska sova på nätterna?
  10. 5
    Hur gjorde ni då? Alltså, hur fick ni honom att förstå att han ska sova på nätterna?
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Vi har provat att både lägga tidigare och senare, ingen skillnad.
    Kanske man ska pröva på något helt annat, just nu ger vi flaska i hans rum, sen sitter vi honom i famnen tills han somnar. Inte det man ska kanske, men det är det ända sättet just nu att få honom att somna.
    Förrut kunde vi ge honom flaska, lite gos och sedan ner i sängen medans han fortfarande var vaken, sedan hade vi handen på hans rygg tills han somnade.
    Frågan är ju vad man ska göra annorlunda nu?

    Nu vaknar han mellan ett och fyra på natten och är jätteledsen och inget verkar direkt hjälpa, har prövat allt tycker jag.

    Var på BVC idag och de föreslog att ge honom lite gröt innan han lägger sig, de tror att han vaknar för att han är hungrig, värt att testa antar jag. Fast jag tror inte det är anledningen, han har ju sovit igenom natten förrut utan att vakna och vara utsvulten. Men ibland vid fyra tiden har jag gett flaska och visst har han druckit upp, men det är nog mera för att det serveras och inte att han behöver?? Helt klart värt ett försöka dock.

    Vad skulle du har gjort?
  12. 6
    Vi har provat att både lägga tidigare och senare, ingen skillnad.
    Kanske man ska pröva på något helt annat, just nu ger vi flaska i hans rum, sen sitter vi honom i famnen tills han somnar. Inte det man ska kanske, men det är det ända sättet just nu att få honom att somna.
    Förrut kunde vi ge honom flaska, lite gos och sedan ner i sängen medans han fortfarande var vaken, sedan hade vi handen på hans rygg tills han somnade.
    Frågan är ju vad man ska göra annorlunda nu?

    Nu vaknar han mellan ett och fyra på natten och är jätteledsen och inget verkar direkt hjälpa, har prövat allt tycker jag.

    Var på BVC idag och de föreslog att ge honom lite gröt innan han lägger sig, de tror att han vaknar för att han är hungrig, värt att testa antar jag. Fast jag tror inte det är anledningen, han har ju sovit igenom natten förrut utan att vakna och vara utsvulten. Men ibland vid fyra tiden har jag gett flaska och visst har han druckit upp, men det är nog mera för att det serveras och inte att han behöver?? Helt klart värt ett försöka dock.

    Vad skulle du har gjort?
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Är han frisk nu Riyo? för är det sjukdom som stör är det ju svårt att påverka sömnen tyvärr.

    Vi har katastrofal sömn här just nu så jag har inga råd men jag hoppas det vänder snart för er
  14. 7
    Är han frisk nu Riyo? för är det sjukdom som stör är det ju svårt att påverka sömnen tyvärr.

    Vi har katastrofal sömn här just nu så jag har inga råd men jag hoppas det vänder snart för er
  15. Medlem sedan
    Jul 2008
    #8
    Jo nu är han frisk igen, äter, dricker , leker och skrattar som vanligt, så skönt.

    Läste ditt inlägg om era nätter, låter inge vidare hos er heller.
  16. 8
    Jo nu är han frisk igen, äter, dricker , leker och skrattar som vanligt, så skönt.

    Läste ditt inlägg om era nätter, låter inge vidare hos er heller.

Liknande trådar

  1. Sömn brist
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 11:46
  2. SÖMN!! eller brist på....
    By Anonym in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 19:01
  3. rastlös pga sömn brist??
    By piga in forum _1006 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 21:20
  4. sömn brist och klåda
    By marie4barnsmor in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 08:21
  5. Mera sömn - fråga + gnäll!
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 13:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar