Förbaskade snö!
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Förbaskade snö!

    Nu har jag tjatat om snö i flera veckor, och jag har verkligen längtat efter den. Nu är den här, med besked, och jag har insett hur opraktiskt det var att vara höggravid och få en massa snö.
    Igår skulle jag gå till affären, halkade med ena foten (den gled iväg) och jösses vad det gjorde hemska saker med mina fogar. Har så grymt ont nu!
    Att gå i nysnö, eller lössnö med onda fogar är heller ingen kul grej. Funderar på att stänga in mig och bara njuta av snön inifrån .
    Tyvärr måste jag ju ut och slira lite med bilen och hämta barnen på eftermiddagarna. Tur att de snart har jullov!
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  2. 1
    Förbaskade snö! Nu har jag tjatat om snö i flera veckor, och jag har verkligen längtat efter den. Nu är den här, med besked, och jag har insett hur opraktiskt det var att vara höggravid och få en massa snö.
    Igår skulle jag gå till affären, halkade med ena foten (den gled iväg) och jösses vad det gjorde hemska saker med mina fogar. Har så grymt ont nu!
    Att gå i nysnö, eller lössnö med onda fogar är heller ingen kul grej. Funderar på att stänga in mig och bara njuta av snön inifrån .
    Tyvärr måste jag ju ut och slira lite med bilen och hämta barnen på eftermiddagarna. Tur att de snart har jullov!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Håller med dig! Visst är det fint o vackert att sitta inne och titta ut, men fy f*n för att behöva ge sig ut med bilen Körde lillfisan till dagis i morse och när jag skulle hem och svängde över en korsning fortsatte bilen rakt fram, stannade ca 20 cm från ett räcke, blä

    Hoppas dina fogar rättar till sig, det är verkligen livsfarligt att ge sig ut nu. Misstänker att jag kommer få lida av snöskottningen framåt kvällen, mina fogar har typ gett upp...
  4. 2
    Håller med dig! Visst är det fint o vackert att sitta inne och titta ut, men fy f*n för att behöva ge sig ut med bilen Körde lillfisan till dagis i morse och när jag skulle hem och svängde över en korsning fortsatte bilen rakt fram, stannade ca 20 cm från ett räcke, blä

    Hoppas dina fogar rättar till sig, det är verkligen livsfarligt att ge sig ut nu. Misstänker att jag kommer få lida av snöskottningen framåt kvällen, mina fogar har typ gett upp...
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Det låter verkligen inte kul att halka så! Jag har också ont i fogarna och är rädd för att halka. Går och längtar efter snö men inser att det nog är bäst med barmark om man ska kunna ta sig någonstans... Hoppas fogarna hämtar sig igen!
  6. 3
    Det låter verkligen inte kul att halka så! Jag har också ont i fogarna och är rädd för att halka. Går och längtar efter snö men inser att det nog är bäst med barmark om man ska kunna ta sig någonstans... Hoppas fogarna hämtar sig igen!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Aj...

    ..stackars dig, jag har inga problem med mina fogar, men man är livrädd att halka omkull.
    Jag snubblade på våran entrétrappa häromdagen, slog mig mest på benet och armen, men fick en liten touch på sidan av magen.
    Blev livrädd, la mig på sängen och låg där tills jag kände henne buffa omkring därinne.
    Jag var och handlade i dag, kan säga att jag ångrade mig djupt då jag skulle släpa in påsarna genom all oskottad snö.....hädanefter blir det bara shopping då maken är hemma och kan bära in åt mig.
    Hoppas du har mindre ont nu.
  8. 4
    Aj... ..stackars dig, jag har inga problem med mina fogar, men man är livrädd att halka omkull.
    Jag snubblade på våran entrétrappa häromdagen, slog mig mest på benet och armen, men fick en liten touch på sidan av magen.
    Blev livrädd, la mig på sängen och låg där tills jag kände henne buffa omkring därinne.
    Jag var och handlade i dag, kan säga att jag ångrade mig djupt då jag skulle släpa in påsarna genom all oskottad snö.....hädanefter blir det bara shopping då maken är hemma och kan bära in åt mig.
    Hoppas du har mindre ont nu.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Jag har inget emot snön, men däremot mornarna med -24 grader, brr! Inget roligt alls att åka till jobbet då, bilen känns som ett kylskåp!
  10. 5
    Jag har inget emot snön, men däremot mornarna med -24 grader, brr! Inget roligt alls att åka till jobbet då, bilen känns som ett kylskåp!
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Håller helt med dig, jag halkade också för ca två dagar sedan och hade jag inte den stora magen framför mig så skulle folk tro att jag var en ballerina som tränade på gatan. Kan knappt gå ordentlig och knän är svullen med fina blåmärken, tur att jag inte halkade på magen bara :-)

    Hoppas att du är bättre nu vännen.
  12. 6
    Håller helt med dig, jag halkade också för ca två dagar sedan och hade jag inte den stora magen framför mig så skulle folk tro att jag var en ballerina som tränade på gatan. Kan knappt gå ordentlig och knän är svullen med fina blåmärken, tur att jag inte halkade på magen bara :-)

    Hoppas att du är bättre nu vännen.

Liknande trådar

  1. Förbaskade FK!
    By Jessica~4barnsmamma in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 11:46
  2. Förbaskade försäkringskassan!!!!
    By Dina_KL in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 10:37
  3. Dom förbaskade
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:39
  4. Förbaskade j-vla HP
    By knäppgöken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:08
  5. Förbaskade FK!
    By ciaf in forum _05 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar