Filippa skriver nästan sitt namn!?
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Filippa skriver nästan sitt namn!?

    Det måste f*nimej vara Montessoripedagogiken! Jag bad henne skriva sitt namn i storebrors födelsedagskort och tänker att hon får väl rita dit nåt streck eller så. Ungen skriver F i i P A, shit pommfritt. Nu skrev hon från höger till vänster, så det blev liksom så här: A P i i F. Men ändå.
    Jag har tre barn; en av varje
  2. 1
    Filippa skriver nästan sitt namn!? Det måste f*nimej vara Montessoripedagogiken! Jag bad henne skriva sitt namn i storebrors födelsedagskort och tänker att hon får väl rita dit nåt streck eller så. Ungen skriver F i i P A, shit pommfritt. Nu skrev hon från höger till vänster, så det blev liksom så här: A P i i F. Men ändå.
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Här är hon på Youtube, 1:30 in ung, iförd flätor :
    http://www.youtube.com/watch?v=EcNGLiQy0CA
  4. 2
    Här är hon på Youtube, 1:30 in ung, iförd flätor :
    http://www.youtube.com/watch?v=EcNGLiQy0CA
  5. Jenny m Max o Molly
    #3
    Duktig liten flicka du har! Alltid kul när de överraskar en med att göra sådana jättekliv i utvecklingen.
    Max kan också skriva sitt namn, det har hans storasyster lärt honom. Inte montessori dock...
  6. 3
    Duktig liten flicka du har! Alltid kul när de överraskar en med att göra sådana jättekliv i utvecklingen.
    Max kan också skriva sitt namn, det har hans storasyster lärt honom. Inte montessori dock...
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Coolt!

    Pontus känner igen ett Pontus P och är mycket imponerad över att alla små rastplatser längs vägarna är tillägnade honom Längre än så har han dock inte kommit.

    Minns inte när Jennie började skriva sitt namn men hon har gjort det ett bra tag nu, jag vet att hennes kompis skrev sitt när hon var fyllda 4 iaf. Men det är ett klart enklare namn än Filippa.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  8. 4
    Coolt! Pontus känner igen ett Pontus P och är mycket imponerad över att alla små rastplatser längs vägarna är tillägnade honom Längre än så har han dock inte kommit.

    Minns inte när Jennie började skriva sitt namn men hon har gjort det ett bra tag nu, jag vet att hennes kompis skrev sitt när hon var fyllda 4 iaf. Men det är ett klart enklare namn än Filippa.
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5
    willis är för virrad. Han tror att hans namn börjar med M. Han verkar se det upp och ner. Men men, han lär sig nog snart.
  10. 5
    willis är för virrad. Han tror att hans namn börjar med M. Han verkar se det upp och ner. Men men, han lär sig nog snart.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Duktig tjejja du har!! Bokstäver är en favorit även här och hon skriver nästan hela sitt namn själv nu.. Tycker det otroligt att det går så snabbt fram i utvecklingen nu som det gör för våra majbarn!! Kramar...
  12. 6
    Duktig tjejja du har!! Bokstäver är en favorit även här och hon skriver nästan hela sitt namn själv nu.. Tycker det otroligt att det går så snabbt fram i utvecklingen nu som det gör för våra majbarn!! Kramar...
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Ska försöka att inte skryta men Love kan skriva sitt namn både med penna och på datorn. Var faktiskt väääääldigt överraskad då jag inte visat honom det... Har nu i efterhand förstått att det är tidigt att skriva redan. På datorn kan han nästan alla bokstäver. Han verkar väldigt insnöad på bokstäver nu och ser lixom bokstäver överallt, i filen när den blev färgad av ett blåbär, snön där bilarna åkt i, glittret som slingrar sig som ett s i granen, överallt!!!! Roligt och imponerande. Tror LOVE är ett pra namn att skriva oxå för en 3åring. Men FILIPPA är ju rätt avancerat! KUL!!!!
  14. 7
    Ska försöka att inte skryta men Love kan skriva sitt namn både med penna och på datorn. Var faktiskt väääääldigt överraskad då jag inte visat honom det... Har nu i efterhand förstått att det är tidigt att skriva redan. På datorn kan han nästan alla bokstäver. Han verkar väldigt insnöad på bokstäver nu och ser lixom bokstäver överallt, i filen när den blev färgad av ett blåbär, snön där bilarna åkt i, glittret som slingrar sig som ett s i granen, överallt!!!! Roligt och imponerande. Tror LOVE är ett pra namn att skriva oxå för en 3åring. Men FILIPPA är ju rätt avancerat! KUL!!!!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Äsch! Det är inte

    skryt! Det är bara konstaterande av fakta! Alla barn är olika och lär sig olika saker olika snabbt och vid olika åldrar. Den som inte kan skriva kanske kan cykla osv.. och som förälder blir man ju precis lika stolt - oavsett när det sker!

    Elly har kunna skriva sitt namn ganska länge nu men i kölvattnet av storebror som var mycket tidig med skrivandet, läsandet och räknandet räknar jag henne som "sen" inom det området...
  16. 8
    Äsch! Det är inte skryt! Det är bara konstaterande av fakta! Alla barn är olika och lär sig olika saker olika snabbt och vid olika åldrar. Den som inte kan skriva kanske kan cykla osv.. och som förälder blir man ju precis lika stolt - oavsett när det sker!

    Elly har kunna skriva sitt namn ganska länge nu men i kölvattnet av storebror som var mycket tidig med skrivandet, läsandet och räknandet räknar jag henne som "sen" inom det området...
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Såg inte detta förrän nu, men måste ju skryta lite själv och säga att min dotter skrivit sitt namn också i några månader (kommer ej ihåg när hon började, "ett tag sedan") och hon går inte på montessori ;-)
    Dock har hon ett väldigt enkelt och lätt namn - Amy... kanske underlättar en hel del!! :-D
    Men så mycket mer än det är det inte, jämfört med storasyster som är två år äldre, hon kunde hela alfabetet när hon fyllde 3 år... Amy är inte så jätteintresserad utav varken tal eller bokstäver.
  18. 9
    Såg inte detta förrän nu, men måste ju skryta lite själv och säga att min dotter skrivit sitt namn också i några månader (kommer ej ihåg när hon började, "ett tag sedan") och hon går inte på montessori ;-)
    Dock har hon ett väldigt enkelt och lätt namn - Amy... kanske underlättar en hel del!! :-D
    Men så mycket mer än det är det inte, jämfört med storasyster som är två år äldre, hon kunde hela alfabetet när hon fyllde 3 år... Amy är inte så jätteintresserad utav varken tal eller bokstäver.

Liknande trådar

  1. Skriver nästan bara inlägg när jag mår..
    By lottak73 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 19:48
  2. Nu har han fått sitt namn!
    By miamajsan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 20:25
  3. Att ge sitt barn ett namn
    By Krusmynta in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 14:47
  4. NU har hon sitt namn=)
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 15:55
  5. Tuva sa sitt namn!
    By -AT- in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 17:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar