Hungrig hela tiden- normalt i början?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2009
    #1

    Hungrig hela tiden- normalt i början?

    Jag är gravid med mitt första barn, är i v.6 och är konstant hungrig. Jag kan äta hur mycket som helst. Är detta normalt?
  2. 1
    Hungrig hela tiden- normalt i början? Jag är gravid med mitt första barn, är i v.6 och är konstant hungrig. Jag kan äta hur mycket som helst. Är detta normalt?
  3. Nybörjan
    #2
    Höhöhö.. jag vet pravis vd du pratar om. Jag är i vecka 7 (tror jag) och det är mitt första barn. Men om det inte är normalt att vara hungrig hela tiden så kan vi vara onormala tillsammans.
    Nä, skämt och sido. Det är lika normalt att vara hungrig dygnet runt som att vara illmående.
    Nu sitter jag med hela vardagsrumsbordet fullt av skit mat och gods. Men fan va gott det är =D
  4. 2
    Höhöhö.. jag vet pravis vd du pratar om. Jag är i vecka 7 (tror jag) och det är mitt första barn. Men om det inte är normalt att vara hungrig hela tiden så kan vi vara onormala tillsammans.
    Nä, skämt och sido. Det är lika normalt att vara hungrig dygnet runt som att vara illmående.
    Nu sitter jag med hela vardagsrumsbordet fullt av skit mat och gods. Men fan va gott det är =D
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Japp! Och vänta inte att det ska gå över! Är i v 30 och äter fortfarande hela tiden.......Se bara till att äta lite, ofta och nyttigt så är det nog ingen fara ;-) Men frustrerande är det!
  6. 3
    Japp! Och vänta inte att det ska gå över! Är i v 30 och äter fortfarande hela tiden.......Se bara till att äta lite, ofta och nyttigt så är det nog ingen fara ;-) Men frustrerande är det!
  7. Anonym
    #4
    Japp helt normalt Jag var sååå hungrig i början av min graviditet, alltså på vanlig mat, inte snacks eller godsaker utan rejält vrålhungrig. Åt mat och efter 2 timmar kändes det som jag inte ätit på 15 timmar, helt sjukt. Som tur var gick det över runt vecka 10 nångång...
  8. 4
    Japp helt normalt Jag var sååå hungrig i början av min graviditet, alltså på vanlig mat, inte snacks eller godsaker utan rejält vrålhungrig. Åt mat och efter 2 timmar kändes det som jag inte ätit på 15 timmar, helt sjukt. Som tur var gick det över runt vecka 10 nångång...
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    skönt att höra att man inte e ensam ! väntar 1a barnet så har ju ingen aning om hur de ska kännas. Ja e så jäkla hungrig heeela tiden =O.. (e i v5)
  10. 5
    skönt att höra att man inte e ensam ! väntar 1a barnet så har ju ingen aning om hur de ska kännas. Ja e så jäkla hungrig heeela tiden =O.. (e i v5)
  11. Medlem sedan
    Oct 2009
    #6
    Samma här. Är i vecka 7 och konstant hungrig. Att även vara lite smått illamående samtidigt är en dålig kombination. Både vill och inte vill äta, urk.. Så lite hela tiden nästan för att må bäst. Men man kan ju inte bara äta och äta... Hur ska det sluta?!
    Men tydligen är vi flera lika matglada!!
  12. 6
    Samma här. Är i vecka 7 och konstant hungrig. Att även vara lite smått illamående samtidigt är en dålig kombination. Både vill och inte vill äta, urk.. Så lite hela tiden nästan för att må bäst. Men man kan ju inte bara äta och äta... Hur ska det sluta?!
    Men tydligen är vi flera lika matglada!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    #7
    Hej är gravid med mitt femte barn, vecka 9. Är hungrig hela tiden, men mina andra graviditeter har aldrig varit så, bara haft sug efter nåt speciellt. Bara man ser till att inte äta för onyttig mat.
  14. 7
    Hej är gravid med mitt femte barn, vecka 9. Är hungrig hela tiden, men mina andra graviditeter har aldrig varit så, bara haft sug efter nåt speciellt. Bara man ser till att inte äta för onyttig mat.
  15. Medlem sedan
    Jan 2010
    #8
    ja detta är normalt. är själv i 13de veckan och va också sådär. man ska äta lite men ofta. Man ska äta mig vitaminer och frukt och så. och mycket grönsaker.
  16. 8
    ja detta är normalt. är själv i 13de veckan och va också sådär. man ska äta lite men ofta. Man ska äta mig vitaminer och frukt och så. och mycket grönsaker.
  17. Medlem sedan
    Dec 2009
    #9
    Jag var hungrig konstant i början av min graviditet..jag åte inte mkt varje mål men var tvungen att ha massa mellanmål typ nötter och frukt. Nu när jag är i v 15 har det avtagit ordentligt och jag behöver inte ha med mig frukt och nötter jämt. Så JA det är normalt.
  18. 9
    Jag var hungrig konstant i början av min graviditet..jag åte inte mkt varje mål men var tvungen att ha massa mellanmål typ nötter och frukt. Nu när jag är i v 15 har det avtagit ordentligt och jag behöver inte ha med mig frukt och nötter jämt. Så JA det är normalt.
  19. Medlem sedan
    Mar 2010
    #10

    v6

    E i vecka 6 med mitt första barn och äter verkligen konstant och mår samtidigt illa heeeela tiden.. Hoppas verkligen att detta går över. Vill ju kunna njuta av graviditeten..
  20. 10
    v6 E i vecka 6 med mitt första barn och äter verkligen konstant och mår samtidigt illa heeeela tiden.. Hoppas verkligen att detta går över. Vill ju kunna njuta av graviditeten..
  21. Medlem sedan
    Mar 2011
    #11

    hungrig

    Jag är gravid med mitt första barn är i V.7. herregud!! är hungrig hela tiden, kan ej sluta att äta. Har redan gått upp i vikt nästan 2 kilo,, vet ej vart ska jag ta vägen. Om jag inte äter då mår jag så mycket dåligt. Är det normalt 2 kilo på 7 veckor vad ska jag väga i slutet då??
  22. 11
    hungrig Jag är gravid med mitt första barn är i V.7. herregud!! är hungrig hela tiden, kan ej sluta att äta. Har redan gått upp i vikt nästan 2 kilo,, vet ej vart ska jag ta vägen. Om jag inte äter då mår jag så mycket dåligt. Är det normalt 2 kilo på 7 veckor vad ska jag väga i slutet då??

Liknande trådar

  1. Hungrig hela tiden!
    By Nathalie1 in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 09:53
  2. är hungrig hela tiden
    By -kråkan- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 09:54
  3. Dela lika från början och hela tiden?
    By anonymt namn in forum Föräldraledighet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 16:16
  4. Hungrig hela tiden
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 08:54
  5. Så hungrig hela tiden :o)
    By Carina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 22:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar