Diafragmabråck
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Diafragmabråck

    Har tidigare skrivit om smärtor på högra sidan, har haft det i snart ett år. Har gått igenom lite olika undersökningar. Den senaste var gastroskopi och det visade sig att jag har ett diafragmabråck.

    Läkaren sa inte så mycket, mer än att jag skulle höra av mig till honom i januari och se hur det hade utvecklats. Tack vare att jag har en läkare i släkten har jag nu provat att medicinera med Omeprazol, men det blev inte ett dugg bättre, snarare sämre, fick mycket mer ont!

    Nu provar jag Nexium, och det verkar ha lite bättre effekt. Men vad gör man om det inte hjälper heller?

    Operation är ovanligt har jag förstått, och det vill jag ju inte heller, men jag kan inte heller gå omkring och ha så här ont! Det tar ner mig totalt!

    Någon av er som har erfarenhet?

    Tack på förhand!
  2. 1
    Diafragmabråck Har tidigare skrivit om smärtor på högra sidan, har haft det i snart ett år. Har gått igenom lite olika undersökningar. Den senaste var gastroskopi och det visade sig att jag har ett diafragmabråck.

    Läkaren sa inte så mycket, mer än att jag skulle höra av mig till honom i januari och se hur det hade utvecklats. Tack vare att jag har en läkare i släkten har jag nu provat att medicinera med Omeprazol, men det blev inte ett dugg bättre, snarare sämre, fick mycket mer ont!

    Nu provar jag Nexium, och det verkar ha lite bättre effekt. Men vad gör man om det inte hjälper heller?

    Operation är ovanligt har jag förstått, och det vill jag ju inte heller, men jag kan inte heller gå omkring och ha så här ont! Det tar ner mig totalt!

    Någon av er som har erfarenhet?

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Bara för att operation är ovanligt så behöver det ju inte betyda att du inte kanske behöver en operation.
  4. 2
    Bara för att operation är ovanligt så behöver det ju inte betyda att du inte kanske behöver en operation.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tycker inte du skall nöja dig bara med svaret att du har diafragmabråck. Vilken _sort_ Diafragmabråck har du?
    Dom delas ju in i 4 olika typer och behandlas därefter.

    http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=576
  6. 3
    Tycker inte du skall nöja dig bara med svaret att du har diafragmabråck. Vilken _sort_ Diafragmabråck har du?
    Dom delas ju in i 4 olika typer och behandlas därefter.

    http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=576
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Nej, det förstås! Men operation känns så drastiskt....

    Tack för ditt svar, jag ska kontakta läkaren efter nyår, får vi se.
  8. 4
    Nej, det förstås! Men operation känns så drastiskt....

    Tack för ditt svar, jag ska kontakta läkaren efter nyår, får vi se.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Nej, det har du rätt i - jag ska återkoppla till läkaren efter nyår. Besvären har som sagt INTE minskat, snarare tvärtom. Jag skulle säga att besvären är helt "mekaniska", inga sura uppstötningar, bara smärta och tryck upp mot lungor och bröstkorg - skitjobbigt!

    Medicinen hjälper lite grann i alla fall (Nexium)....

    Tack för intressant länk!
  10. 5
    Nej, det har du rätt i - jag ska återkoppla till läkaren efter nyår. Besvären har som sagt INTE minskat, snarare tvärtom. Jag skulle säga att besvären är helt "mekaniska", inga sura uppstötningar, bara smärta och tryck upp mot lungor och bröstkorg - skitjobbigt!

    Medicinen hjälper lite grann i alla fall (Nexium)....

    Tack för intressant länk!
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Jag svarade på en fråga tidigare i höstas, om diafragmabråck. Prova att sök - jag hinner inte skriva om allt nu.
  12. 6
    Jag svarade på en fråga tidigare i höstas, om diafragmabråck. Prova att sök - jag hinner inte skriva om allt nu.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Hej! Provade att söka, men fick inga träffar.

    Tack ändå för att du ville svara!
  14. 7
    Hej! Provade att söka, men fick inga träffar.

    Tack ändå för att du ville svara!

Liknande trådar

  1. Diafragmabråck
    By Mamma till Elvira in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 11:08
  2. Diafragmabråck??
    By Matilda med 3 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 21:19
  3. Diafragmabråck
    By Mamma till Elvira in forum Utvecklingshämning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 15:20
  4. Diafragmabråck
    By Mamma till Elvira in forum Kromosomer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 12:33
  5. Diafragmabråck
    By Barnmorskan in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar