Jullov
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Jullov

    japp, idag var sista dagen på dagis för i år.
    Skönt tycker jag som slipper stressa upp på morgonen och få iväg två barn till dagis samtidigt som det skall passa med lillasyster på 8v.
    Skönt att slippa skrapa bilrutor och flänga fram och tillbaka på ett par timmar utan nu kan vi göra som vi vill, när vi vill.
    Tråkigt bara för barnen att inte träffa kamraterna, men vi får väl se till att
    dejta barn och föräldrar på hemmaplan istället.

    Sen kommer ju kusiner och kusinbarn att träffas så barn blir vi iju inte utan,
    skall bli roligt att få fira jul och nyår hemma i år.
    Hoppas att kylan håller i sig och att vi får en vit jul med massa snö.
    Känns så mycket juligare då..

    Oscar har vi precis passat på att mäta och väga och siffrorna var:
    18kg och 103,5 cm lång

    Vilken size är era junibarn?

    kram från jullovslediga Susanna
    ~~Oscar & Marcus- snus.blogg.se~~
    **susannnas.blogg.se**
  2. 1
    Jullov japp, idag var sista dagen på dagis för i år.
    Skönt tycker jag som slipper stressa upp på morgonen och få iväg två barn till dagis samtidigt som det skall passa med lillasyster på 8v.
    Skönt att slippa skrapa bilrutor och flänga fram och tillbaka på ett par timmar utan nu kan vi göra som vi vill, när vi vill.
    Tråkigt bara för barnen att inte träffa kamraterna, men vi får väl se till att
    dejta barn och föräldrar på hemmaplan istället.

    Sen kommer ju kusiner och kusinbarn att träffas så barn blir vi iju inte utan,
    skall bli roligt att få fira jul och nyår hemma i år.
    Hoppas att kylan håller i sig och att vi får en vit jul med massa snö.
    Känns så mycket juligare då..

    Oscar har vi precis passat på att mäta och väga och siffrorna var:
    18kg och 103,5 cm lång

    Vilken size är era junibarn?

    kram från jullovslediga Susanna
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Gabriel är ju en ganska liten kille.Sist vi vägde och mätte honom (för ca 2 månader sedan) var han ca 98 cm lång och vägde ca 17,5 kg.
  4. 2
    Gabriel är ju en ganska liten kille.Sist vi vägde och mätte honom (för ca 2 månader sedan) var han ca 98 cm lång och vägde ca 17,5 kg.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    jag som tycker Oscar är liten, kanske är det lillebror som är stor för han är 97cm och väger 16kg så de är nästan jämnstora.
  6. 3
    jag som tycker Oscar är liten, kanske är det lillebror som är stor för han är 97cm och väger 16kg så de är nästan jämnstora.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Härligt!!

    Vad härligt med jullov! Tindra går sista dagen idag, sen jullov 3 veckor med lite blandade känslor. Ska bli skönt att vara ledig med henne, men eftersom jag har problem med bäckenet så är jag ganska begränsad och orolig för vad jag orkar med. Plus att jag märker att hon har ett väldigt stort behov av kompisar just nu, det räcker inte med oss

    Jag är i v 34 nu & har precis insett att jag snart ska genomgå ännu en förlossning . Får förbereda mig mer mentalt efter allt julstök, tror jag!

    Tindra är ju en stor tjej! På 4-års kontrollen var hon 107 cm lång och vägde 21 kg, men det är ju ett halvår sen, så jag undrar hur stor hon är nu

    God jul!!!
    Mamma till världens bästa Tindra & Hugo!!!!
  8. 4
    Härligt!! Vad härligt med jullov! Tindra går sista dagen idag, sen jullov 3 veckor med lite blandade känslor. Ska bli skönt att vara ledig med henne, men eftersom jag har problem med bäckenet så är jag ganska begränsad och orolig för vad jag orkar med. Plus att jag märker att hon har ett väldigt stort behov av kompisar just nu, det räcker inte med oss

    Jag är i v 34 nu & har precis insett att jag snart ska genomgå ännu en förlossning . Får förbereda mig mer mentalt efter allt julstök, tror jag!

    Tindra är ju en stor tjej! På 4-års kontrollen var hon 107 cm lång och vägde 21 kg, men det är ju ett halvår sen, så jag undrar hur stor hon är nu

    God jul!!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Skönt med jullov! Mina barn får lov på tisdag och sen är vi lediga till den 11:e januari när skolan börjar och jag även börjar på mitt nya jobb.

    Cassandra är en lång tjej, hon är 115 cm och väger ca 17 kg.
  10. 5
    Skönt med jullov! Mina barn får lov på tisdag och sen är vi lediga till den 11:e januari när skolan börjar och jag även börjar på mitt nya jobb.

    Cassandra är en lång tjej, hon är 115 cm och väger ca 17 kg.
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6
    Åh, vad spännande.
    Vad tiden har gått fort, känns inte så länge sen som du "avslöjade" tillökningen.
    Har du några magkort? kanske i Tindras blogg?
    Trist med bäckenproblemen, hoppas verkligen de försvinner efter förlossningen.

    God jul,
    kram
  12. 6
    Åh, vad spännande.
    Vad tiden har gått fort, känns inte så länge sen som du "avslöjade" tillökningen.
    Har du några magkort? kanske i Tindras blogg?
    Trist med bäckenproblemen, hoppas verkligen de försvinner efter förlossningen.

    God jul,
    kram
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7
    Hej, vad roligt med nytt jobb. Vad är det för något?
    Vad skönt med långt lov för er också,
    God jul
    kram
  14. 7
    Hej, vad roligt med nytt jobb. Vad är det för något?
    Vad skönt med långt lov för er också,
    God jul
    kram
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Jag är förskollärare, så jag byter "bara" förskola att jobba på. Jag har haft ett vikariat under hösten som går ut nu till nyår och sen så är det på heltid, och det var jag inte intresserad av. Sen såg jag att de sökte förskollärare här på orten så jag sökte och fick det. Jag ska jobba 50% och plugga 50% (läser till specialpedagog) så det känns jättebra.

    Julkramar!
  16. 8
    Jag är förskollärare, så jag byter "bara" förskola att jobba på. Jag har haft ett vikariat under hösten som går ut nu till nyår och sen så är det på heltid, och det var jag inte intresserad av. Sen såg jag att de sökte förskollärare här på orten så jag sökte och fick det. Jag ska jobba 50% och plugga 50% (läser till specialpedagog) så det känns jättebra.

    Julkramar!
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9
    Härligt med jullov, vi har måndag kvar, därefter är vi lediga i drygt två veckor. Ska bli så skönt!

    Mina pojkar är nu 110,5 cm och 17,3 kg samt 108 cm och 16,6 kg.
  18. 9
    Härligt med jullov, vi har måndag kvar, därefter är vi lediga i drygt två veckor. Ska bli så skönt!

    Mina pojkar är nu 110,5 cm och 17,3 kg samt 108 cm och 16,6 kg.
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Här rustar vi också får jullov. Det ska bli så himla skönt med gemensam ledighet! Nu har ju äntligen snön kommit, så jag hoppas på pulkaåkning och skridskor på lovet.

    På måndag flyger vi norröver, vi ska fira julen där i år. Barnen längtar efter morfar, mormor och kusinerna. Jag längtar efter barnpassning, läsa deckare i soffan och äta god mat

    Jag har inte mätt eller vägt Stella på ett tag. Jag skulle gissa att hon är kring 106-108 cm och väger 17 kg.
  20. 10
    Här rustar vi också får jullov. Det ska bli så himla skönt med gemensam ledighet! Nu har ju äntligen snön kommit, så jag hoppas på pulkaåkning och skridskor på lovet.

    På måndag flyger vi norröver, vi ska fira julen där i år. Barnen längtar efter morfar, mormor och kusinerna. Jag längtar efter barnpassning, läsa deckare i soffan och äta god mat

    Jag har inte mätt eller vägt Stella på ett tag. Jag skulle gissa att hon är kring 106-108 cm och väger 17 kg.
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11
    Stort grattis till det nya, bättre jobbet. Specialpedagog med inriktning på bokstavsbarn eller?

    Funderar själv på att börja plugga till hösten,
    får se vad jag bestämmer mig för.
  22. 11
    Stort grattis till det nya, bättre jobbet. Specialpedagog med inriktning på bokstavsbarn eller?

    Funderar själv på att börja plugga till hösten,
    får se vad jag bestämmer mig för.
  23. Medlem sedan
    Oct 2004
    #12
    Långa grabbar du har!
    Visst är det skönt med jullov,
    vad skall ni roa er med?
  24. 12
    Långa grabbar du har!
    Visst är det skönt med jullov,
    vad skall ni roa er med?
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13
    Mysigt, då blir det garanterat en vit jul med massa snö...eller?

    Får jag göra dig sällskap med en egen bok i soffan?
  26. 13
    Mysigt, då blir det garanterat en vit jul med massa snö...eller?

    Får jag göra dig sällskap med en egen bok i soffan?
  27. Medlem sedan
    Oct 2003
    #14

    David:

    Drygt 18 kg och kanske 105 cm, har inte riktigt koll. Men strl 110/116 är det som gäller.

    God Jul!
  28. 14
    David: Drygt 18 kg och kanske 105 cm, har inte riktigt koll. Men strl 110/116 är det som gäller.

    God Jul!
  29. Medlem sedan
    Oct 2004
    #15
    God jul till er oxå,
    här gäller 110 på tröjor och "joggingbyxor" men 104 på jeans...
    knepigt
  30. 15
    God jul till er oxå,
    här gäller 110 på tröjor och "joggingbyxor" men 104 på jeans...
    knepigt
  31. Medlem sedan
    Oct 2003
    #16

    Från strl 50 till detta!

    David har dragit iväg på längden så vi måste köpa mjukisbyxor i 116 (!!) och jeans i 110. Galet ju!!
  32. 16
    Från strl 50 till detta! David har dragit iväg på längden så vi måste köpa mjukisbyxor i 116 (!!) och jeans i 110. Galet ju!!
  33. Medlem sedan
    Sep 2000
    #17
    Man har ju sina egna barn som referensram så jag tycker dom är helt lagom.

    Vi ska göra en norrlandsturné i jul-nyår. Tack gode gud för att DVD:n i bilen är uppfunnen. :-D Skrattade bara åt såna dumheter förr men jag fick till slut erkänna att det inte var så dumt.
  34. 17
    Man har ju sina egna barn som referensram så jag tycker dom är helt lagom.

    Vi ska göra en norrlandsturné i jul-nyår. Tack gode gud för att DVD:n i bilen är uppfunnen. :-D Skrattade bara åt såna dumheter förr men jag fick till slut erkänna att det inte var så dumt.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18
    Izabelle hade också sista dagen på dagis i fredags. Skönt att slippa passa tider, men som sagt lite tråkigt för henne att inte kunna busa av sig på samma sätt. Hon har mycket energi den damen..

    Izabelle är 1 m lång och väger 14 kg, färska siffror. Liten men naggande god
  36. 18
    Izabelle hade också sista dagen på dagis i fredags. Skönt att slippa passa tider, men som sagt lite tråkigt för henne att inte kunna busa av sig på samma sätt. Hon har mycket energi den damen..

    Izabelle är 1 m lång och väger 14 kg, färska siffror. Liten men naggande god
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19
    Jorå, snö har dem däruppe, men jag tror vi har mer här i Stockholm just nu (inte så vanligt!).

    Jag gör plats i soffan för dig ! Kram.
  38. 19
    Jorå, snö har dem däruppe, men jag tror vi har mer här i Stockholm just nu (inte så vanligt!).

    Jag gör plats i soffan för dig ! Kram.
  39. Medlem sedan
    Oct 2004
    #20
    Ja, visst är det sanslöst vad stora de blir så fort...
    Här är kläderna i tvättkorgen allt från 50-56 till 110-116
    men uppdelat på tre barn då...

    Hoppas er tvättkorg blir likadan snart....hihi
  40. 20
    Ja, visst är det sanslöst vad stora de blir så fort...
    Här är kläderna i tvättkorgen allt från 50-56 till 110-116
    men uppdelat på tre barn då...

    Hoppas er tvättkorg blir likadan snart....hihi
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jullov!
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 20:35
  2. JULLOV!!
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 18:08
  3. Jullov här oxå!
    By azza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 22:57
  4. Jullov... eller inte jullov, det...
    By webbee in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 19:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar