kul med AP-style barnmorska
Föräldraskap
  1. nygravid
    #1

    kul med AP-style barnmorska

    Var på inskrivning hos en ny bm idag och det var KUL! Det känns alltid lite osäkert i nya kontakter när jag berättar att mina barn fötts hemma och att jag har ammat dem länge. Jag vet aldrig hur det uppfattas och det är väl inte direkt att jag hamnar i försvarsställning, men jag hamnar iallafall i beredskap för att inta försvarsställning ;-)

    Nu gick denna bm igång helt och hållet på hemfödslar och det blev ett kanonsamtal. Sedan frågade hon hur länge jag ammat mitt första barn och jag som inte riktigt vet svarade bara:
    "Sådär en fyra-fem.."
    BM noterade och min man sa försiktigt:
    "Ja, år alltså.."
    Bm tittar inte ens upp, utan ler bara och säger :
    "Ja ja, det fattar jag väl."

    Sedan övergick samtalet till hur det var att syskonamma och vi drog anekdoter om vad äldre barn sagt om amningen. Som t ex min treåring när hon fick amma igen första gången efter att lillasyster fötts. Plötsligt är det MYCKET mjölk och hon säger glädjestrålande:
    "Tack mamma! Du har ju satt in nya batterier!!" :-D

    Jag slappnade iallafall av ordentligt av det här och kände att jag inte var ett UFO som behövde förklara mig..
  2. 1
    kul med AP-style barnmorska Var på inskrivning hos en ny bm idag och det var KUL! Det känns alltid lite osäkert i nya kontakter när jag berättar att mina barn fötts hemma och att jag har ammat dem länge. Jag vet aldrig hur det uppfattas och det är väl inte direkt att jag hamnar i försvarsställning, men jag hamnar iallafall i beredskap för att inta försvarsställning ;-)

    Nu gick denna bm igång helt och hållet på hemfödslar och det blev ett kanonsamtal. Sedan frågade hon hur länge jag ammat mitt första barn och jag som inte riktigt vet svarade bara:
    "Sådär en fyra-fem.."
    BM noterade och min man sa försiktigt:
    "Ja, år alltså.."
    Bm tittar inte ens upp, utan ler bara och säger :
    "Ja ja, det fattar jag väl."

    Sedan övergick samtalet till hur det var att syskonamma och vi drog anekdoter om vad äldre barn sagt om amningen. Som t ex min treåring när hon fick amma igen första gången efter att lillasyster fötts. Plötsligt är det MYCKET mjölk och hon säger glädjestrålande:
    "Tack mamma! Du har ju satt in nya batterier!!" :-D

    Jag slappnade iallafall av ordentligt av det här och kände att jag inte var ett UFO som behövde förklara mig..
  3. samma här
    #2
    hehehe, härligt att höra detta, jag förstår exakt vad du menar med att man bli bered att hamna i försvarsställning när man säger, jag har fött mina barn hemma och jag har ammat de i 4-5år...

    Härlig historia, jag ska födda hemma snart och har också ammat mina tidigare barn länge, i nästan 4år. När jag var på inskrvining för denna gång så letade jag noga efter en BM som förstod sig på sånt och som inte såg på mig som du skriver UFO, eller en baby mördare.

    Härligt att du trivs med din BM och lycka till med denna graviditeten och bebisen :-)
  4. 2
    hehehe, härligt att höra detta, jag förstår exakt vad du menar med att man bli bered att hamna i försvarsställning när man säger, jag har fött mina barn hemma och jag har ammat de i 4-5år...

    Härlig historia, jag ska födda hemma snart och har också ammat mina tidigare barn länge, i nästan 4år. När jag var på inskrvining för denna gång så letade jag noga efter en BM som förstod sig på sånt och som inte såg på mig som du skriver UFO, eller en baby mördare.

    Härligt att du trivs med din BM och lycka till med denna graviditeten och bebisen :-)
  5. Anonym
    #3
    Jag hade en bvc-sköterska som var lite inne på AP-spår. Jag visade henne min ringsjal och hon satte upp lappar om sjalar och infop var man kunde köpa dem. Och när vi pratade om samsovning sa hon leende: "du, min son sov hos mig i fleeeera år, och han är inte konstig för det" *LER*
  6. 3
    Jag hade en bvc-sköterska som var lite inne på AP-spår. Jag visade henne min ringsjal och hon satte upp lappar om sjalar och infop var man kunde köpa dem. Och när vi pratade om samsovning sa hon leende: "du, min son sov hos mig i fleeeera år, och han är inte konstig för det" *LER*
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Där hade du tur med den bm
  8. 4
    Där hade du tur med den bm
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Men åh så roligt! Vad skönt för dig!

    Underbar kommentar med batterierna förresten! När jag och Matteo kom hem från BB och Celia (då 3 år) fick amma igen så tittade hon efter några tag upp glädjestrålande och utbrast till lillebror "TACK Matteo för att du kom och tog med dig den goda mjölken tillbaka!". (Tidigare hade hon, när råmjölken började producerats, släppt bröstet med en liten skeptisk min och sagt "Du mamma, den där mjölken är nog gammal..." och sen blev det inte så mycket amning sista månaderna av graviditeten.)
  10. 5
    Men åh så roligt! Vad skönt för dig!

    Underbar kommentar med batterierna förresten! När jag och Matteo kom hem från BB och Celia (då 3 år) fick amma igen så tittade hon efter några tag upp glädjestrålande och utbrast till lillebror "TACK Matteo för att du kom och tog med dig den goda mjölken tillbaka!". (Tidigare hade hon, när råmjölken började producerats, släppt bröstet med en liten skeptisk min och sagt "Du mamma, den där mjölken är nog gammal..." och sen blev det inte så mycket amning sista månaderna av graviditeten.)

Liknande trådar

  1. Hjälp med style.css!
    By marilen in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 21:24
  2. Omron Walking Style II
    By Linjo in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 18:55
  3. Beställt 6 st Omron style II nu!
    By Bea E in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 11:27
  4. Omron Walking Style II Red
    By skanetjej in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 17:44
  5. Ni med Omron Walking Style II
    By Pernilla_utan_röv in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 13:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar